Menu
Hvem er online
2 registrerede (tau, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#9902 - 17/03/2003 18:20 ude af jehovas vidner og ......
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej
Jeg er Josefin
Jeg har kommet ud af jehovas vidner, og tror ikke på dem mere, eller hvad de siger. Jeg har så vendt mig til Jesus i stedet, og læser Biblen alene. Det har gjort at jeg forstår skriften meget bedre. Selv om der er mange spørgsmål.
Da jeg vendt mig til Jesus, så havde jeg en mærkelig oplevelse. Husk at jeg er "nybegynder". Det var som en strøm gik gennem kroppen. Og jeg følte fred og glæde og andet. Nu kan jeg føle dette en gang emellem. Er der nogen der ved, hvad det var? Den Hellige Ånd?
Jeg står nu over for, at skulle køre rundt til de forskellige trossamfund mv. Er der nogen der har nogle gode råd?
Jeg hr hørt meget om tungetale, håndspålæggelse mv. Jeg ved ikke hvad der er snadt eller falskt i det spørgsmål , er der nogen der ved?
Mvh. Josefin

Til toppen 
#9903 - 17/03/2003 19:52 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Josefin]
Neversaynever
Bruger

Reg.: 12/12/2002
Hej Josefin !

Hvor det bare glæder mig usigeligt meget at høre, at du ikke bare er holdt op med at være Jehovas vidne, men at du også har vendt dig til Jesus ! Flot, at du har mod på at læse bibelen alene, uden Vagttårnet eller anden lignende litteratur til "hjælp". Jeg kan godt forstå, at du er i vildrede med hvor du skal henvende dig; du skulle jo nødigt havne i en anden sekterisk gruppe. Jeg vil vende tilbage til lige netop det spørgsmål, når jeg har funderet lidt over det.

Hvad angår den "strøm" du oplevede, så har jeg selv oplevet noget lignende. Efter at have haft kontakt til en forskellige religiøse grupper, bla. også Jehovas Vidner, oplevede jeg for første gang denne strøm ifm bøn i en bibelkreds, der var tilknyttet folkekirken. Jeg tror, at det var Helligåndens tilstedeværelse jeg kunne mærke på den måde. Nogle gange har vi behov for at Gud viser os, at det er "det rigtige" vi har fundet, og så giver han os nogle oplevelser som denne.

Jeg kender dig jo ikke, men jeg ønsker dig Guds velsignelse. Mon ikke du har forbindelse til nogle kristne mennesker, siden du kommet ud af Jehovas Vidner ? Jeg håber meget for dig, at du ikke må lide for meget ifm at der formodentligt er venner og familie, som du nu ikke længere kan have kontakt med.

Kærlig hilsen
Jeanette

Til toppen 
#9904 - 17/03/2003 20:17 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Neversaynever]
Anonym
Anonym

Hej Josefin.

Den "strøm" du har oplevet, oplevede jeg første gang i en cellegruppe i en karismatisk frikirke.

Jeg vil opfordre dig til at besøge forskellige kirkesamfund. Fx. Folkekirken (evt. IM, eller KFSgrupper), frikirker eller den katolske Kirke som jeg selv er faldet til i efter megen søgen og kirkesightseeing.

Ellers vil jeg bare tilslutte mig Jeanettes gode ord til dig.

Mange venlige hilsener
søster B.

Til toppen 
#9905 - 17/03/2003 20:46 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Josefin]
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Kære Josefin!
Ja, så behøver jeg jo ikke at stille det spørgsmål, som jeg stiller dig i din respons til mig.... sådan er det, når man svarer uden det store overblik.
Men jeg vil også tilslutte mig de øvrige svar, hvad angår din søgen.
Hvis jeg vidste, hvor du befinder dig i landet, kunne jeg måske bedre rådgive dig mere konkret!
Men fortsæt din bibellæsning! Og bed om Helligåndens vejledning, så vil Han også vejlede dig til at finde det sted, der passer bedst til dig

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#9906 - 17/03/2003 21:22 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Josefin]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
Hej Josefin
Jeg vil huske at takke Gud for at han har ført dig ud af JV.
Det er kun (over-)naturligt, at Helligånden fylder dig med fred og læde, når du er kommet til tro på Jesus som din frelser. Det han har vundet på korset er netop fred og forligelse med Gud, da han bar sin egen vrede over synden og vandt os syndernes forladelse. Der er intet større og mere glædeligt end syndernes forladelse. Med den og med troen på den er himlen åben og vi har fuld adgang til Guds trone som hans kære børn.

Det er godt at du læser i Bibelen. Hvis jeg skal anbefale dig noget, så læs især evangelierne og Romerbrevet. Hvis du vil have en kort introduktion til kristendommens grundsandheder så prøv at skaffe en salmebog og find Luthers Lille Katekismus, den hjalp mig til at få grundstenene på plads i kristendommen, og den hjælper mig stadig(den hjalp i øvrigt også Luther selv som gammel, da han havde skrevet tonsvis af lærde værker. Han vendte igen og igen til den enkle fremstilling).

Selv tror jeg, at tungetale og mirakler i første omgang hørte til i aposteltiden -den ældste kirke- ligesom de store undere ikke fortsatte i Israel efter de var blevet ført ud af Egypten. Men Gud lever stadig og kan gøre undere, hvis og når han vil.

Men det vigtigste han har givet os er dåben, hvori vi får sikkerhed for at vi er hans børn og har syndernes forladelse og nadveren, hvor han giver os sit eget legeme og blod skjult under brød og vin, også for at vi kan være sikre på at vi har vores synders forladelse hos Gud. Disse to sakramenter er sammen med Guds ord, både når det læses og høres læst og udlagt er det kristentroen bygges på. I Guds ord og hans sakramenter kan man findes vished om at man er Guds barn. De bygger nemlig ikke på en selv, men på Gud og hans befaling.
Derfor er det vigtigt, at du finder et sted, hvor Guds ord forkyndes ret og dåb og nadver gives ret.

Jeg vil selvfølgelig anbefale min egen kirke, Den Evangelisk-Lutherske Frikirke. Den kan du selv undersøge på www.vivit.dk hvis du har lyst. Men træf dit valg ud fra, hvad du kan læse i Bibelen. Lad ikke nogen presse det ned over hovedet på dig. Du kan i øvrigt finde links til de fleste kirker inde på www.giraffen.dk så vidt jeg kan huske.

Mvh. Chemnitz

Til toppen 
#9907 - 17/03/2003 21:36 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Josefin]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Josefin

Først tillykke med dit fund af Jesus! Derudover glæder det også mig at du studerer Ordet, det er efter min mening den bedste vejleder vi har når vi er usikre.

Du stiller nogle konkrete spørgsmål, nemlig:

Jeg står nu over for, at skulle køre rundt til de forskellige trossamfund mv. Er der nogen der har nogle gode råd?

Ja jeg kan kun anbefale dig at komme i en varm og levende menighed, hvor Jesus Kristus er i centrum, og Ordet forkyndes rent......sagt med andre ord, skal du være obs på om det sagte i forkyndelsen stemmer med læren i biblen, og dette uanset hvilken kirke/menighed du befinder dig i !

Jeg hr hørt meget om tungetale, håndspålæggelse mv. Jeg ved ikke hvad der er snadt eller falskt i det spørgsmål , er der nogen der ved?

Med hensyn til dette spørgsmål siger Guds Ord:

”Det, som Ånden åbenbarer, får hver enkelt til fælles gavn. v8 Én får gennem Ånden den gave at meddele visdom, en anden kan ved den samme ånd meddele kundskab. v9 Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til at helbrede ved den ene og samme ånd, v10 og igen en anden får kraft til at gøre mægtige gerninger. Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til at tolke tungetale. v11 Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den selv vil.” (1. kor. 12,10)

” I er Kristi legeme og hver især hans lemmer. v28 Og i kirken har Gud sat nogle til at være for det første apostle, for det andet profeter, for det tredje lærere, endvidere nogle med kraft til at gøre mægtige gerninger, endvidere nogle med nådegaver til at helbrede, til at hjælpe, til at lede, til forskellige slags tungetale. v29 Kan alle være apostle? Eller profeter? Eller lærere? Kan alle gøre mægtige gerninger? v30 Har alle nådegaver til at helbrede? Kan alle tale i tunger? Kan alle tolke tungetale? v31 Men stræb efter de største nådegaver!”(1.kor. 12,28)

I det hele taget står der en masse om tungetalen i 1. korinter - dette er altså bibelsk, ikke at alle skal tale i tunger, men det er heller ikke "forkert" som der siges i nogle kredse. Tungetalen er Åndens tale, og bruges til opbyggelse.

Med hensyn til helbredelse, står der jo en masse bl.a.

Så sagde han til dem: »Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen. v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes. v17 Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, v18 og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske."(Markus 16,15)

Nådegaven til helbredelse er ligeledes på bibelsk grund.

Må du være velsignet i din søgen!

Med venlig hilsen

Malli

Ændret af malli (17/03/2003 21:37)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#9908 - 17/03/2003 23:36 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: Josefin]
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
Kære Josefin

det lyder super!! velkommen til!
Ja, jeg tror det du erfarede var HelligÅnden, det er en meget normal erfaring blandt kristne. Og egentlig ikke så underligt at vores krop kan reagerer når vi kommer tæt på Gud. Den Gud som er så meget større end os.........

tungetale er en dejlig men meget mærkelig ting. Det er et sprog som Guds Ånd kan give os til at kommunikere med Ham på
Håndspålæggelse bliver ofte brugt i forbindelse med forbøn. det er godt at be' for hinanden! det vigtige her er at være klar over at det ikke er magisk og at det er Gud og ikke os der gør at det virker!

Noget jeg virkelig kan anbefale er de såkaldte Alpha-kurser!! det er et 10-11 ugers intro-kursus i kristendom, een ugentlig aften, som lige godt 200 forskellige kirker i alle kirkersamfund kører rundt om i landet. Det er supergodt! se her hvor det nærmest dig er: Alpha-danmark

hvor ca bor du? vil meget gerne hjælpe med at finde en god kirke i nærheden. Hvis du bor i Kbh skal du være velkommen til at kigge ind forbi min menighed: Bethlehemskirken, vi er en folkekirke og en rimelig livlig en af slagsen Bethlehemskirkens ungdomsgruppe

Gud velsigne dig helt vildt!!!!! og igen: velkommen til
-serner

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
#9909 - 18/03/2003 00:18 Re: ude af jehovas vidner og ...... [Re: serner]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære Josefin !

Hvor er jeg glad på dine vegne over at Jesus har opsøgt og fundet dig, der hvor du var, så du nu har fundet hjem, hvis jeg må kalde det sådan.

Du kan være sikker på, at alle vi kristne står med åbne arme i vores menigheder, og jeg vil bede for dig at du finder netop den menighed, som vil være til størst velsignelse for dig. Herre, lad det lykkes! .

Måske kan du have glæde af at læse Jørgen Sejergaards lille bog
"Jehova eller Jesus". (Credo, 2001).

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#9910 - 18/03/2003 09:58 ude af jehovas vidner og PÅ VEJ MOD HIMLEN [Re: Josefin]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Hejsa Jos.

Mega tillykke....Så er der fest i himlen.....!!!!!!!
Det glædr mig at du har fundet vejen ud, og ind til et personligt fælleskab med Jesus...amen
Alle de andre har kommet med gode forklaringer af dine spørgsmål, og jeg har ikke noget at tilføje der..
Men som sagt, der findes mange kristne kirke, men du skal se dem som ET legeme...
Apostolsk
Pinse
Luthersk
Indre Mission
Alle er en del af kristi legeme...men find en kirke vor du kan opleve Gud, og hvor læren er sand efter biblen.....men husk på at alle de andre kirker er dine brødre og søstre....
Er sikker på at med Guds hjælp skal du nok finde ind i en levende menighed...

G-bless
mvh- Pente Costal

PS.
Som serner så venligt inviterede dig til Bet. kirken i Kbh (fed kirke)
Vil jeg så gerne invitere dig til min kirke- Holstebro Pinsekirke- hvis du bor i nærheden af den...**SS**
men Serner har ret i at et Alpha kursus er lige sagen...*S*

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#9911 - 19/03/2003 10:35 Re: ude af jehovas vidner og ......
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej allesammen

Tak for alle svar og indlæg. Det glæder mig. Og man kan klart mærke forskellen mellem jv og jer! Det er ikke uden betydning for et tidligere jv. Man har jo blevet hjernevasket og det tager tid at få dem ud. Men jeg føler Jesus tilstedeværelse. helt klart! Og kan mærke forskellen!
Jeg vil dagerne have lidt mere bestemt info. om jeres menigheder/kirker. Hvordan det foregår, ikke nogle slemme dyr, vel, og hvorhen det er.
Josefin

Til toppen 
#9912 - 19/03/2003 18:59 Om vores kirker. [Re: Josefin]
Anonym
Anonym

Hej Josefin

min kirke hedder Skt. Pauls Kirke og ligger i Taastrup på Sjælland.
Det er en katolsk Kirke, og du kan se den på www.sktpaul.dk

Mvh søster B
Du er velkommen.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær