liv og tro

14.05.2008

Jeg levede et dobbeltliv

Gå til:Liv og tro
Christel

Som teenager følte Christel ikke, at hun passede ind blandt kristne. »En tid med utrolig megen fest og farver, hvor jeg havde det vildt skægt.« Sådan beskriver 25-årige Christel Winther-Nielsen sin teenagetid. Hun er opvokset...[mere]


21.04.2008

Gud er med os

Gå til:Liv og tro
Merna

»Livet er ikke nødvendigvis en dans på roser. Men Gud er med os,« fortæller Merna fra Sandholmlejren Merna er en ung kristen pige på 20 år, som ikke har levet sit liv på en lyserød sky. »Jeg har et lille håb, og jeg samler på...[mere]


08.04.2008

Min bedste ven

Gå til:Liv og tro
Anne Birgitte Haahr Andersen

»Jeg vil gerne bruge tid sammen med min bedste ven. Derfor begynder jeg altid min dag med at være stille for ham, læse lidt i Bibelen, bede for den nye dag og for dem, jeg holder af. Det giver mig en enorm ro og et over-skud at...[mere]


18.02.2008

Gud er større end Talebans miner

Gå til:Liv og tro
Niels Kristian Brinth

"Bare rolig, Brinth. Det er Danmarks bedste sanitet." Sådan lød ordene fra sanitetsfolkene til den hårdtsårede soldat, Niels Kristian Brinth, den 2. december 2006. Delingen var på patrulje, da den blev sprængt i luften...[mere]


30.05.2007

Kampen er vundet, men ikke forbi

Gå til:Liv og tro
Michael Falch

Hans barndom var brolagt med beruset vold i hjemmet, og senere greb han selv til flasken for bedre at tåle tilværelsen. Men for fem år siden fik han øje på sig selv som en alkoholiseret eneboer, der havde lagt musikken på hylden...[mere]


04.04.2007

Gud døde for mig

Gå til:Liv og tro
SorenOC-210

Unge mennesker møder i alle mulige sammenhænge, at de skal leve op til noget eller gøre noget for at blive elsket. Det er en betinget kærlighed. Derfor forekommer påskens budskab om Guds ubetingede kærlighed at være...[mere]


04.01.2007

Gud er spilstyrer i Anettes liv

Gå til:Liv og tro
Anette Bonde (lille)

For håndboldspilleren Anette Bonde Christensen er livet meget andet end håndbold. Siden barndommen har Gud været spilstyrer i højrebackens liv. Og det er en vigtig ressource både på og uden for banen. Også når kritikken er...[mere]


21.11.2006

Ulrik så en engel

Gå til:Liv og tro
Ulrik Møller (småt)

Ulrik Møller var 14 år gammel og havde lige været til et kristent møde sammen med sin familie. Under mødet var han begyndt at tro på Gud, og det ville han gerne have drøftet med taleren efter mødet. Det var bare ikke lykkedes at...[mere]


18.10.2006

Reddet af fællesskabet

Gå til:Liv og tro
Kim

Kim var det perfekte mobbeoffer. Han var ordblind, aggressiv og hidsig. Og kammeraterne vidste lige, hvilke knapper de skulle trykke på for at få ham til at gå amok. I 8. klasse blev han smidt ud af skolen. I stedet blev han...[mere]


27.09.2006

Trygt at kende Gud

Gå til:Liv og tro
Keld Kærgaard (100)

Siden 10. klasse har Keld Kjærgaard drømt om at blive psykolog, men det krævede mange omveje, før han midt i februar 2006 kunne åbne sin egen praksis i Vejle. »Jeg ville gerne læse psykologi, men jeg var træt af at gå i skole,...[mere]


Viser resultater 41 til 50 af 153

Vidnesbyrd

Artikelserien "Liv og tro" handler om menneskers tro på Jesus. Det er små oplevelser og hverdagsberetninger fra almindelige mennesker, som fortæller om hvordan troen på Jesus gør en forskel for dem.