2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#97858 - 19/08/2008 15:33
Tove Videbæk tavs om abort-sagen
|
Bruger
Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
|
Tove Videbæk, nu medlem af Det Konservative Folkeparti, omtaler ikke abort-sagen med ét eneste ord i indlægget "Derfor er jeg konservativ", Kristeligt Dagblad 19. august. Det understøtter teorien om, at abort-sagen ikke ønskes debatteret i de "store gamle" politiske partier. Det er ikke til at vide, men det ser ud som om, at kristne medlemmer af disse partier har fået mundkurv på angående abort-sagen. "… i forhold til familieværdier er vi helt enige," skriver Tove Videbæk om hendes valg af parti. Hun fortsætter: "Vi konservative lægger vægt på, at staten gennem arbejdsmarkeds-, sundheds- og familiepolitikken skal værne om familien som en naturlig grundpille i samfundet." Det er det nærmeste, den tidligere markante politiker kommer abort-sagen. Tove Videbæk er tilsyneladende rettet ind til højre i den konservatives partirække.
Med venlig hilsen hoeg
|
|
Til toppen
|
|
|
#97859 - 19/08/2008 15:40
Re: Tove Videbæk tavs om abort-sagen
[Re: hoeg]
|
Bruger
Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
|
Hej Hoeg.
Jeg håber ikke at Tove Videbæk vil forblive tavs mht. abort. Jeg tror at hun med tiden vil forsøge at påvirke sine konservative partifæller, hvis ikke havde partiskiftet jo intet formål og så kunne hun lige så godt have blevet hos KD.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#97863 - 19/08/2008 18:11
|
Jalokin
Anonym
|
Indlægget hedder netop "derfor er jeg konservativ", og Tove Videbæk er netop ikke konservativ pga. abortpolitikken. Altså giver det mening ikke at nævne det i dette tilfælde.
|
|
Til toppen
|
|
|
#97864 - 19/08/2008 19:43
[Re: angela]
|
Bruger
|
Angela: Jeg håber ikke at Tove Videbæk vil forblive tavs mht. abort.
hej Angela!
Så kan man spørge: Hvilke muligheder har Tove Videbæk for at fremføre sin hidtidige modstand mod fri abort? Hun har efter eget udsagn overvejet sagen nøje. Det er vel forståeligt, hvis medlemskabet af Det Konservative Folkeparti indebærer et krav om at neddæmpe modstanden eller helt undlade at argumentere mod fri abort.
Du skriver: Jeg tror at hun med tiden vil forsøge at påvirke sine konservative partifæller, hvis ikke havde partiskiftet jo intet formål og så kunne hun lige så godt have blevet hos KD.
Vi må vente og se, hvilke udmeldinger Videbæk kommer med under valgkampen til EU-parlamentet.
Med venlig hilsen hoeg
|
|
Til toppen
|
|
|
#97865 - 19/08/2008 19:48
[Re: ]
|
Bruger
|
Jalokin: Indlægget hedder netop "derfor er jeg konservativ", og Tove Videbæk er netop ikke konservativ pga. abortpolitikken. Altså giver det mening ikke at nævne det i dette tilfælde.
hje Jalokin!
Du går altså ud fra at Tove Videbæk fortsat kan argumentere mod fri abort og dermed optræde i modstrid med de konservatives politik på det område? Modstanden mod fri abort er stort set ophørt, ikke alene blandt folkevalget, men også generelt i den offentlige debat. Hvad mener for eksempel Indre Mission (IM)? Jeg har aldrig set læserindlæg i dagspressen fra IM om abort-sagen.
Med venlig hilsen hoeg
|
|
Til toppen
|
|
|
#97869 - 20/08/2008 11:12
|
Bruger
|
Hej Hoeg.
"Hvilke muligheder har Tove Videbæk for at fremføre sin hidtidige modstand mod fri abort?"
Hun har vel de samme muligheder, som alle andre abortmodstandere der befinder sig i et forum af anderledes tænkende. Jeg håber ihvertfald at hun gerne må udtale sig om hvad hun personligt mener om abort, men det er da klart at hun ikke pt må kalde det for KD`s holdning. Jeg håber at hun bliver i stand til, med sin viden på området, at oplyse sine partifæller og at hun på sigt ikke vil være den eneste abortmodstander i partiet.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#97888 - 22/08/2008 20:22
|
Bruger
Reg.: 15/07/2008
Sted: Ikast sogn
|
Jeg tror desværre Videbæk tænker mere på hendes egen økonomi end på det ufødte barn....
Best wishes from a passionated pro-lifer!
|
|
Til toppen
|
|
|
#97894 - 23/08/2008 06:36
[Re: Pro_Lifer]
|
Bruger
|
Hej Pro_Lifer.
Det var da ellers noget af en anklage at komme med. Hvad begrunder du den mistanke i? Hvis hun var ligeglad med det ufødte barn, kunne hun vel være blevet i KD.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#97897 - 23/08/2008 08:58
|
Bruger
|
hej Angela!
Du skriver: Hun (Tove Videbæk) har vel de samme muligheder, som alle andre abortmodstandere der befinder sig i et forum af anderledes tænkende.
Nej, ikke efter min mening. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det. Men det er højst sandsynligt, at Tove Videbæk som kandidat har forpligtet sig på en eller anden måde. Hendes indlæg i Kristeligt Dagblad, hvor hun ikke nævner abortsagen med ét ord, understøtter denne teori. Det er sandsynligt, at Tove Videbæk har skrevet under på ikke at skrive indlæg i dagspressen, hvor hun udtrykker sin modstand mod fri abort, hvilket jo er i modstrid med de konservatives politik.
Du skriver: Jeg håber ihvertfald at hun gerne må udtale sig om hvad hun personligt mener om abort, men det er da klart at hun ikke pt må kalde det for KD`s holdning. Jeg håber at hun bliver i stand til, med sin viden på området, at oplyse sine partifæller og at hun på sigt ikke vil være den eneste abortmodstander i partiet.
Efter min mening er der kun et spinkelt grundlag for dette håb. Tove Videbæk kan selvfølgelig påvirke sine nye partifæller. Men jeg er meget overbevist om, at dette vil kun ske i interne møder og ikke i en offentlig polemik.
I andre større partier er der sikkert kristne abortmodstandere. Ingen af disse har mig bekendt offentligt gjort opmærksom på, at de er modstandere af fri abort. Kristne politikere er tilsyneladende mere loyale overfor partiernes politik end de er overfor abort-sagen.
Med venlig hilsen hoeg
|
|
Til toppen
|
|
|
#97908 - 23/08/2008 15:18
|
Bruger
|
Hej Angela
Det er jeg godt nok uenig i, var hun ikke ligeglad, havde hun taget kampen, sammen med alle de gode kræfter der er i KD. Nu har hun valgt et parti, der kan give hende mulighed for en fed hyre i europaparlamentet, men som aldrig kan virke som stemme for de ufødte...
|
|
Til toppen
|
|
|
#97926 - 23/08/2008 18:47
[Re: Pro_Lifer]
|
Bruger
|
Jeg havde også hellere set at hun var gået solo - havde startet sit eget parti, et værdi parti og så kunne alle de KDère der støttede hende have fulgt hende, men det skete altså ikke.
Jeg håber at hun vil forsøge at præge sine nye partifæller og som sagt få oplyst dem om hvad abort er. Jeg er ikke så pessimistisk der, faktisk tror jeg at de mest oplyste mennesker snart vil få øjnene op for sandheden og sætte en stopper for vanvidet.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#97937 - 23/08/2008 21:42
|
Bruger
|
Jeg håber at hun vil forsøge at præge sine nye partifæller og som sagt få oplyst dem om hvad abort er. Jeg er ikke så pessimistisk der, faktisk tror jeg at de mest oplyste mennesker snart vil få øjnene op for sandheden og sætte en stopper for vanvidet.
Jeg håber du får ret, men mener bestemt ikke, at oddsene er for gode...
Ændret af Pro_Lifer (23/08/2008 21:42)
|
|
Til toppen
|
|
|
|