Menu
Hvem er online
2 registrerede (tau, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#98912 - 10/10/2008 11:56 Om at være småafhængig af JesusNet
Logikeren
Anonym

Jeg fandt lige dette citat, som vist har bud til os alle:

"Og så lige en sidste ting, der fylder min hverdag. Det er lidt pinligt, men jeg er blevet småafhængig af Indre Missions side JesusNet.dk. Jeg kan godt finde på at bruge nogle timer i deres debatforum . . . . det er ret udfordrende (og tidskrævende) at debattere med dem.

Jeg tror, jeg bliver nødt til at holde en lille pause fra det. Nogle gange tager jeg mig selv i at bruge så meget tid på at diskutere Gud, så jeg glemmer at være sammen med Ham!!"

Til toppen 
#98916 - 10/10/2008 14:50 Re: Om at være småafhængig af JesusNet [Re: ]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Hej Logikeren

Ja, det er jo både godt og skidt. På den ene side er det jo rart, at vi kan fastholde vores gæster - men det er jo ikke så godt, hvis det bliver en afhængighed.

Du har sikkert ret i, at enhver af os nok kan have gavn af at skrive os bag ørerne, at vi skal være optagede af Gud - ikke bare optagede af at snakke om ham.

Hvor stammer citatet i øvrigt fra?

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#98919 - 10/10/2008 18:24 Re: Om at være småafhængig af JesusNet [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: Logikeren
Jeg fandt lige dette citat, som vist har bud til os alle:

"Og så lige en sidste ting, der fylder min hverdag. Det er lidt pinligt, men jeg er blevet småafhængig af Indre Missions side JesusNet.dk. Jeg kan godt finde på at bruge nogle timer i deres debatforum . . . . det er ret udfordrende (og tidskrævende) at debattere med dem.

Jeg tror, jeg bliver nødt til at holde en lille pause fra det. Nogle gange tager jeg mig selv i at bruge så meget tid på at diskutere Gud, så jeg glemmer at være sammen med Ham!!"

\:\) åhja, jeg fandt også ret hurtigt ud af, at JesusNet er stærkt vanedannende ...

- og hvis der sker det, at vi taler om Jesus og ikke som grene på det sande vintræ lever I Ham , ja kan vi måske risikere, at siden her at blive til en hel afgud .. -

Men jeg tror bestemt ikke det behøver at gå så galt, selv om Café Thomas er blevet vores stamcafé, som vi har fået den gode vane at smutte ind i daglig ?

Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre
siger Jesus (Joh. 15,5b)

Og det skulle vi nok kunne forene med at sidde her i caféen og læse og skrive og tænke! - Det kan bestemt lade sig gøre at sidde her ved tasterne, og samtidig blive i Ham!

For du er blevet min hjælp,
og jeg jubler i dine vingers skygge.
Min sjæl hænger ved dig,
og din højre hånd holder mig fast.

(Davids salme 63,8-9)

Visionen er at kende Jesus - og gøre Ham kendt!

Og når der i Bibelen står "kende" betyder det jo ikke bare "at vide noget om" men at have et nært, varigt kærlighedsforhold til ...

Sådan tror jeg -

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#98920 - 10/10/2008 21:45 Re: Om at være småafhængig af JesusNet [Re: Kefas]
Logikeren
Anonym

Hej Kefas

Når man googler på JesusNet, dukker denne hjemmeside op blandt de første:

http://boeskov.blogspot.com/2006/08/lidt-om-rytmekons-next-og-jesusnet.html

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær