2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#9724 - 13/03/2003 00:12
En ny mulighed for evangeliet
|
Bruger
Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
|
Hej alle sammen ! Er der mon nogen af jer der har nogle gode erfaringer med hensyn til at komme i kontakt med nydanskerne / de fremmede her i landet? Hvad kan vi gøre, for at de skal føle sig velkomne? Rigeligt mange mennesker betragter dem jo som en trussel på en eller anden måde; men vi, der er kristne, må vel betragte dem som en kæmpe evangelisationsmulighed. Hvordan får vi kontakt til dem og med dem... ..? Jeg vil gerne høre om nogle gode idér og erfaringer
|
|
Til toppen
|
|
|
#9725 - 13/03/2003 08:59
Re: En ny mulighed for evangeliet
[Re: ærten]
|
Bruger
Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
|
Vi i vores kirke... Køber Roser og lidt kage og tager så ud i de kvaterer hvor der bor nydanskere, der giver vi dem en rose og byde dem på kage hvis de laver kaffen, og lære dem at kende......med håbet om at skabe relationer og mulighed for at fortælle om Jesus.....
Rigtig mange af dem vi har besøgt har taget godt imod os og set positivt på det....mange er blevet helt rørte...man for et helt nyt syn på indvandre/nydanskere...her ér der masser at gøre for evangeliet..
mvh- PC
Ændret af Pente Costal (13/03/2003 09:00)
Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse
|
|
Til toppen
|
|
|
#9726 - 13/03/2003 10:04
[Re: Pente Costal]
|
Bruger
Reg.: 22/01/2003
Sted: København
|
Det lyder fedt penta costal, især fordi i først og fremmest gør det for at være kærlige og gæstfrie..
i Vores kirke, har vi en rigtig god ungdomsklub.. ja først skal det siges at muslimer ikke må komme ind i en kristen kirke, så heldigvis har vi ingen kirkebygning. Men vi har en klub for alle teenagere i kvarteret, og der kommer ufattelig mange 2.generations indvandre. De hænger ud med de andre unge, og de kristne ledere, og så kommer de når det er blevet lidt "møre" med til teenagegudstjenesten, som er en integreret del af ungdomsklubben. Det er rigtig godt, men jeg tror desværre ikke at nogle af muslimerne er blevet omvendt endnu, men der bliver sået meget i deres hjerter. Men så er der en del andre som er blevet omvendt af de danske teenagere, og det er også dejligt. Men vi har stadig også et mål om at række ud til muslimske teenagere.
MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#9728 - 17/03/2003 10:09
|
Bruger
|
Hej Ært..
den store forskel, er at vi tror på at jesus er vejen, sanheden og livet.. og det tror de ikke.
men ja det er vildt svært, at omvende folk som har den "samme" Gud, på nogle områder, for så skal man ændre hele deres opfattelse af Gud, og det er ikke så let. Derfor er det "lettere" at omvende en som ikke tror på en Gud overhovedet.
MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#9729 - 17/03/2003 16:00
[Re: MariaMaria]
|
Bruger
|
Derfor er det "lettere" at omvende en som ikke tror på en Gud overhovedet.
Kære MariaMaria! Hvor er det godt, at det hverken kan vi eller skal vi gøre: Det kan kun Gud Helligånd!  Men jeg ved da så helt, hvad du mener, for vi er jo netop sat imellem disse mennesker og skal vise dem hen, hvor de kan få det at høre. Og det er en vidunderlig opgave at stå i........ netop, fordi det ikke er os, det kommer an på.
|
|
Til toppen
|
|
|
#9730 - 17/03/2003 18:25
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hej, Jeg har kommet ud fra jehovas vidner, og jeg vil understrege, at jeg ikke længere tror på det, de siger ,men alligevel er jeg jo således vant til, at tale med folk. og jeg har mødt mange udlændinge, og jeg har oplevet, at mange er mere end villige til, at tale om religion og tro. Og jeg har oplevet ,at på den måde er det nemmere at nå ind til dem, så var endelig ikke bange for at starte en smatale op, da de er generelt mere åbne. Ikke fordi dansker ikke også kan være, men jeg tror at I forstår pointen. Mange vil gerne snakke om dette så klø på mvh. Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#9731 - 17/03/2003 20:39
[Re: Josefin]
|
Bruger
|
Jeg har kommet ud fra jehovas vidner
Kære Josefin! Til lykke med det ! Og tak for opmuntringen!  Hvordan ser du så på muligheden for at nå ind til mennesker, der har været involveret i Jehovas Vidner? Er det en håbløs affære? Hvordan er du selv kommet ud af det??????
|
|
Til toppen
|
|
|
#9732 - 18/03/2003 12:33
|
Bruger
|
Kære ært.. ja selvfølgelig er det Gud som i sidste ende skal omvende dem.. og ingen andre kan gøre det..
Og det er en vidunderlig opgave at stå i........ netop, fordi det ikke er os, det kommer an på.
På nogle punkter er det også os det kommer an på, er vi gode hyrder`? viser vi den kærlighed til dem som de har brug for? Formidler vi guds ord? osv osv.. så det er ikke helt rigtig når du siger at det ikke er os det kommer an på.. vi skal jo gå ud og gøre folk til desciple..
MariaMaria
|
|
Til toppen
|
|
|
#9733 - 18/03/2003 18:15
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Kære MariaMaria, Du skriver:
men ja det er vildt svært, at omvende folk som har den "samme" Gud, på nogle områder, for så skal man ændre hele deres opfattelse af Gud, og det er ikke så let. Derfor er det "lettere" at omvende en som ikke tror på en Gud overhovedet.
Jeg ved ikke rigtig om jeg er enig med dig i, at den ene slags opgave i tjenesten er sværere end en anden slags, for det er jo ikke vores egen forstand vi skal bruge, og ikke os selv, men den almægtige Gud, der griber ind efter sin egen vilje.
Jeg forstår det sådan, at vi bare skal stille os til rådighed, uden at bekymre os om, hvordan vi skal bære os ad.
Jesus har jo lovet os, at det vil blive givet os hvad vi skal sige, så når vi lægger sagen frem for ham i bøn, vil Guds vilje ske. Det tror jeg på.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#9734 - 18/03/2003 23:11
|
Bruger
|
så det er ikke helt rigtig når du siger at det ikke er os det kommer an på.. vi skal jo gå ud og gøre folk til desciple..
Kære Maria Maria! spørgsmålet er, om de netop ikke bliver disciple på trods af, hvordan og hvad vi gør?
Men klart er det da, at vi skal være der for dem, stille os til rådighed, men det er ikke det, der gør, ar de bliver grebet af evangeliet og bliver hans disciple! Det er alene Guds værk.
|
|
Til toppen
|
|
|
#9736 - 19/03/2003 10:07
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hvis det kun forholder sig sådan som du skriver, så er det da underligt at Guds vilje kun sker blandt dem som ikke er muslimer.. men blandt danske "kulturelle kristne"... ja det synes jeg er mærkeligt, hvis det kun er Guds indflydelse der tæller..
MariaMaria
|
|
Til toppen
|
|
|
#9737 - 19/03/2003 19:31
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hejsan igen Ja jeg ved, af erfaring, at jv er hårde nødder at knække!!!=) Men jeg vil ikke sige at det er umuligt-for Gud er alle ting mulige, så også i mit tilfælde! Jeg takker Herren!!! Det er nok meget svært, at nå ind til en, der hårdnakket modstår, det må gøres, da vedkommende er lidt mere nede med forsvarsparaderne. Fx da de begynder at stille spørgsmål. man kan også prøve, at stille DEM spørgsmål. Måske begynder de at tænke over det. tålmodighed tålmodighed og atter... At bare være der for dem og vise på skriftsteder, tale med dem hvis de vil om alt... hvad de nu har lyst til. Der er næsten ikke nogen anden vej. Hvis ma ner alt for aggressiv så lukker de i direkt. Meget forsigtigt. Jeg har altid været oprigtig i min tro og udøvende, og jeg læste Biblen alene, og andre sider på nettet, og det var også en stor søm i kisten hvordan de behandlet mig. Så begyndte jeg at tænke. Så da jeg var oprigtig så viste Gud mig, hvad der var hvad. Sandt fra falskt. Og så fattede jeg "dybden og bredden og højden". Sådan! Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#9738 - 20/03/2003 13:46
|
Bruger
Reg.: 24/10/2002
Sted: Fredericia
|
Kære Ærten Angående fremmede skriver du:
Rigeligt mange mennesker betragter dem jo som en trussel på en eller anden måde; men vi, der er kristne, må vel betragte dem som en kæmpe evangelisationsmulighed.
Jeg mener ikke at vi skal se på muslimer hverken som en trussel eller som en evangelisationsmulighed. Jeg mener vi skal se på dem som mennekser.
Det turde være klart, at der aldrig kommer noget godt ud af at møde en hel gruppe mennesker som en trusel, så det vil jeg ikke argumentere for.
At se på mennesker som evangelisationsmulighed mener jeg også er forkert. Det er sandt at med indvandringen til Danmark har vi pludselig fået meget bedre muligheder for at nå befolkningsgrupper med evangeliet, og at vi som kristne ikke må holde os tilbage med at forkynde evangeliet for nogen som helst. Alligevel vil jeg gerne have lov til at protestere over formuleringen "at betragte dem som en evangelisationsmulighed". Det lyder som om det eneste vi interesserer os for hos andre mennesker er om de vil høre det vi siger til dem, og den eneste grund til at vi siger noget til dem er for selv at få bedre samvittighed. Nu er jeg sikker på at det ikke var det du mente med disse ord, men det er desværre noget der sker rundt omkring, og en stor del af de muslimer der bliver døbt oplever at de kristne fuldstændig mister interessen for dem nu hvor de ikke længere er en evangelisationsmulighed.
Istedet må vi møde andre som mennesker, syndige, dejlige, individuelle, farverige, problematiske, inspirerende mennekser. Og vi må give dem plads til at være dem de er, og behandle dem efter en eller anden gruppe vi har placeret dem i.
Endelig er en ikke lille gruppe af de fremmede kristne, og personligt har jeg oplevet at de har haft meget mere at lære mig om livet med Gud end jeg har at lære dem, så jeg mener også vi skal være åbne for at lade os blive "evangeliseret".
Guds Fred Randrup
|
|
Til toppen
|
|
|
#9739 - 21/03/2003 12:20
Re: dejligt
[Re: Josefin]
|
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
|
Hej Josefin
Ih hvor er det bare dejligt at læse det du her fortæller - Gud viste mig (vha bibelen) hvad der var sandt og hvad der er falskt. Gud er stor - han kan nå alle. Jeg har selv for nogle år siden haft lidt med nogle JV at gøre i forbindelse med en større opgave i skolen. (Forskelle på JV og LM i bibeltolkning og tro) Det var både spændende og skræmmende at sætte sig ind i JVs tro og organisation. Med den baggrundsviden er det så meget mere dejligt at høre at du er kommet ud - for det må være meget svært.
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
|
|
Til toppen
|
|
|
|