01.09.2000 12:00 Alder: 24 yrs
Kategori: Evigheden, Kristenlivet, Menneskelivet

Skrevet af:
Ellen Kappelgaard

Kan jeg blive fri for angsten for at " gå fortabt"?

Jeg vil godt vide, hvad man skal gøre, hvis man er bange for at dø?. Jeg er kristen, det er ikke det der er noget i vejen med, men det er mere det, hvis man bliver grebet i synd.

Svar:

Jeg er glad for at høre, at du er en kristen og dermed tror på Jesus, for det er nemlig det, det handler om. Da Jesus døde for verdens synd, og dermed for alle vore synder, skete det helt afgørende. Han blev gjort til synd for os, for at vi kunne blive Guds retfærdighed i ham. (2. Korintherbrev kap. 5,v.21). Med dette ændrede situationen sig helt for enhver, der ønsker at lade dette gælde for sig - enhver der tror på Jesus Kristus, og på det han har gjort. Så når vi er kristne, gælder denne soning for os, også selv om vi stadigvæk er syndere og ikke lever, som vi skulle, også selv om vi bliver grebet i synd.

For at du kan have et ord fra Bibelen om dette, kan du se på 1. Johannesbrev kap 2,v 1: "Hvis nogen synder, har vi en talsmand hos Faderen, Jesus Kristus, den retfærdige; han er et sonoffer for vore synder...." Det er Jesus, der den dag i dag, dækker for vore synder hos Gud hver eneste dag, også selv om vi ikke altid når at få bedt om tilgivelse for hver eneste synd, vi gør. Så derfor behøver du ikke være bange for at dø lige i et øjeblik, hvor du ikke har fået bedt om tilgivelse f.eks..

Det afgørende er, at du er dækket af Jesus og det offer, han har leveret for dig. Og det er du, når du tror på Ham og ikke kan undvære ham. Men selvfølgelig vil vi som kristne, der elsker Jesus, gerne lade være med at synde. Det er en anden historie. Må Gud velsigne dig.


Skrevet af:
Ellen Kappelgaard

Lagt på nettet 01.09.2000

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også