01.09.2000 12:00 Alder: 24 yrs

Var det kærlighed at Gud hængte sin søn på et kors?

Var det kærlighed at Gud hængte sin søn op på et kors. Jeg forstår det ikke, for Gud er jo kun kærlig. Hvorfor kunne han ikke gøre det på en anden måde? 

Svar:

Du har ret, når du skriver, at Gud er kærlig. Samtidig er Gud også hellig, og det begreb har vi måske endnu sværere ved at forstå bare lidt af. Det er denne hellighed - som på den ene side ikke tåler synd og samtidig er kærlighed - der får Gud til at redde os fra syndens straf, døden, ved at lade sin egen søn dø i stedet for os. Dybest set er det nok umuligt for mennesker helt at forstå denne forsoning, men jo mere vi hører om det og jo mere vi takker ham for det, jo mere indser vi, hvor stort det er, at Gud lod det ske, og at Jesus var villig til at gå vejen!

Hvis ikke vi indser at Gud - udover at være kærlig - samtidig er en hellig Gud, er der heller ikke noget, der hænger sammen, for hvorfor skulle Jesus så dø? Hvorfor var det så overhovedet nødvendigt med en frelser? Kunne Gud så ikke bare have sagt: pyt! Nej, det kunne han ikke, og det kan han ikke i dag. Vi har derfor kun én mulighed for frelse, men den ligger også lige parat for os: at tro på Jesus og takke for den frelse, han har klaret for os. Og det er fantastisk... Lykke til.

 

Svarpanelet på jesusnet.dk


Lagt på nettet 01.09.2000

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også