liv og tro

28.11.2002

Gud sætter dagsordenen

Gå til:Liv og tro
etord-grinderslev187.jpg

Der er så megen snak om i dag, at vi har værdi i vores arbejde. Det er også vigtigt for Inger Grinderslev fra Odense, at vi har værdi - ikke i vores arbejde, men i Gud. Vi snakker i dagens Danmark så meget om, hvad vi er værd,...[mere]


21.11.2002

Gud hjælper mig igennem

Gå til:Liv og tro

Johnny drømte om at blive revisor, men ordet ‘præst’ blev ved med at vende tilbage til ham. Jeg ser det som Guds velsignelse og nåde, at jeg alligevel kommer igennem eksamen - selv om jeg synes, det er meget hårdt og...[mere]


15.04.2002

Ateisten fandt Jesus på Nettet

Gå til:Liv og tro

Selv om John var ateist, var han ikke helt uvidende om, hvad kristendommen går ud på, for han gik i klasse med nogle kristne i gymnasiet. Og han havde set de Jesus2000-plakater, som KFS-gruppen havde hængt op. I gymnasiet blev...[mere]


08.04.2002

Opsøgt

Gå til:Liv og tro

Livet blev tomt Jeg havde gjort en hurtig karriere som projektleder i et kendt arkitektfirma. Tjente mange penge og købt dyrt hus og bil. Da jeg samtidig havde et godt helbred, gode og sjove venner og en sød pige, ja, så kunne...[mere]


05.06.2001

Tredimensionel Gud

Gå til:Liv og tro

Gud er ikke "u-logisk", men "over-logisk". De ulogiske ting i Bibelen blev tegn på, at Gud er større end menneskets forstand.[mere]


Viser resultater 121 til 125 af 125

Vidnesbyrd

Artikelserien "Liv og tro" handler om menneskers tro på Jesus. Det er små oplevelser og hverdagsberetninger fra almindelige mennesker, som fortæller om hvordan troen på Jesus gør en forskel for dem.