Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#97877 - 21/08/2008 00:14 Kristen med tørklæde
Marumba
Bruger

Reg.: 02/07/2008
Hej mennesker

Jeg har en kristen veninde, som er 2 år ældre end mig. Hun har altid været kristen, men falder tit for fristelser såsom drenge, alkohol osv. - Hun elsker Gud af hele sit hjerte og er overbevist om at kristendommen er den rigtige vej at følge!
Men hun falder i igen og igen!
Hun overvejer at tage tørklæde på fordi det er nemmere for hende såikke at falde for de her fristelser..
Men hvad mener I om det? At en kristen pige tager tørklæde på, for så vil folks opfattelse jo være at hun er muslim??!

Til toppen 
#97878 - 21/08/2008 00:36 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
Jalokin
Anonym

Hej menneske!

Det er godt nok svært at svare på. Men mon ikke folk vil spørge om hun er blevet muslim? Så vil hun svare nej, og så vil folk spørge, hvorfor har du så tørklæde på? Og så vil hun (måske) fortælle den egentlig årsag, hvorefter de så vil forsøge at få hende til at drikke lidt og score hende igen. Dvs. alt ved det gamle. Så nej, jeg tror ikke det vil være nogen god idé. Det vil nok være mere gavnliget at hun "river sit højre øje ud", dvs. stoppe med at gå til de feste hvor hun ikke kan lad være med at drikke etc.

Mvh. et andet menneske \:\)

Til toppen 
#97879 - 21/08/2008 00:46 Re: Kristen med tørklæde [Re: ]
Marumba
Bruger

Reg.: 02/07/2008
Det vil jeg give dig ret i, men hun finder det meget svært at sige nej når hendes venner altid drikker, tager på diskotek osv. Hun har ikke så mange kristne venner (mest folk der er ateister/også en del muslimske venner)
og i paulus' brev til korintherne står der jo også at kvinden skal tildække håret (men det er vel kun når man beder og går i kirke, ikke?)

Til toppen 
#97881 - 21/08/2008 12:52 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
 Oprindeligt skrevet af: Marumba
i paulus' brev til korintherne står der jo også at kvinden skal tildække håret (men det er vel kun når man beder og går i kirke, ikke?)

Jo, der står noget i den retning. Vi har et par svarartikler i vores arkiv, der belyser, hvordan Paulus' ord skal forstås:

Skal kvinder tildække hovedet?
Er Paulus' formaninger til kvinderne relevante?

Med venlig hilsen

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#97975 - 25/08/2008 23:00 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
antichris
Bruger

Reg.: 23/11/2005
Sted: Aalborg
Hmm syntes nu mest det lyder som om hun er svag... Altså lad mig præcisere, jeg er selv overbevist ateist og tillægger ikke gud/biblen osv nogen værdi, og er derfor kun tvunget til at sætte grænser hvor min egen etik/moral overskrides, jeg har valgt at jeg ikke går på diskotek, ikke drikker mig fuld og alle de andre ting som folk omkring min alder ( 21 ) gør. Og jeg vælger sådan set bare at gå hjem hvis vi nu nærmer os Jomfruane Gade her i Aalborg. Desuden er det påfaldende at det ikke er hende vi hører fra, har hun opfordret dig til at tage kontakt til forummet eller gør du det på egen hånd fordi det er det du mener er bedst for hende?. Men altså jeg tror at grunden til hun går med hendes venner er at det i grunden er det hun helst vil, ellers havde nu nok sagt fra skal du se.

jeg er ikke enig i det du siger, men jeg vil til min død forsvare din ret til at have din mening Voltair

Til toppen 
#98425 - 21/09/2008 11:42 Re: Kristen med tørklæde [Re: antichris]
Randi
Bruger

Reg.: 19/09/2008
Sted: københavn
Mon ikke din veninde har brug for at være lidt mere sammen med dig fredag/lørdag aften. Et tørklæde ændre jo ikke på hvem det er hun er sammen med. Det lyder som om din veninde blot prøver at gøre som alle de andre, det er tit ikke det rigtige at gøre.

Hjælp hende til at lave noget andet, måske kunne I gå til noget sammen.

De bedste ønsker
Randi

"Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand" (Joh.7.38)

Til toppen 
#98426 - 21/09/2008 15:56 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
Jalokin
Anonym

Oprindeligt skrevet af: Marumba
Det vil jeg give dig ret i, men hun finder det meget svært at sige nej når hendes venner altid drikker, tager på diskotek osv. Hun har ikke så mange kristne venner (mest folk der er ateister/også en del muslimske venner)

Hmm, det lyder ikke godt \:\( Hvis hendes venner fører hende bort fra troen, så kan det i sidste ende være nødvendigt at afbryde forbindelsen, i det mindste for et stykke tid.

Til toppen 
#98967 - 14/10/2008 17:10 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
Jones
Bruger

Reg.: 14/10/2008
Sted: Randers
Den er svær.. tror hun vil få flere problemer ved at bære tørklæde som kristen. Det vil jo virke dobbeltmoralsk, og det kunne nemt fornærme begge trosretninger. Men på den anden side.. hvis det hjælper hende til at holde stien ren.. så hvorfor ik' \:\)

Bruger størrelse 48 i sko

Til toppen 
#98968 - 14/10/2008 17:54 Re: Kristen med tørklæde [Re: Jones]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
 Oprindeligt skrevet af: Jones
Den er svær.. tror hun vil få flere problemer ved at bære tørklæde som kristen. Det vil jo virke dobbeltmoralsk, og det kunne nemt fornærme begge trosretninger. Men på den anden side.. hvis det hjælper hende til at holde stien ren.. så hvorfor ik' \:\)

Ja, til en vis grad vil jeg også sige: hvorfor ikke?

Det handler nemlig overhovedet ikke om en beklædningsgenstand, det handler om, hvorfor hun gør det?!

Det var ganske normalt at bruge tørklæde som kristen i "gamle dage" \:\) Det er endda nævnt i Bibelen. Men som jeg læser det, kommer det fra muslimsk indflydelse. Men igen - hvis det hjælper hende, og hun kan holde tingene adskilt, ja så ingen alarm \:\)

Carrie

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#99113 - 22/10/2008 11:00 Re: Kristen med tørklæde [Re: Marumba]
Søren_24
Bruger

Reg.: 17/01/2008
Det er jo ganske menneskeligt at falde, og for at bruge et citat fra en fremragende film Batman Begins, Why do we fall, so that we can learn to pick ourselves up.

Altså det var jo nemmest hvis vi kunne holde os fra at synde, men det er jo en del af at være menneske.

Det er klart at nogle gange synes vi at vi bliver ved med at falde og ikke kan komme videre, men hvis din veninde som du siger elsker Gud og følger kristendommen efter bedste formåen, så er det min overbevisning at hun en dag vil finde en vej til at undgå de fristelser.

Jeg tror at vi alle har ting vi tumler med, nogle vil måske ikke indrømme eller indse det, men som sagt det er en del af at være menneske.

Nå men angående tørklædet, personligt tror jeg ikke det er løsningen at gemme sig væk eller forsøge at skjule hvem man er.
Jeg vil umiddelbart tro at tørklædet har en større symbolsk værdi end rent praktisk for din veninde.
Har man problemer er de jo aldrig blevet løst ved at flygte fra dem.

mvh Søren

Salmernes Bog kap 62
v6 Kun hos Gud finder min sjæl ro,
for mit håb kommer fra ham.
v7 Kun han er min klippe og min frelse,
min borg, så jeg ikke vakler.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær