13.10.2000 12:00 Alder: 24 yrs
Kategori: Jesus, Gud

Skrevet af:
Brian Christensen

Jeg vil gerne vide alt om Gud!

Jeg vil gerne vide alt om Gud og Jesus, hvordan det begyndte, om opstandelsen og skabelsen.

Svar:

Det er et stort spørgsmål, som du stiller. Og jeg kan love dig at jeg ikke kan svare dig på det, for det er kun Gud der ved alt om sig selv. Men jeg vil gerne fortælle dig om skabelsen og opstandelsen.

Gud er vores skaber

Du har fat i de to vigtigste emner inden for kristendommen, der viser, hvilken fantastisk Gud vi har. Du kender sikkert skabelsesberetningen fra bibelen, ellers kan du læse de første to kapitler i 1. mosebog. Det er de første sider i bibelen. Der er to forskellige beretninger om skabelsen, der fortæller det samme på hver sin måde.

Skabelsen vidner om at vi har en fantasifuld, kærlig, humoristisk Gud. Han har brugt sin magt til at skabe vidunderlige og smukke ting, dyr og mennesker. Og det bedste er at han har gjort det hele af kærlighed. Guds eget væsen er at elske og han har skabt en verden, hvor alting bliver bedst når det bruges og opleves med kærlighed.

Skaberværket blev mærket af døden

Men døden kom ind i verden ved menneskets ulydighed og den skabte verden har lidt under det siden. Nu er skaberværket mærket af dødens magt, og ondskab og grusomhed er blevet en del af verden.

Jesus banede vejen for en ny skabelse

Derfor sendte Gud Jesus til jord, for at forlige sig med mennesket og bane vejen for en ny skabelse. Da Jesus døde på korset sonede han al verdens synd og ved at opstå beviste at han Gud er stærkere end døden.

Jesu opstandelse skete i kraft af den samme magt og kærlighed som skabte verden og er beviset på at Gud ønsker at give nyt liv til os. Som Jesus opstod, skal vi også gøre det. Læs f.eks. Johannes evangeliet kap. 20 og 1. Korintherbrev kap. 15, der fortæller stærkt om opstandelsens betydning.

Del i opstandelsens glæde og kraft

Når vi tager imod Guds invitation til fest og et evigt liv, så får vi del i opstandelsens glæde og kraft. Det giver tro og håb på, at i vort daglige liv kan det som mislykkes få en ny begyndelse og i evigheden perspektiv, så skal jeg nok dø, men jeg skal opstå til et nyt liv.

Her på JesusNet kan du finde rigtig mange artikler om både skabelsen og opstandelsen. Jeg vil opmuntre dig til at studere alt hvad du kan, og stil endelig spørgsmål igen, når de opstår.


Skrevet af:
Brian Christensen

Lagt på nettet 13.10.2000

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også