Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7050 Tråde
115474 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#97341 - 28/07/2008 19:34 Prins Caspian
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Er der nogen herinde der har set den nye Narnia, og hvad synes i om den??
Jeg har hørt at den skulle være god, men dårligere end den første.

Jeg har ikke været så heldig at se den endnu, men det skal jeg da helt sikkert på et tidspunkt. ;\)

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#97342 - 28/07/2008 20:48 Re: Prins Caspian [Re: VNielsen]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej VNielsen

Du kan roligt glæde dig til at se den. \:\)
I forhold til 1'eren virker den til at være rettet mod et lidt mere voksent publikum.
I forhold til, at bogen efter min mening er et af de svageste led i Narnia-serien, så er det faktisk en meget god film.
Billeder, effekter og lyd er rigtig flotte, og nogle ting er helt geniale, såsom musene, hvilket får mig til at glæde mig til 3'eren, hvor musenes anfører Reepicheep spiller en mere fremtrædende rolle.
Jeg gik ind i biografen uden at forvente det helt vilde, og så var det selvfølgelig let at blive positivt overrasket. Men selv hvis man har opskruede forventninger, tror jeg, man vil synes godt om filmen.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#97501 - 03/08/2008 16:49 Re: Prins Caspian [Re: Nikolaj]
BennyBenny
Bruger

Reg.: 11/12/2006
Faktisk synes jeg ikke Prins Caspian er noget svagt led...
Derimod synes jeg at dens "symbolik" eller, dens "skjulte mening" er meget god. Jeg siger ikke at alting i filmen er et symbol på det ene eller det andet, men ligesom den første film havde et gennemgående tema, i stil med Jesu død for vores synder, har den her film et tema om, at gå i tro, på noget som man ikke (altid) kan se (men stadig godt tro på)...

Til toppen 
#97568 - 06/08/2008 21:30 Stavepejl [Re: Nikolaj]
Jalokin
Anonym

Oprindeligt skrevet af: Nikolaj
Billeder, effekter og lyd er rigtig flotte, og nogle ting er helt geniale, såsom musene, hvilket får mig til at glæde mig til 3'eren, hvor musenes anfører Reepicheep spiller en mere fremtrædende rolle.

Ripitjip \:D

Til toppen 
#97569 - 06/08/2008 21:31 Re: Prins Caspian [Re: VNielsen]
Jalokin
Anonym

Den har en frygtelig romantisk afslutning som ingen steder hører hjemme \:\(

Man skulle tro det var en pigefilm.

Til toppen 
#97595 - 07/08/2008 22:19 Re: Stavepejl [Re: ]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
 Oprindeligt skrevet af: Jalokin
 Oprindeligt skrevet af: Nikolaj

Ripitjip \:D

Bogen er engelsk, så det er vel fair nok, at man bruger de engelske navne. Du får heller aldrig mig til at kalde Rivendell for Kløvedal.

Til toppen 
#97596 - 07/08/2008 22:24 Re: Prins Caspian [Re: VNielsen]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
 Oprindeligt skrevet af: VNielsen
Er der nogen herinde der har set den nye Narnia, og hvad synes i om den??
Jeg har hørt at den skulle være god, men dårligere end den første.

Jeg har ikke været så heldig at se den endnu, men det skal jeg da helt sikkert på et tidspunkt. ;\)

Jeg står lidt delt omkring den. Jeg synes som selvstændigt produkt er filmen fantastisk, og den prøver ikke at gemme noget af den kristne symbolik af vejen. Mit eneste problem er, at handlingen i filmen er virkelig radikalt anderledes, end den er i bogen. Filmen er løst baseret på C.S. Lewis' bog, men der er helt centrale scener i filmen, der aldrig finder sted i bogen. Den så omtalte romance mellem Caspian og Susan er for mig at se den mindst væsentlige af disse. Så for en Narnia-purist som mig, er det lidt trist, at der er lavet så meget om. Men havde jeg aldrig læst bogen, ville jeg have sagt, at Prins Caspian på alle måder var den første film overlegen.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 
#97600 - 08/08/2008 06:06 Re: Prins Caspian [Re: KajQrd]
Jalokin
Anonym

Jeg synes at bogen er den dårligste af de syv (har lige gnasket 3-7 i mig). Det virker som om at plottet og fordelingen af de enkelte elementer ikke er helt gennemtænkt.

Derfor forstår jeg godt at man har valgt at lave lidt om på filmen. Umiddelbart ødelægger det ikke noget for budskabet, men det er klart, at hvis Peter Jackson havde taget sig de samme friheder i Ringenes Herre, så var han blevet lynchet.

Til toppen 
#99349 - 05/11/2008 04:51 Re: Prins Caspian [Re: ]
mershieta
Bruger

Reg.: 04/11/2008
Faktisk synes jeg ikke Prins Caspian er noget svagt led...
Derimod synes jeg at dens "symbolik" eller, dens "skjulte mening" er meget god. Jeg siger ikke at alting i filmen er et symbol på det ene eller det andet, men ligesom den første film havde et gennemgående tema, i stil med Jesu død for vores synder, har den her film et tema om, at gå i tro, på noget som man ikke (altid) kan se (men stadig godt tro på)...

Til toppen 
#99806 - 05/12/2008 22:12 Re: Prins Caspian [Re: mershieta]
BennyBenny
Bruger

Reg.: 11/12/2006
.. Er det ikke det, jeg har skrevet en gang ? Eller roder min computer rundt i indlæggene?

Til toppen 
#99831 - 07/12/2008 23:11 Re: Prins Caspian [Re: VNielsen]
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
Hej allesammen, og tak for svarene.

Jeg har fået købt den på DVD, og har fået set den. Jeg synes den er en smule hårdere end den første, men har ingen skrubler med at lade min (snart) 13-årige lillebror se den. (Hvilket han da også glæder sig til. ;\) )
Den var bedre end jeg havde regnet med, og jeg synes godt man kan se lidt af bibelens budskab. Bl.a. at man kan tro uden at se, og den del med floden kom jeg til at tænke lidt på Moses.

Jeg synes den er værd at se, men jeg foretrækker nu alligevel den første. \:\)

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#108837 - 30/12/2009 21:50 Re: Prins Caspian [Re: VNielsen]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Sted: Århus
Jeg har set både etteren og toeren.

Nr 2 er rigtig god, og som en rigtig nok sagde, så henvender den sig mere til et voksent publikum.

Jeg har toeren, så I er velkomne til at komme forbi og se den hjemme hos mig i Århus smil

Assyrianlion

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær