Dialog med jesusnet.dk
Vi vil gerne tale med dig. Både om Jesus, Gud, kirke og kristendom - men også om andre ting. Først og fremmest vil vi invitere dig til at besøge vores samtalerum, hvor du kan chatte - live - med en erfaren kristen, der er klar til at samtale med dig om det, du har på hjerte.
Men du kan også skrive til os eller komme i kontakt med en lokal kristen. Nedenfor følger en kort præsentation af, hvad vi kan tilbyde dig.
Spørg svarpanelet
Du bør først finde ud af om dit spørgsmål måske allerede er helt eller delvist besvaret på JesusNet.dk. Du kan søge i vores svararkiv ved at bruge vores søgeside eller du kan søge ved hjælp af vores nøgleord. Hvis ikke du finder et tilfredsstillende svar, så tager vi meget gerne imod dit spørgsmål.
Husk at vores svarpanel besvarer konkrete og enkeltstående spørgsmål om kristendommen og troen på Jesus. Vi kan ikke tilbyde dialog med vores svarpanel, men du er velkommen til debattere svaret i svarets kommentartråd. Og du er selvfølgelig også velkommen til at vende tilbage med nye spørgsmål.
Har du brug for mere personlig vejledning, så henviser vi dig til vores rådgivningstjeneste, som netop er baseret på dialog med en kristen rådgiver.
Svaret på dit spørgsmål vil du normalt have indenfor 1 måned. Svaret bliver sendt til dig på den emailadresse, som du oplyser. Desuden bliver både spørgsmålet og svaret som regel lagt ud i svararkivet på jesusnet.dk, efter at alle personlige oplysninger er fjernet.
Stil et spørgsmål
Personlig rådgivning
Når du beder om Personlig Rådgivning, bliver du sat i forbindelse med en erfaren kristen vejleder, som du kan skrive sammen med via e-mail.
Personlig rådgivning på Jesusnet er ikke terapi eller psykologhjælp, men et tilbud om en samtalepartner, som ud fra sin egen erfaring og kristne tro vil gøre sit bedste for at lytte til og forstå din situation. Det vi også kalder sjælesorg.
Vi behandler din henvendelse anonymt og fortroligt og vil ikke kontakte dig på anden måde end du selv ønsker det. Alle medarbejdere og rådgivere er omfattet af tavshedspligt.
For at være sikker på, at din e-mailadresse ikke bliver misbrugt af andre, sender vi dig en e-mail, som du skal besvare inden vi gør mere ved din henvendelse. Hører du ikke fra os, kan det være fordi du ikke har opgivet en korrekt og brugbar e-mailadresse. Prøv i så fald at skrive igen.
Lokal kontakt
jesusnet.dk har kontakt med et stort landsdækkende netværk af kristne ledere. Det er både ansatte og frivillige medarbejdere i Indre Mission, præster og medarbejdere i Folkekirken samt andre kristne, som vi har tillid til og kan anbefale dig.
Når du udfylder kontakt-formularen, så hjælper du både os og dig selv ved at skrive hvilken form for kontakt du ønsker og hvorfor. Jo mere du fortæller om dig selv, des bedre kan vi finde en person som forstår din livssituation og kan hjælpe dig med det du har behov for.
Du bliver kun kontaktet på den måde og i det omfang du selv ønsker det. Og ønsker du ikke at kontakten skal fortsætte, så respekterer vi selvfølgelig det. Der er ingen forpligtelse knyttet til denne kontakt.
Det vil være naturligt, at kontakten i første omgang sker via email, men ønsker du det, kan den selvfølgelig fortsætte via telefon eller personlige besøg.
Få kontakt med en lokal kristen
Samtalerum
I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"
Skriv til jesusnet.dk
Hvad du skal vide, før du skriver:
Alle henvendelser til jesusnet.dk behandles fortroligt. Vi kontakter dig ikke ud over det, du selv har ønsket.
For at sikre os, at din e-mailadresse ikke bliver misbrugt af andre, sender vi dig i nogle tilfælde en e-mail, som du skal besvare, inden vi gør mere ved din henvendelse. Hører du ikke fra os, bør du tjekke om du har opgivet en korrekt og brugbar e-mailadresse og eventuelt sende os din henvendelse igen.
Uanset, om du skriver for at at stille et spørgsmål til svarpanelet, efter rådgivning eller noget helt tredje, så gør du os og dig selv en stor tjeneste ved at være så præcis som mulig om, hvad henvendelsen drejer sig om.
Vi glæder os til at høre fra dig!