Kære du.
Nej du bliver ikke straffet, med sygdom og modgang (eller hvad du nu kan forestille dig) fordi du ikke holder et løfte til Gud om at tro på ham, eller også at bede til ham, når det går godt.
Nogle gange kan Gud bruge svære ting i vores liv til at få os til at huske ham igen, for at få os til at vende tilbage til ham, men det er ikke en straf for at have glemt ham, eller løftebrud.
At du så snyder dig selv for en masse godt, ved kun at have fokus rettet imod Gud, når du har problemer er så en helt anden sag. For det at have Gud med hver dag i sit liv, lukke ham ind i glæder og sorger og ”midt imellem” livs situationer er det bedste du kan gøre. Det giver dig et godt fundament under dit liv, som kan hjælpe dig, når der opstår svære tider i dit liv.
Der er en børnesang, hvor en linie lyder sådan her: ” Du er en hverdags, nærværs Gud” Og det er sådan Gud ønsker det skal være mellem os og ham. At vi har ham med i alle ting i løbet af hver dag. Ikke at han så ikke ser os, når vi ikke har fokus rettet mod ham, for det gør han. Og det er heller ikke mængden af bøn og andagter, som frelser os, for det er kun troen på Jesus der frelser os.
Men det at bede og læse i bibelen og dermed også blive mere fortrolig med ham er med til at styrke den tro på Jesus som frelser os, og som du også skriver at du bliver mere og mere overbevist om at du har. Faktisk så tænker jeg, når jeg læser dit indlæg, at du måske ikke helt slipper troen i de perioder, hvor det går godt. Du har bare ikke din opmærksomhed rettet imod Gud, som du ellers har det. Og det er ikke det samme som at have mistet troen.
Men jeg kan kun opmuntre dig til at søge Gud, have ham med hver dag i dit liv, fordi du derigennem bliver bevaret i troen på ham som frelser dig.
Må Gud velsigne dig rigt!
Kærlig hilsen
Susanne K