21.05.2022 16:12 Alder: 42 days

Skrevet af:
Peter V. Legarth

Pointen er fællesskab med Jesus

Jesus sagde: »Fader, timen er kommet. Herliggør din søn, for at Sønnen kan herliggøre dig, ligesom du har givet ham magt over alle mennesker, for at han kan give evigt liv til alle dem, du har givet ham. Og dette er det evige liv, at de kender dig, den eneste sande Gud, og ham, du har udsendt, Jesus Kristus.«

Fra søndagens tekst i kirkerne:

Johannesevangeliet kapitel 17, vers 1-11

 

Da Jesus overgives i menneskers hænder, proklamerer han, at han har al magt over alle mennesker. Han vil ofre sig for mennesker og vinde over døden. Jesus har den magt, ikke for at øve politisk vælde, men for at skænke evigt liv til det enkelte menneske.

Vi kan gøre os mange forestillinger om det evige liv, men Jesus minder os om, at det vigtige er, at kunne stå ansigt til ansigt med Gud. Pointen er ikke, at det evige liv er et uendeligt liv, men pointen er at være sammen med Jesus. Jesus forklarer, at det evige liv er den fuldkomne velsignelse i fællesskabet med Gud og med Jesus Kristus.

Det er en svimlende tanke, at det evige liv allerede er en virkelighed, når et menneske bekender troen på Jesus Kristus. Det evige liv findes allerede nu, og i den himmelske verden vil det blive en synlig virkelighed. I Johannes' Åbenbaring hører vi om en himmelsk lovsang. De, der kender Gud og Jesus, vil bryde ud i tak og tilbedelse af ham, som har ført dem over fra døden til livet. Ham være ære i al evighed!


Skrevet af:
Peter V. Legarth

Lagt på nettet 21.05.2022

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også