Kære du!
Ja det er svært, når man ikke oplever at Gud giver det man længes allermest efter. Og jeg kan godt læse at du har det svært. Det er nemlig ikke godt at føle sig ensom. Og jeg kan egentlig godt forstå at du lidt føler at dine bønner har været forgæves, men du må ikke tro at Gud er ligeglad med dig.
Gud mener det, når han siger: ”Bed, så skal der gives jer”. Han hører os og han giver os. Nogen gange præcist det vi beder om, og andre gange noget andet. Men aldrig noget som skader os. Derfor kan vi trygt bede ham om hvad som helst, i tillid til at han vil os det bedste.
Jeg kan ikke svare dig på hvorfor Gud ikke har givet dig en partner, når du har bedt ham om at gøre det i mange år, fordi du virkelig længes efter at finde en at dele livet med.
Jeg ved at du ikke har bedt om noget forkert, for Gud siger også i bibelen, at vi i alle ting skal bringe vore ønsker frem for ham i bøn og påkaldelse med tak (filipperbrevet 4;6.) Så derfor kan vi ikke bede om noget forkert. Jeg er også 100% sikker på, at han har hørt og hører din bøn og kender din længsel efter en partner.
Hvorfor svarer han så ikke ved at give dig en og dermed give dig den største glæde i livet som du kan forestille dig. Det kan jeg som sagt ikke svare dig på.
Måske har han svaret dig, men på en anden måde end du forestiller dig, som du ikke har lagt mærke til, fordi du er så fokuseret på det andet som fylder så meget i dit liv. Svaret dig med andre mennesker som kan hjælpe dig ud af din ensomhed men ikke nødvendigvis ved, at en af dem bliver din partner.
Prøv at sige Gud tak for det han giver dig. Det at du er i live - mad på bordet – nyt tøj måske – frelse gennem tro på Jesus – noget godt du oplever i løbet af din dag, et godt smil fra et andet menneske måske. Det kan være mange ting og jo mere vi fokuserer på det, jo mere ser vi af alt det som han rent faktisk giver os. Tak ham for den hverdag du har og bed ham om hjælp til at få det bedste ud af din situation, sådan som den ser ud nu. Det betyder ikke at du ikke forsat må fortælle ham, hvor meget du længes efter en partner, selvfølgelig må du det.
Men jeg tror at det vil hjælpe dig til at have større glæde ved det liv du har her og nu, i stedet for at leve i en slags ”ventesal” hvor du først for alvor føler at livet bliver godt, når du har fået en partner at dele livet med. Og dermed måske går glip af noget af alt det gode som livet har til dig her og nu.
Håber at dette kan opmuntre dig lidt og hjælpe dig til at få øje på alt det andet som Gud dagligt giver dig, sådan at du får det allerbedste ud af hver dag han giver dig og de muligheder der ligger i den.
Må Gud velsigne dig rigt!
Kærlig hilsen
Susanne K