2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#98685 - 30/09/2008 21:40
Re: Ordstyrerbemærkning til Angela
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
|
Hej Kristina.
"At dine meninger og holdninger kolliderer med de fleste andres her i debatten"
"Om du så var den eneste i hele verden, der mente, hvad du altså mener, så ville det være helt i orden, at du kom frem med det!"
Jeg forstår ærlig talt ikke hvor du vil hen med ovenstående. Hvornår er det blevet vigtigt om det man mener er det flertallet mener? Eller hvornår er det blevet bestemt at flertallet på debatten her, ihvertfald ikke støtter mine holdninger?
Jeg er da godt klar over at jeg har ytringsfrihed uanset holdning - det samme har alle andre på debatten og dog er det kun mig du henvender dig til. Af en eller anden grund mener du ikke at jeg lytter eller reflekterer over det som andre mennesker skriver, udfra hvad drager du den konklution? Fordi jeg ikke pludselig kommer til samme erkendelse som den jeg debattere med og som du mener har ret, eller hvad?
Folk deltager i debatter af forskellige grunde. Jeg går sjældent ind i en debat om et emne jeg ikke har undersøgt grundigt først og taget stilling til, andre deltager fordi de er blevet nysgerige og har brug for nogen der kan belyse emnet fra andre vinkler end dem de selv kender, så ja - jeg vil da gerne oplyse den søgende om det jeg tror på er sandt - det skal jeg ikke lægge skjul på og det står da enhver frit om de vil debattere med mig eller ej.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#98759 - 04/10/2008 22:58
Re: Kristen og politik
[Re: angela]
|
Bruger
Reg.: 12/01/2005
|
http://www.berlingske.dk/article/20081004/danmark/710040040/"Patienterne og pengene fosser over til de private syghuse. De private er kommet for at blive, men disse tal er udtryk for, at de bliver favoriseret på en helt urimelig måde," siger formanden for Danske Regioner, Bent Hansen (S). Hvis man kan tro på sundhedsministerens udtalelser sidst i artiklen.. så må man jo gøre det.. Jeg kan ikke..
|
|
Til toppen
|
|
|
#98765 - 05/10/2008 10:38
[Re: seeker]
|
Bruger
|
Samlet set er det kun 2% af det samlede antal patienter, der bliver behandlet i det private. Ikke et tal der burde true det offentelige på nogen måde. Rudingaard fra venstre og Bent Hansen fra Socialdemokratiet ser forkelligt på tingene på dette punkt - hvilket vel ikke kan overraske nogen. Af artiklen fremgår det dog meget tydeligt hvad een af årsagerne til pengestrømmen er - nemlig strejken i det offentelige, som vel også er een af årsagerne til at de stadig ikke kan følge med og stadig ikke leve op til ventetidsgarantien. Jeg synes det er på tide at få patienten i fokus. Patienten skal behandles hurtigst muligt, der hvor det kan lade sig gøre.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#98768 - 05/10/2008 12:44
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Samlet set er det kun 2% af det samlede antal patienter, der bliver behandlet i det private. Ikke et tal der burde true det offentelige på nogen måde. Rudingaard fra venstre og Bent Hansen fra Socialdemokratiet ser forkelligt på tingene på dette punkt - hvilket vel ikke kan overraske nogen. Af artiklen fremgår det dog meget tydeligt hvad een af årsagerne til pengestrømmen er - nemlig strejken i det offentelige, som vel også er een af årsagerne til at de stadig ikke kan følge med og stadig ikke leve op til ventetidsgarantien. Jeg synes det er på tide at få patienten i fokus. Patienten skal behandles hurtigst muligt, der hvor det kan lade sig gøre.
Angela Angela, kunne du slet ikke forestille dig, at de strejende strejkede NETOP fordi de har patienterne i fokus? De ved bedre end nogen, at der er for få hænder til at tage sig af de syge, De strejkende strejkede for at få lønningerne - og dermed arbejdsbetingelserne - forbedret, så at de, til gavn for patienterne, kunne få nogle flere kolleger! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#98775 - 05/10/2008 16:32
|
Bruger
|
Hej Kristina.
Vi vil alle gerne have mere i løn og flere hænder, uanset om vi arbejder med pleje eller service, men den ringeste pleje eller service er dog til alle tider, den der ikke bliver udført.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#98776 - 05/10/2008 17:30
|
Bruger
Reg.: 19/09/2008
Sted: københavn
|
Hej Kristina.
Vi vil alle gerne have mere i løn og flere hænder, uanset om vi arbejder med pleje eller service, men den ringeste pleje eller service er dog til alle tider, den der ikke bliver udført.
Angela Hej Angela Det er lige før jeg vil tilbyde dig at komme med mig på arbejde, så du kan møde de sygeplejersker, patienter og de vilkår vi arbejder under. Jeg elsker mit arbejde men, hver dag skal jeg tage stilling til hvilke opgaver der er mest vigtige og du tager fejl når du skriver, at den ringeste pleje er den der ikke bliver udført. De opgaver vi ikke udfører, er dem vi laver en vurdering af kan vente eller som vi ikke kan tilbyde. Sker der fejl nogle gange, ja fordi vi kun er mennesker. Nu er jeg ikke klar over hvor meget du kender til at arbejde inden for sundheds væsnet, men tro mig det var ikke sjovt at være i konflikt, men det største svigt ville være hvis vi ikke fortalte hvordan virkeligheden var og er mange steder. Måske kan du bruge dette link til at få lidt input til hvordan det også er at være sygeplejerske, http://jp.dk/meninger/breve/article1322356.ece Hvad er mine personlige ønsker for fremtidens sygehus? at det må være kvalitet, omsorg, tillid og forståelse der kommer til at fylde i vores sundheds væsen. Men det kræver at man lytter til alle dem der er en del af det også sygeplejerskerne der i dagligdagen skal få det til at hænge sammen. Dine indlæg om sundhedsvæsnet virker meget negative, måske er det forkert opfattet, men jeg vil blot sige, at der altid er muligheden for at tage en samtale med den afdeling eller det hospital hvor man har haft en dårlig oplevelse. Jeg håber meget at mit indlæg kan få dig til at overveje, hvad du skriver næste gange, om det arbejde jeg og mange andre udfører hver dag. Det er ikke blot løn og arbejdsvilkår vi kæmper for, men at Hr. og Fru Hansen ikke skal dø uden omsorg fra sygeplejersker, vi kæmper for at der også er et sundhedsvæsen om 10 år. KH Randi
Ændret af Randi (05/10/2008 17:32)
"Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand" (Joh.7.38)
|
|
Til toppen
|
|
|
#98795 - 06/10/2008 07:48
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
|
Fantastisk spinnet....
"Ja, vi vil ikke sørge for at syge mennesker bliver behandlet [og gad vide hvor mange der invalideredes, eller måtte lide under stærke smerter unødigt under forårets konflikt?], for at sørge for at syge mennesker bliver behandlet."
Godt nok siger et engelsk ordsprog at "There's a sucker born every minute", men jeg er ikke en af disse, og jeg genkender spin når jeg ser det....
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#98796 - 06/10/2008 08:36
[Re: Randi]
|
Bruger
|
Hej Randi.
Du må ikke misforstå mig. Jeg siger ikke at sygeplejeskerne ikke skal høres når de befinder sig i en situation de ikke finder tilfredsstillende, men det er måden jeg ikke støtter op om. Jeg har aldrig arbejdet med syge mennesker, men der må efter alt at dømme hvile et meget stort ansvar på dem som gør og jeg mener ikke at det er ansvarlig for netop den gruppe, at strejke, ligesom det heller ikke er for politifolk og andre med et større ansvar. Der er kun een vej og det er forhandling.
Jeg har haft både gode og dårlige oplevelser i det offentelige sygehusvæsen, så der findes altså steder hvor de godt kan få tingene til at fungerer.
Jeg går ind for mest mulig konkurrence, fordi det er det der stiller patienten bedst. Han/hun skal have lov at vælge det behandlings sted der er bedst.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#98845 - 07/10/2008 22:31
Sundhedssystemet
|
Bruger
Reg.: 14/08/2008
|
Det er lige før (...) vi kæmper for at der også er et sundhedsvæsen om 10 år. Hvis du har ret, så er det bare trist, at sygeplejerskerne ikke har en troværdig fagforening til at fremføre disse synspunkter.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98855 - 08/10/2008 00:39
Re: Sundhedssystemet
[Re: 9kolaj]
|
Bruger
Reg.: 19/09/2008
Sted: københavn
|
Det er lige før (...) vi kæmper for at der også er et sundhedsvæsen om 10 år. Hvis du har ret, så er det bare trist, at sygeplejerskerne ikke har en troværdig fagforening til at fremføre disse synspunkter. At vores fagforening ikke er noget hjælp har du klart ret i. VH Randi
"Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand" (Joh.7.38)
|
|
Til toppen
|
|
|
#99136 - 24/10/2008 21:27
TRÅDLUKNING
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
... så er dén ikke længere!  - men velkommen til at fortsætte samtalerne i nye tråde! ordstyrer kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
|