Menu
Hvem er online
2 registrerede (tau, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#99107 - 21/10/2008 12:24 Fatter ikke Guds kærlighed.
Anonym
Anonym

Hej.
Jeg er en ung mand på 26 år, som fik grundlagt et fundament for troen på Jesus da min nu afdøde farfar fortalte mig historierne som barn.
Jeg har også været til en del cellegruppe møder og har været i frikirken. Egentlig har jeg aldrig rigtigt følt mig tilfreds, for jeg har lysten til at være hos Jesus. Men jeg kan ikke forestille mig hvad Jesus tilbyder, selvom han lover en plads i himmelen hvis blot jeg tror på ham. Jeg er meget i tvivl om jeg i det hele taget tror på ham. Dvs. tror jeg nok eller har tvivlen mest plads...
Jeg læser Bibelen ret ofte og især inden jeg skal i seng.
Jeg ved at jeg skal bekende mine synder for Jesus så jeg kan blive tilgivet, hvilket jeg også gerne vil gøre, men mangler altså folk jeg kan stole på for at bekendte netop disse synder som jeg til dagligt begår. Det siges jo at Jesus er hos mig hele tiden, men det er mig som hele tiden bevæger mig væk. Ved ikke om jeg er skør, fordi jeg virkelig har et ønske om at Jesus viser sig synligt for mig og taler til mig? Det ville jo give min tro et kick.
Jeg læste i bibelen at det onde brugte det gode (loven) til at få os mennesker til at begære, og det er jo ret essentielt. Jeg tvivler på at blot jeg kommer til tro, vil give mig en plads i himmelen hvis jeg hver dag synder, selvom jeg ved det er forkert. Og det er jo en synd i sig selv.
Hilsen Thomas

Ændret af Bloch (24/10/2008 14:04)

Til toppen 
#99133 - 24/10/2008 14:08 Re: Fatter ikke Guds kærlighed. [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Hej Thomas!
Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at fatte Guds kærlighed. Det er et helt fantastisk og unikt under, at Gud gennem Jesus elsker os syndere. Det ville vær umådeligt lettere, at forholde sig til, at Jesus vil have med os at gøre, hvis vi kunne levere et flot og perfekt liv. Sagen er bare den at, det kan vi ikke. Netop derfor kom Jesus, fordi vi ikke selv magter det.
I Joh. 3,16 siges det klart og tydeligt, at Jesus frelser dem der tror på ham. At tro på Jesus betyder ikke, at vi så bliver i stand til at leve syndfrit, men det betyder heller ikke, at vi bliver ligeglade med synden.
Jeg vil anbefale dig at læse artiklen Tro og frelse - hvordan være sikker?

Du mangler et menneske du kan tale med, og som du kan bekende dine synder overfor. Jeg vil stærkt anbefale dig, at henvende dig til en troende præst, missionær eller anden sjælesørger. Du kan få hjælp til at finde sådan en person via personlig kontakt her på JesusNet.

Må Guds fred komme til dig

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær