Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2620 Brugere
23 Fora
7469 Tråde
119518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#97886 - 22/08/2008 14:52 Hvorfor skal jeg have en sjælesørger?
Anonym
Anonym

En reaktion fra spørgeren til Giv mig en kæreste

Hvorfor skal jeg finde mig en sjælesørger, når der står i biblen at vi kan komme til Jesus når som helst, er han ikke større end en Sjælesørger og er han ikke mægtig nok i sig selv?

De bedste hilsner med ønsket om Guds fred i dit sind.

(Spørgsmålet er blevet væsentlig forkortet)

Ændret af Bloch (25/08/2008 11:35)

Til toppen 
#97955 - 25/08/2008 11:31 Re: Hvorfor skal jeg have en sjælesørger? [Re: Anonym]
Bloch
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
Kære anonyme!

Tak for din reaktion. Det er altid godt, at vide, at et svar også bliver læst, og reageret på. Du skriver, at du ikke forstår mig. Det vil jeg vove at påstå, ikke er sandt. Du er uenig med mig, og det er noget helt andet. På din reaktion, virker det må mig, som om du ganske udmærket forstår, hvad jeg siger, men du er dybt uenig med mig.
Det er du, og enhver anden i sin fulde ret til. Dette er ikke et debatforum, så jeg vil ikke gå ind i en debat med dig her. Ønsker du yderligere uddybning af dit spørgsmål, er du mere end velkommen til, at henvende dig personligt via mail.
Som du kan se, har jeg forkorter det seneste indlæg meget, da jeg ikke fandt det relevant for denne sides bruger. En ting har jeg dog ladet stå tilbage, og vil gerne give dig et svar på. Du sørger om, hvad du skal bruge en sjælesørger til.
Vi mennesker fatter kun stykkevis (1. kor. 12), hvilket betyder, at vi har brug for hjælp til, at forstå og se det, vi ikke selv kan se.
Der kan være situationer i vort liv, hvor vi for alvor har brug for en, der ikke bare snakker os efter munden, og f.eks. synes det er synd for os. Jesus ønsker at være denne for os, men han har ofte valgt at bruge et andet menneske til at åbne vore øjne med. Profeterne og apostlene er gode eksempler på dette. Bla. a. da Nathan må tale til David (2. Sam. 12) eller Filip der må hjælpe den Etiopiske hofmand (Ap.G. 8,27ff).
Jeg håber, at du finder mod til, at finde en, som kan give dig et konstruktivt modspil og som samtidig er forankret både i Guds ord (bibelen) og i troen på Jesus.

Med ønsket om Guds fred og vejledning
Jørgen Bloch

Jørgen Bloch

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær