10.01.2012 12:00 Alder: 7 yrs
Asbjørn Asmussen

Skrevet af:
Asbjørn Asmussen

Guds kærlighed kom først

I denne uge samles millioner af kristne over hele verden til bøn. Og temaet er for ugens bønner er Guds kærlighed. Alting starter nemlig med Guds kærlighed. Livet, troen, universet og evigheden, ja alt godt på hele jorden. For Gud er kærlighed.

Kærligheden er en af de gode grunde til at tro på at Gud findes. For hvis verden og livet er opstået og udviklet helt uden Guds indgriben, så er og bliver det en gåde hvor kærligheden kommer fra. Er der ikke plads til Gud er der heller ikke plads til kærlighed. Så er livet blot en kamp, hvor de stærkeste overlever og hvor vi alene sætter pris på hinanden i forhold til vores nytteværdi. (Sådan som vi kan opleve det i det gennemsekulariserede samfund)

Men er livet virkelig sådan? Er sandheden ikke, at kærligheden virkelig findes? Den uselviske, hengivende og offervillige kærlighed? Måske sjældent i sin reneste form, men alligevel i noget som vi kalder ægte kærlighed.

Vi elsker fordi han elskede os først. Sådan siger Bibelen om Guds kærlighed. Hvis ikke Gud elskede os, ville vi ikke vide hvad kærlighed var og så ville vi heller ikke være i stand til at elske - hverken Gud eller hinanden. Det er Bibelens påstand.

Når Evangelisk Alliance i denne uge samler kristne over hele verden, så er det for at bede om, at vi må lukke mere af Guds kærlighed ind i vores liv. Den kærlighed som han først og fremmest viser gennem sin søn Jesus Kristus - gennem hans død og opstandelse. Og som kalder os til at tjene og elske som Jesus gjorde det.

Når Gud elsker, så handler han. Og når vi lader os smitte og fylde af Guds kærlighed, så tvinger det også os til handling. Så lever vi ikke længere for os selv, men for ham - og for de mennesker, som vi har omkring os.

Læs mere om Evangelisk Alliances bedeuge


Asbjørn Asmussen

Skrevet af:
Asbjørn Asmussen

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også