03.12.2021 16:15 Alder: 48 days

Evigt liv som gave

Han skal blive større, jeg skal blive mindre. 

Fra søndagens tekst i kirkerne:

Johannesevangeliet kapitel 3, vers 25-36


Johannes Døber sagde disse ord om Jesus – og sig selv. Skal vi sige det samme? Det er da lidt selvudslettende at erklære, at man selv skal have en mindre rolle at spille, endda også i sit eget liv. 

Johannes Døber var klar over, at Gud havde en opgave til ham. Han skulle bane vej for Jesus, som profeten Esajas havde sagt. Men han var også klar over, at det var Jesus, der kom for at ændre verdenshistorien. 

Jesus kom til jorden for at gennemføre den frelsesplan, Gud har for at frelse os mennesker fra synd og død og i stedet give os et evigt liv hos ham. Det er derfor, vi fejrer jul. 

Netop derfor er det også helt afgørende, at vi erkender, at det er Jesus, der skal være den største i vores liv. Det er nemlig ham, der kan bære alt det, vi ikke selv kan. 

Jeg vil gerne klare meget selv, men det er virkelig befriende at erkende, at Jesus er den, der kan bære straffen for min synd og skyld, og befriende at kunne overlade det til ham. Og helt ufortjent får vi evigt liv som gave i bytte for alt det, vi ikke selv kan bære. Derfor skal vi sammen med Johannes lade Jesus få den største plads i vores liv. 

 

Skrevet af:

Morten Nielsen 


Lagt på nettet 03.12.2021

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym. Hold øje med den grønne bjælke i bunden af siden med en taleboble, der har teksten: "Ønsker du en snak? Vi sidder klar lige nu"

Læs også