hej Logiker!
Jeg husker udmærket dine tidligere erklæringer om, at du var teistisk ID-tilhænger. Vi var også enige om, at ID ikke kan bevises videnskabeligt.
Jeg synes, du er den mest useriøse og frække debattør, jeg hidtil er stødt på. Først forsøgte du at pådutte Kristina, at hun var ID-tilhænger. Og nu "husker du" mine "tidligere erklæringer om, at" jeg "var teistisk ID-tilhænger".
Jeg har aldrig erklæret noget sådant, og jeg afskyr ID-bevægelsen og al dens væsen af hele mit hjerte og hele mit sind. Kan du så forstå det - og lade være med at pådutte mig, at jeg er ID-tilhænger!
I øvrigt synes jeg, at din argumentation er stort set uforståelig. Men jeg forstår dog, at den ID-opfattelse, således som du argumenterer for den, er polyteistisk.
Den eftersøger tegn efter livets Skaber og er ligeglad med, om denne skaber er Allah, Odin, Krishna eller en hvilken som helst anden gud. Dermed overtræder den ID-bevægelse, som du bekender dig til, Bibelens bud, hvor Gud siger:
"Du må ikke have andre guder end mig". Men det forholder du dig overhovedet ikke til. Enten fordi du ikke vil, eller fordi du ikke kan.
Ligesom Kristina agter jeg nu også at stoppe debatten om den polyteistiske ID-bevægelse med dig. Du har åbenbart besluttet dig for at overhøre buddet:
"Du må ikke have andre guder end mig". Jeg tror imidlertid, at de fleste, der har læst debatten i denne tråd, er blevet opmærksom på, at det er konsekvensen af din "tro" på den polyteistiske ID-bevægelsen.
I øvrigt er ikke en speciel udgave af ID-bevægelsen, der er polyteistisk. Det hele ID-bevægelsensen grundidé at være polyteistisk - og i sin yderste konsekvens ateistisk.
Desuden - det passer ikke, at du har svaret på Kristinas spørgsmål og argumenter. Efter min opfattelse har du hverken forholdt dig til hendes eller min opfattelse af ID-bevægelsens ukristelige og polyteistiske natur.