Menu
Hvem er online
2 registrerede (tau, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#99696 - 25/11/2008 16:13 Silencio...
Jonas35
Bruger

Reg.: 26/08/2008
Sted: Århus
Jeg ville bare spørger, hvad folks bud er, når det kommer til det faktum at Gud ikke besvare ens bønner eller spørgsmål med én stemme, altså noget som i bogstavlig forstand kan 'høres'.

Hvorfor (nærmest) skjule sig for offentligheden? Hvis Gud gjorde det, ville der vel heller ikke være nogen tvivl om Hans eksistens.

Men han blev gennemboret for vore overtrædelser og knust for vore synder. Han blev straffet, for at vi kunne få fred, ved hans sår blev vi helbredt

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#99697 - 25/11/2008 17:29 Re: Silencio... [Re: Jonas35]
Nygaard
Bruger

Reg.: 08/04/2008
Sted: Herning
Jeg tror Gud gør det helt bevidst, altså hvis han svarede på alle bønner, ville det ikke længere være en tro men fakta.. Det tror jeg ikke Gud ønsker af den grund at så har vi ikke længere vores fri vilje.

Men hvorfor er det vigtigt med en fri vilje?
Gud har ubetinget kærlighed til os, og det tvinger ham til at give os en fri vilje, til at vælge ham eller til ikke at vælge ham, ellers var vi jo robotter som kun kunne gøre hvad han ønskede. Derfor tror jeg han ikke svarer direkte på vores bønner, i hvert fald hver gang ;\) ..

At leve Gud nær er min lykke

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær