Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115514 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#99979 - 21/12/2008 02:15 At nå ud med frelsen?
Anonym
Anonym

Hej
Jeg har tit tænkt på hvordan en ordination af frikirkepræster forgår? Hvad gør man hvis man gerne vil starte sin egen kirke og døbe og frelse sjæle til Jesus Kristus Vor Herre?

Anonym

Ændret af Bloch (22/12/2008 12:37)

Til toppen 
#100002 - 22/12/2008 12:37 Re: At nå ud med frelsen? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære anonyme!

Tak for dit spørgsmål. Principielt ligger det udenfor denne brevkasses formål. De praktiske spørgsmål omkring forskellige ordinationsformer, må du altså henvende dig andre steder for at få løst.
Når jeg alligevel vælger at offentliggøre dit spørgsmål, er det fordi jeg fornemmer en nød for menneskers frelse. Denne nød er der mange af os der kender, til tider så stærkt, at det gør helt ondt. Jeg tror også, at du mener det rigtigt, men alligevel vil jeg gerne sætte en streg under, at ingen af os kan frelse nogen. Det er alene Jesus der har magt til, at forløse os mennesker, og give os nyt liv. Vi kan, og det er vores opgave, pege på Jesus, lede mennesker hen til ham, så de finder frelsen i ham. Den opgave er betroet alle kristne, og ikke blot præster. Det er heller ikke nødvendigt at stifte nye kirker, undtaget hvis der ikke findes nogen kirke i forvejen, for at være med i denne opgave.
Det mest afgørende for os i tjenesten med at nå ud med evangeliet er, at vi lever et sandt liv med Jesus i den tjeneste vi nu har fået betroet.
Nogle mennesker får så en særlig opgave betroet med f.eks. ordets forkyndelse, men uanset hvor din plads er, så ønsker jeg, at dette må være en opmuntring til, at leve med Jesus, så også du må få lov at pege på ham, og lede andre til ham.

Med ønsket om Guds fred
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær