Da jeg boede i USA under valgt i 2004 var jeg virkelig skærmt over den ensidighed, som prægede en stor del af de kristne. De 2 spørgsmål om abort og homoseksualitet, blev de alt dominerende. Jeg hørte ikke mange kristne forsvar Bush's social politik, men kun at han jo var en god kristen med de 2 rigtige værdier. Det var en stor del af årsagen til at Bush blev genvalgt, på trods af at han hvis man skal tro de fleste eksperter og approval ratings har været den mest uduelige præsident i mange år. Det var selvfølge klogt gjort at Karl Rove (Bush's spindoktor), men ikke særligt etisk.
Alternativer var og er sandt at sige ikke noget at råbe hurra for. Prøv at sæt dig ind i Demokraternes abortpolitik og find ud af hvor ekstrem den er! Der er tale om politikere, der mener at abort er en grundlovsikret rettighed indtil 6. måned (!), og som nægter at udpege højesteretsdommere, der mener noget andet. Jeg ville have seriøse problemer med at stemme på politikere, der ikke vil udpege dommere der forsvarer livets ukrænkelighed.