Kære du!
Det er godt at høre, at du ønsker, at følge Jesus. De tanker, du lukker op for, er mig ikke helt ukendte. Dels har jeg mødt dem hos andre, og dels dukker de også af og til op hos mig selv. Det er et af de spørgsmål, som Jesus og bibelen ikke siger noget om.
Der findes flere spørgsmål, som vi ikke kan finde noget svar på, og dette er altså et af dem. Personligt tror jeg, at Gud ikke har villet åbenbare det for os, fordi vi simpelthen ikke ville kunne forstå det. Det er et dilemma, at nogen går fortabt, og andre bliver frelst. Hvordan skal vi overhovedet kunne glæde os, når mennesker vi kendte, ikke blev fundet af Jesus, og dermed fik del i frelsende tro. – Jeg kan ikke give dig noget svar på, hvordan Gud vil løse dette, for Gud har ikke fortalt os det. Derimod har han fortalt os, at på den nye jord, vil glæden være udelt. Der skal ikke være nogen tårer, og der skal ikke være nogen pine.
Jeg kan forstå, at du kender bibelens løfte om, at den der tror på Jesus, skal blive frelst. I overbevisningen om dette løftes sandhed, ligger os en overbevisning om, at det vil gå dem anderledes, der ikke tror på Jesus. Oprindeligt, var vi alle, hele menneskeslægten dømt til evig undergang. Det var jo netop derfor, at Jesus trådte ind i denne verden. Det var derfor, han gav sit liv for os. Det betyder så også, at dybest set, er der ingen, der behøver, at gå fortabt. Alle kan finde frelsen hos Jesus. Ulykken er, at mange vælger ikke at tro dette.
Det giver unægtelig os, der tror på Jesus en stor udfordring, nemlig at bringe ordet om Jesus videre. Vi kender jo ham, som kan frelse mennesker.
Jeg vil meget kraftigt anbefale dig, at tage kontakt med kristen sjælesørger. Hvis ikke, der er nogen i din nærhed, som du synes du vil eller kan kontakte, så benyt dig af kontaktsiden
her . Der sidder erfarne kristne, som gerne vil tale med dig. Bed så også til Jesus om, at du må finde glæden i hans frelse.
Med ønsket om Guds nåde til dig
Jørgen Bloch