Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#98433 - 22/09/2008 01:12 Præsten der ikke kom
Randi
Bruger

Reg.: 19/09/2008
Sted: københavn
Kære alle

jeg arbejder som sygeplejerske, for en lille uge siden havde jeg en døende patient der gerne ville tale med en præst. Jeg var nattevagten og patienten ville gerne gerne vente til det blev dag, vi bad blot en bøn sammen og det bragte ro til ham.
Jeg er er vikar på denne afdeling så jeg kommer med mellem rum og har vagter der, da jeg kom her i nat spurgte jeg til patienten, som var død for et par dage siden. Aftalen med sygeplejersken der var dagvagt var at de straks skulle tage kontakt til præsten, så han kunne komme at tale med patienten. De kunne så fortælle mig at præsten ikke havde haft tid til at komme......først efter 2 dage hvor pt ikke mere er ved bevidsthed kommer præsten. Jeg forstå bare ikke at i en by, som Købehavn, man så ikke som sygeplejersken i dagvagten eller den præst der skulle på kursus ikke kontakter en anden præst.
Jeg er bare så ked af at den præst ikke kom, eller sendte en kollega, den patient havde et meget stort ønske om at tale med præsten og hvad kan være mere vigtig end en døende patient.

Normalt er jeg på en kræft afdeling og vi kan komme i kontakt med præsten 24 timer.

Hvor er jeg bare glad for at jeg bad den bøn sammen med patienten, men hvor jeg ked af, at der ikke var en præst, der fulgte op på den samtale vi havde om natten.

VH Randi

Ændret af Randi (22/09/2008 01:49)

"Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand" (Joh.7.38)

Til toppen 
#98436 - 22/09/2008 04:28 Re: Præsten der ikke kom [Re: Randi]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej Randi
Jeg haaber at naar jeg ligger for doeden der kommer en sygeplejerske som dig der kan bede sammen med mig.