liv og tro

21.10.2004

Færdig med Gud

Gå til:Liv og tro
Jonna Sandholdt 100

Jonna Sandholdt er ikke vokset op i et kristent hjem, men betragtede alligevel sig selv som kristen. Blandt hendes venner var det dog ikke sejt at være kristen, og derfor var det ikke noget hun gik og skiltede med. Da hun var 21...[mere]


14.10.2004

Min anden far

Gå til:Liv og tro
Morten Poulsen 100px

På barstolen ”Da jeg gik på hf, blev det spændende at gå i byen i weekenden, og jeg kom mindre og mindre i den kristne ungdomsforening. Til sidst stoppede jeg helt med at komme der, og mit liv handlede mest af alt om at gå i...[mere]


30.09.2004

Jesus som ven

Gå til:Liv og tro
Daniel Kristiansen 100px

Daniel Kristiansen fra Esbjerg arbejder til daglig med at fortælle unge på studiesteder om kristendommen. "Jeg møder ofte holdningen: 'Jeg kan klare mig selv. Jeg har ikke brug for Gud.', men den dækker ofte over den...[mere]


16.09.2004

Troen befrier mig

Gå til:Liv og tro
Bjarne Skinhøj

At forventningerne fra en selv, omgivelserne og Gud kan gøre livet svært, har 37-årige Bjarne Skinhøj fra Ørum erfaring for. ”De kan blive som et åg, vi bærer rundt på, og det er hårdt. Det, der redder dagen for mig, er den...[mere]


02.09.2004

Jeg er elsket

Gå til:Liv og tro
Joan Timmermann 100px

Der var et eller andet ved den færøske medstuderende, som hurtigt fangede Joan Timmermanns opmærksomhed. De gik i samme klasse og læste til ergoterapeuter i Esbjerg. "Hun var kristen, og hun skammede sig ikke ved at...[mere]


26.08.2004

Gud samler op

Gå til:Liv og tro
Christina Thomsen 100px

Det kom som et chok for Christina, da hun for første gang i sit liv mødte to på gymnasiet, der sagde, at de var kristne. Tanken om, at den slags mennesker fandtes blandt 90-årige kunne Christina til nød forstå! Men på...[mere]


05.08.2004

Gud havde en ny plan

Gå til:Liv og tro
Per Søgaard

Per Søgaard arbejdede indtil april måned 2004 som direktør. Han havde mange planer for virksomhedens fremtid og glædede sig også til at føre dem ud i livet. Men det gik ikke, som Per havde forestillet sig, for lige inden påske...[mere]


29.07.2004

Gud svarer konkret

Gå til:Liv og tro
Georg Lyng Langer

I uge 29 var Georg Lyng Langer leder for teenagerne på Mørkholt Bibelcamping. Han har før været teenleder, og derfor var der inden ugen særligt én ting, som han tænkte meget over. Flere gange har han nemlig oplevet, at teenagerne...[mere]


15.07.2004

Gud er meningen

Gå til:Liv og tro
Brian Fomsgaard 100px

Troen har en pris Den jyske hovedstad er Brians fødeby, hvor han efter HF eksamen og forskellige jobs nu studerer på lærerseminariet. Hjemmefra er Brian vokset op med sang og musik, og en tro på Gud, som han også selv har sagt...[mere]


08.07.2004

Troen giver styrke

Gå til:Liv og tro
Casper Kure 100px

Casper kommer fra en meget sportsglad familie. Fra han var tre måneder gammel, har han været tæt på en volleyball. Selv har Casper dyrket forskellige sportsgrene, men nu drejer det sig mest om volleyball på højt plan. "For...[mere]


Viser resultater 61 til 70 af 153

Vidnesbyrd

Artikelserien "Liv og tro" handler om menneskers tro på Jesus. Det er små oplevelser og hverdagsberetninger fra almindelige mennesker, som fortæller om hvordan troen på Jesus gør en forskel for dem.