Menu
Hvem er online
2 registrerede (hoeg, 1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2352 Brugere
25 Fora
6649 Tråde
110059 Indlæg
JesusNet anbefaler
Aktive tråde | Aktive indlæg | Nye tråde Sidste 24 timer | Sidste 48 timer | Sidste 7 dage
Forum   Emne
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvordan vil du være imod abort? af P_sniksnak @ I dag kl. 18:32

angrebsvinklen ... Når jeg startede tråden som jeg gjorde, så var det ud fra en ide om, at vi/de kristne gør det bedst ved at respektere andre mennesker og deres valg. Jeg mener, at denne holdning også er udtrykt i følgende sætning, som jeg ofte hu
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Støttende samtale før og efter abort af angela @ I dag kl. 16:24

Hej Christian. "Ordet "fosteranlæg" eller "embryon" (som betyder "det, som vokser indenfor") også kaldet "menneskekim" bruges til at beskrive det fremvoksende menneske de første otte uger, hvorefter ordet "foster" bruges indtil fødslen."_- Wikipedia
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvordan vil du være imod abort? af angela @ I dag kl. 15:55

Hej Kristina. Jeg er enig med dig, men hvordan skal den kvinde der søger abort eller den kvinde der allerede har fået en, vide at der er noget galt i det, hvis ingen tør åbne munden og sigde det til hende. I dag er helt ok, fuldstændigt acceptabelt
Ris, ros og hjælp
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: flere sideskift af Kefas @ I dag kl. 13:42

Hej P_sniksnak Beklager den sene reaktion. Heldigvis, så er der en omgående løsning. Du styrer nemlig selv, hvor mange indlæg, der skal vises, før siden skifter. Gå til Indstillinger (findes også under Mine indstillinger, hvis du bruger avanceret v
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Støttende samtale før og efter abort af ChristianF @ I dag kl. 12:39

Angela, For at bruge din vending: At der i dag findes kristne der ikke ved at abort af et embryo eller et foster, ikke er i modstrid med Bibelen/Gud, bare fordi nogle har fået den grundløse idé, at det var i modstrid, er utroligt. At der i dag finde
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvordan vil du være imod abort? af kristina @ I dag kl. 11:56

Hej Angela, du skriver: Citat:Aflivning af vore egne børn er der ingen undskyldning for. Det er vi enige om. Ingen undskyldning! Og jeg tror heller ikke, der er nogen undskyldning for inhuman, ubarmhjertig omtale og behandling af ulykkelige,
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Jeg vil leve - af kristina @ I dag kl. 10:40

Hej hoeg Citat: Det er nemt nok at tro eller rettere konstatere, at vore livsvilkår af givet af en almægtig skaber. Det er en almen livserfaring, at skaberværket både er ondt og godt, altså tvetydigt. Det er nemt nok at tro på, at en almægtig skabe
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvordan vil du være imod abort? af angela @ I dag kl. 09:35

Til trådstarter. Ud fra de 3. eksempler du nævner,mener du åbenbart at der er undskyldninger for abort, hvilket jeg er uenig i. Alle i de 3. eksempler du nævner, er klar over at sex, beskyttet, som ubeskyttet kan føre til graviditet, men i 2 af dine
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Støttende samtale før og efter abort af angela @ I dag kl. 09:18

At der i dag findes kristne der ikke ved hvad bibelen/gud mener om abort, fordi ordet ikke nævnes i bibelen, eller fordi vi ikke kan pege på et skriftsted hvor Jesus siger specifikt, at et ufødt barn ikke må aflives, er utroligt. Der står heller ikk
Ondt i troen
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Min glæde og tryghed er forsvundet af Bloch @ I går kl. 21:29

Kære du! Det er godt at høre, at du ønsker, at følge Jesus. De tanker, du lukker op for, er mig ikke helt ukendte. Dels har jeg mødt dem hos andre, og dels dukker de også af og til op hos mig selv. Det er et af de spørgsmål, som Jesus og bibelen ikke
Etik og Samfund
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Jeg vil leve - Imod abort af hoeg @ I går kl. 21:01

"Bare jeg kunne overbevise dig om, at netop de usikre, anfægtede intet har at frygte! Din usikkerhed må vel et eller andet sted være forårsaget af en tanke om, at man skal tro, tænke eller være på en bestemt måde." hej kristina! Det er nemt nok at

| Sitemap | Til toppen© 2001-2010 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær