2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#97051 - 15/07/2008 08:11
Noget om helte...
|
Anonym
Anonym
|
Hej alle gode debatvenner! Det har været 4½ dejlige år her på debatten, uanset hvor højt bølgerne er gået, men nu får det, i hvert fald for en tid, sin ende for mit vedkommende. Jeg har desværre været for uopmærksom i forhold til de oplysninger jeg har delagtiggjort jer i omkring min person, så nu ved toppen af en tværkirkelig organisation som jeg en gang har været del af, hvem jeg er. Den primære årsag til at jeg har skrevet under pseudonym er at jeg ikke ønskede netop disse menneskers næse ned i mit liv eller i mine tanker, mens jeg stadig havde muligheden for at tale om dem. Da jeg ikke længere føler at jeg har frie hænder til at ytre mig, og ej heller længere føler det trygt at ytre mig, så vil jeg snarligt bede ordstyrerne her på Jesusnet om at slette min profil. Som min hustru sagde til mig i kølvandet på "afsløringen": "Selv hvis det forfærdelige skulle ske og vi blev skilt, så ville vi have tusindvis af dejlige minder, at huske tilbage på. Er det ikke sigende, at vores brud med [den tværkirkelige organisation] ikke har efterladt et eneste godt minde?" Kan I nu have det så godt allesammen og hygge jer alt hvad I kan! Knus fra CloudHands
|
|
Til toppen
|
|
|
#97053 - 15/07/2008 10:26
Re: Noget om helte...
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej alle gode debatvenner! Det har været 4½ dejlige år her på debatten, uanset hvor højt bølgerne er gået, men nu får det, i hvert fald for en tid, sin ende for mit vedkommende. Jeg har desværre været for uopmærksom i forhold til de oplysninger jeg har delagtiggjort jer i omkring min person, så nu ved toppen af en tværkirkelig organisation som jeg en gang har været del af, hvem jeg er. Den primære årsag til at jeg har skrevet under pseudonym er at jeg ikke ønskede netop disse menneskers næse ned i mit liv eller i mine tanker, mens jeg stadig havde muligheden for at tale om dem. Da jeg ikke længere føler at jeg har frie hænder til at ytre mig, og ej heller længere føler det trygt at ytre mig, så vil jeg snarligt bede ordstyrerne her på Jesusnet om at slette min profil. Som min hustru sagde til mig i kølvandet på "afsløringen": "Selv hvis det forfærdelige skulle ske og vi blev skilt, så ville vi have tusindvis af dejlige minder, at huske tilbage på. Er det ikke sigende, at vores brud med [den tværkirkelige organisation] ikke har efterladt et eneste godt minde?" Kan I nu have det så godt allesammen og hygge jer alt hvad I kan! Knus fra CloudHands ... det er jeg mere ked af at læse, end jeg troede jeg ville blive. Vi har krydset klinger mange gange, og jeg har tit været tænderskærende gal på dig, som vedvarende - og med stor dygtighed! - har kæmpet imod Guds ord, og dermed mod ham, som jeg er overbevist om er Vejen, Sandheden og Livet. Ikke desto mindre: Du har været en tankevækkende udfordring, og jeg har - især her på det seneste - tit følt mig på bølgelængde med dig og respekteret dig for dine oprigtige udmeldinger. Dette på trods af, at vi er fundamentalt uenige om alt, hvad jeg anser for afgørende i livet. Jeg tror godt jeg kan forstå din beslutning om at stoppe her. Jeg har selv i den senere tid personligt erfaret, hvad det kan koste at modsige visse "tværkirkelige organisationer". Prisen er høj, og det kan godt føles utrygt at ytre sig i det offentlige rum. Der sker en del ubehagelige ting i de skjulte rum, og det er klogt at overveje sine udmeldinger nøje. Så klog er jeg dog ikke selv blevet. Hvad jeg allermest håber for dig, behøver jeg ikke at skrive, for det véd du! I håb om gensyn! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#97055 - 15/07/2008 11:38
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
Hej Cloudhans
Jeg må også for min del beklage din retræte. Ligesom Kristina har jeg ofte været dybt frustreret over dig og vi har også haft vores personlige konflikter - samtidig med at vi haft gode og respektfulde debatter.
Men hvad der frustrerer mig endnu mere er, at så meget af det kristne Danmark er gennemsyret af disse ekstreme karismatiske bevægelser, som fuldstændig fordrejer Bibelens friheds-budskab og trækker et spor af fortvivlelse og åndelig armod efter sig. Og det skræmmer mig, at selv du også føler dig ramt og frataget din tryghed og frimodighed.
Jeg beder Gud velsigne dig til at kende ham som den han virkelig er og ikke sådan som vi mennesker fattigt formår at vidne om ham. Og slet ikke sådan som utro og falske profeter fremstiller ham.
Jeg håber vore veje krydser hinanden engang igen.
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#97056 - 15/07/2008 11:47
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
|
Det er ikke altid en skam at hyle i kor med dem man færdes i blandt, hvilket jeg vil gøre i dette tilfælde. Du har min fulde respekt for din beslutning, og min fulde respekt for altid at have været en ærlig og oprigtig debattør, også når bølgerne gik rigtig højt. Jeg ønsker dig og dine fortsat god færd, og om du kan lide det eller ej, Guds velsignelse.
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -
|
|
Til toppen
|
|
|
#97057 - 15/07/2008 12:12
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
|
Hej Cloudhands, Det er meget trist at læse, men jeg forstår godt din beslutning. I min forestilling har du altid været fast inventar på JesusNet, og det kommer unægteligt til at kunne mærkes på debatten at du går. *snøft* God vind og må Gud gå med dig!  Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#97070 - 15/07/2008 17:56
|
Anonym
Anonym
|
Hej allesammen og tusind tak for de søde ord jeg får med på vejen...
Jeg vil dog gerne lige bruge lidt af den tid jeg har tilbage før at de sidste pb'er er sendt og de sidste sløjfer er bundet, på at specificere et par ting.
Organisationen har ikke gjort mig noget, ej heller på nogen måde truet mig. Min udmeldelelse fra Jesusnet og diverse andre debatfora, hvor jeg arbejder under pseudonymet CloudHands, er udelukkende fordi jeg ikke bryder mig om at netop de her mennesker løbende kan følge med i hvad jeg tænker og oplever. Det er bare ubehageligt at mennesker man dybest set ikke stoler på eller bryder sig om og som man under almindelige omstændigheder ikke ville dele sine tanker og oplevelser med, uden videre kan følge med.
Det er helt fint at mennesker jeg er dybt uenig med og som jeg ikke bryder mig om, kan følge med, så længe at jeg er anonym, men de her mennesker har jeg sovet hos, bedt med, rejst med osv. og de repræsenterer et livssyn som er så diametralt modsat mit, så jeg bryder mig altså ikke om det.
Jeg synes også at de seneste hændelser som har ledt mig til denne beslutning om at forlade bl.a. Jesusnet, er af en sådan karakter at jeg bryder mig endnu mindre om de mennesker, selvom at de faktisk gjorde hvad de kunne for at lyde søde, rare og imødekommende.
Det kan måske virke lidt drastisk at forlade debatlivet på denne måde, men jeg føler at det er det rigtige at gøre og så må vi se hvad næste skridt bliver. Det kan jo være at jeg dukker op en gang igen.
Mvh CloudHands
|
|
Til toppen
|
|
|
#97073 - 15/07/2008 19:14
|
Bruger
Reg.: 24/09/2007
Sted: København
|
Hej CH..
Jeg er ked af din beslutning, som jeg både forstår og synes er forkert..
Jeg har selv tidligere, på et andet debatforum, trukket mig pga. nogle fandt ud af min sande identitet og begyndte at sende trusselbreve (pga. mit jødiske tilhørsforhold).. Jeg har dog siden valgt at ændre det, da jeg nægter at lade mig kue af den slags, både folk der kan finde på det, samt min egen frygt for at der kan ske noget..
Når det så er sagt, så er jeg har jeg kun mig selv at tænke på, så der er ikke så meget at tage ansvar for, hvilket gør det nemmere at være 'helt' (eller dum;o).. Du har selvfølgelig andre at tænke på, så..
Personligt er jeg møgked af at du stopper, da jeg har holdt af dine indlæg fra starten af..
Håber at se mere til dig i fremtiden..
Mvh og ønsket om alt godt..
|
|
Til toppen
|
|
|
#97074 - 15/07/2008 20:28
|
Bruger
Reg.: 03/04/2006
|
Og så forsvinder du bare efter vores første debat? Jeg ville jo prøve at finde nogle beviser til dig, som du ved...
|
|
Til toppen
|
|
|
#97140 - 17/07/2008 09:51
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
|
Hej CloudHands.
"Kæmp med åbent ansigt for alt hvad du tror"
Jeg kender ikke din situation, men jeg synes det er ærgeligt at du føler dig nødsaget til at forlade en kristen debat og at du skal gå og føle dig utryg.
Lad dig ikke kue - god vind.
Hilsen Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
|