10.11.2003 12:00 Alder: 14 yrs
Forfatterprofil

Så må vi også tilgive

Når vi ser os selv i lyset af, hvor god Gud er mod os, så bliver det klart, hvor meget ondt, der er inden i os. Det ved Gud også. Alligevel har han givet det dyrebareste, han ejer, for at kunne tilgive os.

Når vi ser os selv i lyset af, hvor god Gud er mod os, så bliver det klart, hvor meget ondt, der er inden i os.

Det ved Gud også. Alligevel har han givet det dyrebareste, han ejer, for at kunne tilgive os. Han lod sin egen søn, Jesus Kristus, blive menneske og dø på et kors. Det gjorde Gud, fordi han elsker os. Han lod Jesus blive straffet og korsfæstet i stedet for os, som havde fortjent at dø på grund af vores ondskab.

Det betyder, at vi, hvis vi lever i troen på Gud, får lov at gå fri for den straf, som vi havde fortjent: Den evige død.

Det er der virkelig grund til at juble og glædes over. Og den store kærlighed, som Gud har vist os, er det derfor naturligt, at vi også viser andre, så vi ikke går rundt og bærer nag til andre, men tilgiver dem.

Ser vi, hvor stor Guds kærlighed er til os, må vi også se på andre mennesker med kærlighed og tilgivelse. Det, de har gjort mod os, er langt mindre end det onde, Gud har tilgivet os.

Du kan høre mere om dette i kirken denne søndag, hvor prædiketeksten er fra Matthæusevangeliet kap. 18, vers 21-35


Forfatterprofil
comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også