11.11.2002 12:00 Alder: 21 yrs
Kategori: Gud
Leif Andersen

Skrevet af:
Leif Andersen

Er muslimerne Satans sorte engle?

Er muslimerne det som bibelen advarer os om, nemlig Antikrist og Satans sorte engle? Den falske profet Muhammed har jo et budskab om vold og had til alle, der ikke følger Muhammed. Som jeg ser det, er han Satans sendebud, der prøver af få mennesket væk fra Jesus og dermed den eneste vej til Faderen.

Svar:

Nej, jeg tror bestemt ikke, at muslimerne er Satans sorte engle! De er medmennesker med en anden religion. De tror også på Abraham, Isaks og Jakobs Gud; de ærer Jesus som en stor profet, og Muhammed ærede de kristne og jøderne som "bogens folk" (i modsætning til afgudsdyrkerne, som ikke troede på Abrahams, Isaks og Jakobs Gud).

Det er sandt, at muslimerne afviser Jesus som Guds søn. Og det er også sandt, at der begåes grusomme overgreb imod kristne og jøder og imod andre mennesker, altsammen i Muhammeds navn og i Allahs navn. Men der begåes også grusomheder imod muslimer i Kristi navn; og det er jo de kristnes fejl og ikke Kristi fejl!

Det er også sandt, at Muhammed prædikede hellig krig imod de vantro. Men det gjorde de kristne også på hans tid. Korstogene var ikke et hak bedre end Jihad.

Alt dette betyder jo ikke, at Islam er en sand religion. Vi må afvise deres afvisning af Jesus som Guds søn. Vi må arbejde for og bede for, at de kommer til tro på ham. Og vi må arbejde for og bede for, at den muslimske fundamentalisme mister sin fremdrift og sin magt. For den er en frygtelig trussel imod andre mennesker og imod verdensfreden. Den skal bekæmpes! Men man kan ALDRIG regne medmennesker for at være Satans sorte engle, uanset hvor meget de tager fejl og begår fejl.


Leif Andersen

Skrevet af:
Leif Andersen

Lagt på nettet 11.11.2002

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også