Hej Khorne
Mit med blåt .. kristina: For man kommer uundgåeligt til med stor sorg at tænke på de menneskers evige skæbne, som er ført så meget på vildspor, at de har villet skrive så hånligt om Ham, vor Herre og Frelser, som har givet sit liv som løsesum for os alle, og som har betalt så dyrt for os.
Hvorfor er det med stor sorg at du tænker på disse menneskers skæbne?
Fordi Gud er retfærdig.Tror du ikke på at gud er retfærdig?
Jo. Netop derfor. Hvad er guds retfærdighed værd, hvis ikke den er nok for alle?
Det er den også. Hvorfor gå rundt og snakke i et væk om alle de mennesker der håner og spotter gud og om hvor forfærdligt sørgeligt det er for dem, når du tror på og tilbeder en almægtig og retfærdig gud?
De, der ikke vil have med Gud at gøre, og mener de kan klare sig selv, får ikke del i frelsen, det er da fuldstændig retfærdigt.
Indbydelsen til evigt liv i Gudsriget er netop en indbydelse. Der er ikke mødepligt. Det er jo ikke fordi, at f.eks. forfatteren af bibelen.info skriver som han gør fordi han tror på Jesus, tværtimod!
Hvis forfatteren fandt historien om Jesus overbevisende, så ville han jo være kristen og derfor ikke skrive som han gør. At tro på historien
samtidigt med at man håner og spotter hovedpersonen ville jo være som at spille russisk roulette med en automatpistol. Helt tåbeligt!
Ja, naturligvis. Du har selv flere gange skrevet om, at troen er guds værk i os og ikke noget vi kan præstere i egen kraft, så hvad er det der er så forfærdeligt sørgeligt ved at folk håner og spotter Jesus?
Det er sørgeligt, når selvdestruktive mennesker ødelægger deres liv i denne verden. Men uendelig meget mere sørgeligt når de afviser Vejen, Sandheden og Livet og forkaster Gud. Og derved selv bliver forkastet i evigheden.
"Hell is truth seen to late ... " Vi der ikke tror, tror bare ikke og vi vil i hvert fald ikke ynkes for det, af mennesker der ikke kan mønstre skyggen af bevis for deres usynlige venner.
I må finde jer i at blive ynket, hvis I logger ind på en kristen, missionerende hjemmeside, men I kan undgå det ved at lade være med at læse hvad vi skriver. Gud har ikke og gør ikke sit PR arbejde særligt godt og det kan vi der ikke tror vel næppe klandres for.
Det er alle kristnes opgave at forkynde evangeliet. Missionsbefalingen ... Måske gør vi ikke vores arbejde godt nok ..
Hvis vi ikke bekymrede os om vores ikke-kristne medmennesker, ville vi være blottet for næstekærlighed. Man kan jo ikke tvinge sig selv til at tro...
Enig.
Men alle har mulighed for - ud i den tomme luft! - at kalde på Gud og bede ham om at skabe troen. Og alle har mulighed for gå i kirke - at læse og lytte til Guds ord. Så hvorfor ikke bare let go and let god, i stedet for at være sådan en tudemikkel omkring det?
Se ovenfor.
Også Gud græder ..
Hvis jeg tænkte:
"Hvad kommer det mig ved?
Jeg har mit på det tørre.
"Damn you Jack, as long as I'm alright" -
- ja så var jeg nok ikke kristen!
Men: Sorrig og glæde de vandrer til hobe ..
( http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/46 - )
- og glæden i Kristus er så uendelig mange gange større -lyset skinner i mørket, og mørket får ikke bugt med hverken troen, håbet eller kærligheden! 
kristina