liv og tro

15.07.2004

Gud er meningen

Gå til:Liv og tro
Brian Fomsgaard 100px

Troen har en pris Den jyske hovedstad er Brians fødeby, hvor han efter HF eksamen og forskellige jobs nu studerer på lærerseminariet. Hjemmefra er Brian vokset op med sang og musik, og en tro på Gud, som han også selv har sagt...[mere]


08.07.2004

Troen giver styrke

Gå til:Liv og tro
Casper Kure 100px

Casper kommer fra en meget sportsglad familie. Fra han var tre måneder gammel, har han været tæt på en volleyball. Selv har Casper dyrket forskellige sportsgrene, men nu drejer det sig mest om volleyball på højt plan. "For...[mere]


02.07.2004

Helligånden forklarer Gud

Gå til:Liv og tro
Henrik Kofoed 100px

Helligånden. Det er et af de navne, den kristne kirke bruger, når den fortæller om Gud. Et navn, som det godt kan være svært at forklare. "Gud som far og skaber - og Jesus som hans søn og frelser. Det kan man forstå. Det er...[mere]


03.06.2004

Jeg tror på evigt liv

Gå til:Liv og tro
Ellen Højlund 100px

Det betyder alt! De tre ord er det første, den 42-årige Ellen Højlund Nielsen svarer, når hun bliver spurgt, hvad det betyder for hende, at Jesus stod op fra de døde. ”Hvis Jesus ikke var opstået, så kunne jeg ikke være sikker...[mere]


27.05.2004

Jesus er med

Gå til:Liv og tro
Dina Ruby Mikkelsen 100px

Tror på Gud Dina er vokset op i et kristent hjem i Snejbjerg, og har altid gået meget op i musik. "En af mine andre interesser er idræt, og jeg kan godt lide at udfordre mig selv," siger Dina. Hendes liv har altid...[mere]


20.05.2004

Mit livs indhold

Gå til:Liv og tro
Harald Bang 100px

"Præsten havde sagt til os, at det var et ord, som vi skulle have med os på livets vej." Harald er i dag 79 år og bor i Sindal. Han beskriver, hvordan han som ti-årig oplevede, at kristendommen blev personlig for...[mere]


06.05.2004

Jeg måtte vælge

Gå til:Liv og tro
Lone Saugmann 100px

Lone Saugmann er opvokset i et kærligt og kristent hjem, men hun gik usikker og famlende ind i voksenlivet. Det var en svær verden. "Troen på Gud var en del af mig, men jeg ville også gerne gå i byen med vennerne og leve et...[mere]


29.04.2004

Den røde tråd

Gå til:Liv og tro
Beate Højlund 100px

Vi kender godt udtrykket den røde tråd, men oprindelsen er måske knap så kendt. Udtrykket stammer fra den engelske marine, hvor en rød snor var tvundet ind i alt tovværk som garanti for, at det tilhørte den kongelige, engelske...[mere]


23.04.2004

Bibelen vinder

Gå til:Liv og tro
Kristian Kappel

100 procent Det ligger ikke til Kristian at tage tingene for givet. Han ønsker selv at undersøge og sortere. "Det er en forvirret tid, vi lever i. Meget brydes op: moral, tradition og værdier er opløst og ubestemmeligt....[mere]


16.04.2004

Tæt på Gud

Gå til:Liv og tro
Hanne Kruse 100px

I bønnen får jeg lov til at bede om alt muligt. Gud kender alt, også det der for mig at se er stort og vanskeligt." Kvinder i bøn Gennem sin opvækst så Hanne hver dag sin mor på knæ i bøn, og det står i dag som det største...[mere]


Viser resultater 61 til 70 af 121

Vidnesbyrd

Artikelserien "Liv og tro" handler om menneskers tro på Jesus. Det er små oplevelser og hverdagsberetninger fra almindelige mennesker, som fortæller om hvordan troen på Jesus gør en forskel for dem.