04.09.2000 12:00 Alder: 24 yrs
Kategori: Jesus, Krhim-rel

Skrevet af:
Brian Christensen

Hvornår forlod Jesus jorden?

Hvis Jesus opstod fra de døde og opsøgte sine diciple igen, hvornår forlod han så jorden? Der menes vel at det er hans ånd der genopstår, men hvornår for hans ånd så op til Gud?

Svar:

Da Jesus opstod af graven, skete der noget, som ellers ikke kan ske. Vores erfaring er, at når man er død, så er man død og kroppen begynder ret hurtigt at vise tegn på, at nu er personen ikke levende mere. Og kroppen bliver til sidst, som vi siger det i begravelsesritualet "til jord".

Jesus rejste sig fra graven

Men da Jesus opstod kom der igen liv i hans krop. Han blev levende igen og rejste sig op fra det sted, hvor han var blevet lagt. I de bibelske fortællinger om opstandelsen hører vi om, hvordan han var forandret (han kunne træde ind i et rum uden at bruge døren), men disciplene kunne genkende ham (ansigt, skikkelse og naglemærker i hænderne).

40 dage på jorden indtil hans himmelfart

Vi hører også om, hvordan han var sammen med disciplene i 40 dage og i den tid forberedte dem på den verdensmission, som de skulle i gang med. Efter 40 dage, Kristi Himmelfartsdag, vendte han tilbage til sin himmelske herlighed og vendte ikke på samme måde tilbage til disciplene.

Nu i himlen - hvorfra han kommer igen

Men vi hører dog om i bibelen, at han kan vise sig for mennesker og tale til dem, og det er der også vidnesbyrd om i kirkehistorien. Jesus er med hele sin person (ånd, sjæl og krop) hos Gud i himlen, hvorfra han engang skal "komme for at dømme levende og døde."


Skrevet af:
Brian Christensen

Lagt på nettet 04.09.2000

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også