02.09.2000 12:00 Alder: 24 yrs
Kategori: Helligånden, Gud, Kristenlivet

Skrevet af:
Ellen Kappelgaard

Er det nok at tro at der er en Gud?

Jeg har lige snakket med en fra skolen og vi kom ind på emnet om religion, Gud, Jesus o.s.v. Han sagde, at han troede på Gud (jeg var den første, han havde sagt det til - jeg ved han virkelig mente det!) Han spurgte om jeg så mente, han kom i himlen, men jeg ved ingen andre end Gud kan tage stilling til det spørgsmål, men det er da ikke bare nok at tro på, at der er en Gud, man skal da også adlyde Ham ik???? Og så lige et andet spørgsmål: Hvorfor er der nogle der bander????? Ham jeg snakkede med sagde, at det ikke var noget han tænkte over????

Svar:

Jeg forstår udmærket dit spørgsmål og vil forsøge at besvare det (dem), så godt jeg kan. Du har helt ret i, at det kun er Gud, der kan dømme, om vi tror på Jesus, sådan at vi har tilgivelse for vore synder og derfor kan være med i Guds rige. Men derfor kan man alligevel nogle gange fornemme, når nogen tror på, at der er en gud, uden at have set hvor afgørende det er, at det er Jesus, som er vejen, sandheden og livet. Derfor er det godt, om du, når du snakker med din kammerat om Gud, fortæller om, hvor meget det betyder for dig selv at tro på Jesus.

Måske han har lyst til, at I sammen ser i Bibelen, hvad der står om Jesus og hvad han har gjort for os mennesker, da han døde, og måske slå de skriftsteder op, hvor Jesus siger nogle af de allertydeligste ord om ham selv: Jeg er verdens lys (Johannesevangeliet 8,12), jeg er livets brød (Johannesevangeliet 6,35), jeg er vejen, sandheden og livet (Johannesevangeliet 14,6), osv.

Det vigtigste er, at Helligånden kan overbevise os mennesker om sandheden netop ved at høre Guds ord eller se hvad der står. Når man får øjnene op for Jesu store kærlighed, begynder det også at få betydning for hvordan man lever sit liv. Så vil man gerne, at man kommer til at ligne Jesus mere og gøre godt.

Det med at bande er dit andet spørgsmål og hænger samtidig sammen med det at leve som en kristen, der gerne vil ligne Jesus. Der er ingen tvivl om, at de fleste unge, der bander, slet ikke tænker på, hvad de siger. Men det kan man jo fortælle dem, hvis lejlighed byder sig, og det ikke bare virker negativt. Det er nemlig ikke ligegyldigt, hvad vi bruger vores mund til, og hvem har egentlig lyst til at kalde på den onde selv? For den, der gerne vil leve som en kristen, må det være naturligt, at forsøge at holde op med at bande for ikke at misbruge hverken Guds navn eller Djævelens navn.

Jeg vil ønske dig alt godt i din hverdag med at få fortalt om det at tro på Jesus og leve som en kristen!


Skrevet af:
Ellen Kappelgaard

Lagt på nettet 02.09.2000

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også