Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115513 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#111408 - 20/08/2010 13:28 I kunne eksempelvis gøre noget
Anonym
Anonym

Hej
Jeg har gået og tænkt over det og nu skriver jeg altså til jer. Jeg har lige været på youtube, jeg ved ikke om der er nogle af jer som været derinde, men der er simpelthen så mange ”propaganda” videoer om islam og konvertitter mm. Jeg er ikke racist, så det er ikke derfor jeg skriver. Men det er jo ikke kun på youtube, der er videoer og information om islam, men stort set over alt, selv på Nørrebro deler de små blade ud – de kan sammenlignes med vagttårnet, de gør alt hvad de kan for at få folk til at konvertere, eller for at gøre muslimere mere religiøse. Hvorfor gør vi kristne ikke det samme? Det undrer mig. Vi bor i et kristen land, men det virker desværre som om der er flere troende muslimer end troende kristne. Folk gider jo dårlig nok gå i kirke, og man hører om at flere og flere kirker må lukke og samtidig med det, er der en stor debat om at de vil have synlige mosker i København, det er da simpelthen ikke sammen :forvirret. Jeg synes sådan nogle som jer, der allerede er en organisation, skulle lave lidt mere reklame for kristendommen, men på en spændende måde så vi unge også har lyst til at vide mere. I kunne eksempelvis holde nogle arrangementer, møder osv., gøre vores gudstjenester lidt mere sjove med fx noget Gospelmusik, som gør en glad men samtidig handler om religion. Det kan ikke være rigtigt, at når man endelig hører om en kristenmenighed i tv, så er det Faderhuset og undskyld mig, men de virker godt nok lidt hjernevæsket, det er for dårligt at der ikke er nogle flere synlige kristne menigheder herhjemme og især i København, hvor der er så mange andre religioner repræsenteret. Puuh ha det var en lang smøre jeg fik skrevet der, håber på et svar fra jeg. Mvh. en kristen pige.

Ændret af Bloch (01/09/2010 14:03)

Til toppen 
#111638 - 01/09/2010 14:00 Re: I kunne eksempelvis gøre noget [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære Kristne pige!
Tak for din henvendelse. Jeg har været lidt i tvivl om, om jeg skulle besvare den her i forummet, da jeg egentlig ikke oplever, at det er noget, der anfægter din tro eller udfordrer den. Navnet på brevkassen siger tydeligt, at dette er for mennesker, der har ondt i troen, og ikke noget, der skal være til debat.

Når jeg så alligevel har valgt, at give dig et svar, skyldes det, at jeg synes der midt i det hele ligger nogle udfordringer i det du skriver.

For det første glæder det mig, at du underskriver dig med ”en kristen pige”. Jeg tror, at det betyder, at du har overvejet, hvordan du forholder dig til jøden Jesus fra Nazareth. Ham, der gav sit liv for syndere, uanset hvor vi kommer fra. Men også ham, der kalder os til et radikalt opgør med synd og ind i efterfølgelse af ham. Til lykke med det til dig.

Dernæst opfordrer du os til, at gøre noget mere. I al beskedenhed, synes jeg faktisk, at vi gør en del, men jeg er enig med dig i, at vi kunne gøre meget mere, og vi kunne uden tvivl også gøre det bedre. Men vi er ikke herre over, hvad aviser og tv vil bringe. – Når det er sagt, har jeg faktisk meget lyst til, at vende den på hovedet. Når du ser disse ting, som bekymrer dig, hvad gør du så. Har du meldt dig på banen i et børnearbejde? Tilbyder du din hjælp i kirken eller foreningen med, at sprede dette vidunderlige budskab om frelsen i Jesus?

Jeg ønsker ikke, at vende den rundt på denne måde, for at frasige mig det ansvar, som er mit. Det er faktisk en daglig bekymring for mig, at der er mennesker rundt om mig, som går fortabt. Vi har i den grad brug for nogen som dig, der har set denne virkelighed i øjnene, så jeg håber, at der hvor du bor, at der er nogen, der får glæde af din indsats. En indsats, der er med til at bringe evangeliet om Jesus til muslimer, ateistiske danskere, kristne, der er ligegyldige, og som mener, at det altid er de andres ansvar.

Må Abrahams, Isaks og Israels Gud velsigne enhver af os kristne til, at være i missionens tjeneste, der hvor vi bor.

De bedste hilsner til mission
Jørgen Bloch

Ændret af Bloch (01/09/2010 14:03)

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær