01.02.2011 12:00 Alder: 9 yrs
Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Nicolas, Gud og massemorderen

Avisen 24timer bragte sidste uge et interview med skuespilleren Nicolas Bro, der skal spille hovedrollen i en teaterforestilling på Det Kongelige Teater. Han skal spille kultlederen Manson, der i programmet beskrives som: "menneskesønnen, der prædiker kristendom, kommunisme, racisme og apokalypse i en blodig blanding af lige del åbenbaring og vanvid" – og som derved blev massemorder.

Hvordan finder Bro inspiration til at spille sådan en person? "Jeg er ikke ude og møde massemordere ... når jeg researcher til en rolle, for de findes alle inde i mig selv". Nicolas genkender i sig selv kimen til de ting, der for eksempel blusser op i massemorderen Manson. Og derfra henter han sin inspiration. 

Kristendom for Bro

I interviewets headliners er Bros svar på sit forhold til kristendommen: "Troen på gud ligger i altid at stræbe efter at være et godt menneske, selv om man ved, at man aldrig bliver det" og "Jeg er overbevist om, at der har været en eller anden slags Jesus. Jeg er ikke helt afklaret med, hvad jeg tror. Men man kan jo kun håbe, at der har eksisteret et menneske som ham".

Jeg synes Bro har set nogle rigtig vigtige ting, som alle danskere kunne have fordel af at se med på!

Dels ser han, at vi egentlig alle dybest nede rummer noget stygt. Vi kan og skal stræbe efter at være gode mennesker - men dybest set bliver vi aldrig gode mennesker i egentlig forstand. Og dels er han fascineret af Jesus.

Næste skridt

Godt udgangspunkt, Nicolas Bro! Og tak for dine åbne og ærlige udmeldinger! Hvis du undersøger ham Jesus noget mere, og lader Bibelen beskrive ham og hans budskab, så vil du opdage, at der Gud ske lov kan sættes flere sætninger på!

For eksempel:

  • "Gud ske lov har Gud tilgivelse til alle os, der aldrig i os selv bliver et godt menneske!"
  • "Det mest fantastiske ved Jesus er netop, at han ofrede sig selv for at Gud kan tilgive mig!"
  • "Troen på Gud ligger i at tro på Jesus som Frelseren - og ud af glæden over hans kærlighed og tilgivelse at tage hverdagskampen op for selv at prøve at ligne Gud lidt ved at elske og tilgive!"

Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Lagt på nettet 01.02.2011

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også