13.08.2003 12:00 Alder: 21 yrs
Kategori: Kristenlivet, Omvendelse-udv
Vibeke Sode Hjorth

Skrevet af:
Vibeke Sode Hjorth

Hvad vil det sige at omvende sig?

Hvad vil det sige at omvende sig? Skal man ud over at bekende sine synder for Gud også gøre det overfor dem man har syndet imod uanset hvad, og uanset hvilke konsekvenser det vil have for ens familie? Kigger jeg i dybet af min sjæl, ser jeg synder, som hvis jeg skulle bekende dem, ville ødelægge både mit og mange andres liv. Jeg ønsker blot at Jesus vil tilgive mig, så jeg kan få fred i mit hjerte, men jeg kan ikke ødelægge andres liv for at opnå dette.

Svar:

Hvor skønt at du ønsker Jesu tilgivelse, så du kan få fred i dit hjerte! Du skal være så hjerteligt velkommen i familien af Guds tilgivne børn!

Ud fra dine spørgsmål vurderer jeg, at du har brug for at tale med en god sjælesørger. Det kan være en præst eller en anden kristen person, du har tillid til. Du kan evt. også her fra JesusNet blive henvist til en person, der er god til at tale med. For jeg tror, at du for din egen skyld har brug for at få sat konkrete ord på dine konkrete synder - og så få tilsagt konkret tilgivelse for dem, så du ved, at det er sandt, og at tilgivelsen virkelig gælder dig og det liv, du har levet. Men som du ganske rigtigt skriver, kan det at bekende fejl/synder over for andre mennesker komme til at ødelægge en masse. Derfor kan det være godt at bekende synderne over for én, som ikke har noget i klemme. Han eller hun vil så også kunne hjælpe dig med at sortere i, hvad der kan være nødvendigt at få gjort op med andre mennesker, og hvad du skal lade ligge i Guds tilgivelse. Et dejligt løfte fra Bibelen lyder sådan her: "Hvis vi bekender vore synder, er Gud trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed." Det står i Johannes' første brev kapitel 1 vers 9.

Gud velsigne dig til at finde et menneske, som du kan bekende over for og som kan tilsige dig dine synders forladelse for Jesu skyld!


Vibeke Sode Hjorth

Skrevet af:
Vibeke Sode Hjorth

Lagt på nettet 13.08.2003

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også