Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 5 gæster online.

Statistik
2312 Brugere
25 Fora
6498 Tråde
108405 Indlæg
JesusNet anbefaler
Aktive tråde | Aktive indlæg | Nye tråde Sidste 24 timer | Sidste 48 timer | Sidste 7 dage
Forum   Emne
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kristne og (gælds-) økonomi af VNielsen @ I går kl. 21:41

Hej P_sniksnak Når jeg hører om sådan noget, kommer jeg til at tænke på Mark. 12, 41-44: "Og Jesus satte sig over for tempelblokken og så på, hvordan folkeskaren lagde penge i blokken. Der var mange rige, som gav meget. Så kom der en fattig enke,
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten af Sammy @ I går kl. 18:31

Hej A-Lion.. Citat:Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man natu
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af Lord Dean @ I går kl. 17:37

Citat: Det giver meget mening. Nu tror jeg dog på evolutionen, og at Gud har sat noget grundlæggende i alle arter - men udfra Bibelens Gud (og det er ham vi diskuterer ) så giver jeg dig ret. Jeg er selv tilhænger af teistisk evolution, altså guds
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten af Assyrianlion @ I går kl. 16:00

Sammy Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man naturlisvis mistæn
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kristne og (gælds-) økonomi af kristina @ I går kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af: KefasHej P_sniksnak Har du set givdigrig.dk? Det er et oplæg fra seks organisationer på kirkens 'højrefløj' med 10 teser angående 'velstand, velfærd og ansvar'. Jeg synes selv, det er et rigtig godt oplæg til debat om givert
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af angela @ I går kl. 15:03

Kære Signe. Jeg tror du misforstår mig - for jeg har aldrig nogen sinde givet udtryk for at det ikke skulle være godt for et forældreløst barn, at kommet til DK og få en kærlighed og nærhed de aldrig har haft. Hvad jeg har givet udtryk for derimod,
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Fordrivelsen af de kristne i mellemøsten af Sammy @ I går kl. 14:18

Hej Alion.. Du skriver: Citat:Men historien er ikke med de kristne udryddelser i Mellemøsten hvad angår medierne, for jeg synes at medierne i høj er lommen og bliver styret af jøderne og Israel, og måske derfor ikke har den store opmærksomhed.
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kristne og (gælds-) økonomi af Kefas @ I går kl. 11:55

Hej P_sniksnak Har du set givdigrig.dk? Det er et oplæg fra seks organisationer på kirkens 'højrefløj' med 10 teser angående 'velstand, velfærd og ansvar'. Jeg synes selv, det er et rigtig godt oplæg til debat om givertjeneste og forvalterskabstank
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af SigneT @ I går kl. 11:28

Hej Kristina. Jeg nummerer lige dine bjælker Oprindeligt skrevet af: kristina Jeg selv er ikke spor tolerant over for den højt besungne tolerance! Når tolerance indebærer, 1 at man uden protester finder sig i (= tolererer) at mennesker undertr
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af SigneT @ I går kl. 10:49

Hej Nikolaj Oprindeligt skrevet af: Nikolaj Ja, men jeg tror desværre, at vores naturlige drifter retter sig mod begge dele, både kærlighed og had, både godt og ondt. Jeg er nok ikke så optimistisk som dig. Faktisk tror jeg, at vi mennesker som ofte
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af kristina @ I går kl. 10:14

Hej Signe Citat:Jeg vil bare ønske at Gud ikke havde så travlt med hvordan vi ellers lever vores liv, hvis vi bare tror Jesus og ikke gør andre ondt.Han har skabt os med en fri vilje, men vi må helst ikke bruge den .... (sådan virker det i hvert fal
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af SigneT @ I går kl. 09:57

Hej Lord Dean. Oprindeligt skrevet af: Lord Dean Når man snakker om "naturlighed", så bør man måske i denne sammenhæng droppe henvisningerne til naturen. Naturligheden handler mere om autencitet, altså hvad var Guds vilje med at skabe os?
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af Nikolaj @ I går kl. 09:54

Hej Signe Citat:Heldigvis er mennesket ikke begrænset af sin natur - på godt og ondt. Men man kunne forestille sig at mennesket vil få et meget miserabelt liv hvis de skal undertrykke deres mest naturlige drift (hvis det kan gradbøjes), nemlig det at
Kirke og tro
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Folkekirke på glat is. af SigneT @ I går kl. 09:22

Hej Angela. Hvad er ægteskabets rolle så? Hvordan bør man være gift efter Jesus? Måske er det ikke et menneskeret at få et barn... Men det er et menneskeret for et hvert barn at have trygge omgivelser, en familie og forældre. Hvis et barn, hvis for

| Sitemap | Til toppen© 2001-2010 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær