Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 13 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#96459 - 10/06/2008 15:27 Tegn på jesu tilbagekomst
saloki
Bruger

Reg.: 10/06/2008
hej er der nogle der kan hjle mig.

er der nogen der har nogle tegn å jesu tilbagekomst til jord.
fx nogle tegn på jesu tilbagekomst inden for kirken.

ps. håbeer i kan hjælpe mim, på forhånd tak

Til toppen 
#96470 - 10/06/2008 16:20 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
Jalokin
Anonym

Hej saloki!

I Matthæus-evangeliet kapitel 24 kan man læse noget at det, Jesus har sagt om sin genkomst og de sidste tider.

I Første og Andet Johannes' Brev (1 Joh 2,18ff og 2 Joh 1,7) skriver Johannes desuden noget om Antikrist og om, hvad der skal ske i kirken inden Jesu genkomst.

Prøv at læs det og se, hvad du får ud af det (et andet udtryk for at jeg ikke har tid til at skrive et længere svar )

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#96486 - 10/06/2008 22:32 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
saloki
Bruger

hej mange tak for hjælen jeg fandt ud af det meste men mangler stadig det med tegnene i kirken, da det er en opgave til ungdomskristne på fredag

Til toppen 
#96491 - 11/06/2008 10:05 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: saloki
hej mange tak for hjælpen jeg fandt ud af det meste men mangler stadig det med tegnene i kirken, da det er en opgave til ungdomskristne på fredag

Hej Saloki,

Det eneste vi véd ud fra skriften er, at hvad Jesus selv siger: at han kommer snart! Og at kun Faderen ved, hvornår!

Vi får dog at vide, at evangeliet først skal udbredes til alle folkeslagene, og det er ikke langt fra nu. Så vidt jeg husker kan ca. 95% af alle folk på jorden læse Bibelen på deres eget modersmål ...

I Markusevangeliet kapitel 13,1-37 kan vi læse mere om de sidste tiders tegn og Jesu genkomst, og det er helt klart NU de sidste tider: Vi hører hver dag i TV-avisen, at folk rejser sig mod folk, land mod land, og at der kommer jordskælv og hungersnød ..

.. og sådan har det jo været så længe der har været skrevet historie !!

Jesus har altså sagt, at han kommer snart - og der er gået ca. 2000 år siden Jesus sagde det. Og egentlig er 2000 år jo heller ikke ret længe, så vi skal ikke undres over, at han lader vente på sig.

Det korte det lange er, at vi skal være rede til hver en tid! - og ikke falde i søvn, når brudgommen lader vente på sig, som der står om i lignelsen om de ti brudejomfruer, Matt. 25,1-13:

Da skal Himmeriget ligne ti brudepiger, som tog deres lamper og gik ud for at møde brudgommen.

Fem af dem var tåbelige, og fem var kloge.
De tåbelige tog deres lamper med, men ikke olie.
De kloge tog både deres lamper med og olie i deres kander. Da brudgommen lod vente på sig, blev de alle sammen døsige og faldt i søvn.
Men ved midnat lød råbet: Brudgommen kommer, gå ud og mød ham!
Da vågnede alle pigerne og gjorde deres lamper i stand.
Og de tåbelige sagde til de kloge: Giv os noget af jeres olie, for vore lamper går ud.
Men de kloge svarede: Nej, der er ikke nok til både os og jer. Gå hellere hen til købmanden og køb selv.
Men da de var gået hen for at købe, kom brudgommen, og de, der var rede, gik med ham ind i bryllupssalen, og døren blev lukket.
Siden kom også de andre piger og sagde: Herre, herre, luk os ind! Men han svarede: Sandelig siger jeg jer, jeg kender jer ikke.
Våg derfor, for I kender hverken dagen eller timen.

Det er således ikke tilstrækkeligt, at vi har vores olielamper med (= de ydre tegn på at høre Kristus til) men at vi til hver en tid i Ånden (olien på lamperne!) har livsfællesskab med vor Herre og Frelser og stiller os under hans beskyttelse, som har gjort fyldest og betalt den høje pris for vore synder.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#96495 - 11/06/2008 13:21 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
saloki
Bruger

har fået af vide at der er nogle forskelige ting kirkerne skal gøre fr gud kommer er der nogen der kan hjælpe med det

Til toppen 
#96497 - 11/06/2008 14:25 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: saloki
har fået af vide at der er nogle forskelige ting kirkerne skal gøre fr gud kommer er der nogen der kan hjælpe med det

Måske tænker du her på missionsbefalingen, Matt. 28,18-20:

Og Jesus kom hen og talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i himlen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Men den Almægtige Gud bestemmer suverænt tidspunktet for Jesu genkomst, så det skal vi ikke forsøge at finde ud af, men blot holde os rede! Måske bliver det inden jeg får trykket på "send" \:\) - det ved kun Faderen!

Vi kan ikke få mere at vide, end hvad der står i Bibelen, og behøver det sådan set heller ikke.

Afgørende er forventningen!
Troen på AT han kommer, og at det bliver når tiden er inde, og at vi skal leve hver eneste dag, som var det vores sidste. Måske er det!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#96536 - 14/06/2008 03:22 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: kristina]
Retriever
Bruger

Reg.: 14/06/2008
Ingen kender dagen undtagen Faderen selv. Vi ved Herren kommer meget pludseligt, i en stund faktisk hvor hans fjender føler sig sikre på de er urørlige.

Jesus fortæller os at Ordet om hans genopstandelse og sandheden om Gud skal nå ud til hele jorden før han kommer igen, og det er vel det mest præcise "barometer" for hvor tæt vi er på opstandelses dagen.

Til toppen 
#100763 - 23/01/2009 12:50 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: saloki]
angoradrenge
Bruger

Reg.: 24/04/2008
2 Timothy 3:1-5

You should know this, Timothy, that in the last days there will be very difficult times. 2 For people will love only themselves and their money. They will be boastful and proud, scoffing at God, disobedient to their parents, and ungrateful. They will consider nothing sacred. 3 They will be unloving and unforgiving; they will slander others and have no self-control. They will be cruel and hate what is good. 4 They will betray their friends, be reckless, be puffed up with pride, and love pleasure rather than God. 5 They will act religious, but they will reject the power that could make them godly. Stay away from people like that!

Matthew 24:14 And the Good News about the Kingdom will be preached throughout the whole world, so that all nations[c] will hear it; and then the end will come.

Matthew 24:6-8

6 And you will hear of wars and threats of wars, but don’t panic. Yes, these things must take place, but the end won’t follow immediately. 7 Nation will go to war against nation, and kingdom against kingdom. There will be famines and earthquakes in many parts of the world. 8 But all this is only the first of the birth pains, with more to come.

1 Thessalonians 5:3

When people are saying, “Everything is peaceful and secure,” then disaster will fall on them as suddenly as a pregnant woman’s labor pains begin. And there will be no escape

Til toppen 
#100765 - 23/01/2009 17:09 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: angoradrenge]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej angoradrenge.

Velkommen til! \:\)

Bare et nysgerrigt spørgsmål, hvordan kan det være, at du poster bibelcitaterne på engelsk?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#100766 - 23/01/2009 17:24 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: AnnePande]
angoradrenge
Bruger

Oprindeligt skrevet af: AnnePande
Hej angoradrenge.

Velkommen til! \:\)

Bare et nysgerrigt spørgsmål, hvordan kan det være, at du poster bibelcitaterne på engelsk?

Mvh. Anne.

Aloha! =)

Tak skal du have.

Det er der faktisk to (mindre gode grunde til).

1. Syntes den nemmeste online bibel er http://www.biblegateway.com , med mange forskellige oversættelser. Bibelen.dk er utrolig langsom til at opdatere syntes jeg.

2. Jeg syntes engelsk er et lækkert sprog, især bibelmæssigt.

Hvis man kigger på 1 thessaloniker 5:3, er det faktisk ret interessant syntes jeg. Obama snakker utrolig meget om "fred og sikkerhed".

Bare en tanke.

Ændret af angoradrenge (23/01/2009 17:31)

Til toppen 
#100776 - 23/01/2009 21:50 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: angoradrenge]
ChristianF
Bruger

Reg.: 26/12/2008
 Oprindeligt skrevet af: angoradrenge
Hvis man kigger på 1 thessaloniker 5:3, er det faktisk ret interessant syntes jeg. Obama snakker utrolig meget om "fred og sikkerhed".

Bare en tanke.

Hej Angoradrenge

Jeg skal love dig for at den danske befolkning blev forsikret om sikkerhed af statsledere og konger, i de år, hvor landet har været truet og endnu mere lige efter hver eneste af de utallige krige, som Danmark har været i med sine naboer.

Og klart nok, har fred og sikkerhed den øverste prioritet for den danske regering også idag - naturligvis.

I en årrække har, der godt nok været relativt lidt tale om fred og sikkerhed i Danmark, hvad angår krig på dansk jord. Heldigvis da - langt om længe har vi fået etableret nogle rimeligt stabile relationer til Sverige, Tyskland, England, Rusland, mv.

Anderledes i USA. Her er det stadig et udtalt behov, at blive forsikret om militær beskyttelse. Hver eneste præsident i USAs historie har talt utrolig meget om "fred og sikkerhed", så Obama gør præcis det samme som alle før ham, ergo er der ikke meget endetidstegn i det.

Og hvis du læser verset i kontekst, så handler det slet ikke om det i det hele taget at love fred og ingen fare.
Det handler om at love fred og ingen fare i forhold til dommedag.

Obama forsikrer ikke befolkningen om at der er lang tid til dommedag og det er netop det som bibelcitatet omhandler.

\:\)

Mvh
ChristianF

Ændret af ChristianF (23/01/2009 21:54)

Til toppen 
#100777 - 23/01/2009 21:54 Bibelen.dk og søgefunktion. [Re: angoradrenge]
Laugesen
Bruger

Reg.: 21/11/2006
Sted: Ødsted
Hej Angoradrengen

Helt Off topic i forhold til tråden.

Har du prøvet deres gamle søgefunktion ?

Det er personligt den jeg foretrækker, meget hurtigere! Det nye de har lavet er noget skrammel for at sige det rent ud..

Må Gud velsigne dig!
Kærligst Laugesen

Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind. SL 37,5

Til toppen 
#100780 - 24/01/2009 00:02 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: ChristianF]
angoradrenge
Bruger

Oprindeligt skrevet af: ChristianF
 Oprindeligt skrevet af: angoradrenge

Bare en tanke.

Hej Angoradrenge

Jeg skal love dig for at den danske befolkning blev forsikret om sikkerhed af statsledere og konger, i de år, hvor landet har været truet og endnu mere lige efter hver eneste af de utallige krige, som Danmark har været i med sine naboer.

Og klart nok, har fred og sikkerhed den øverste prioritet for den danske regering også idag - naturligvis.

I en årrække har, der godt nok været relativt lidt tale om fred og sikkerhed i Danmark, hvad angår krig på dansk jord. Heldigvis da - langt om længe har vi fået etableret nogle rimeligt stabile relationer til Sverige, Tyskland, England, Rusland, mv.

Anderledes i USA. Her er det stadig et udtalt behov, at blive forsikret om militær beskyttelse. Hver eneste præsident i USAs historie har talt utrolig meget om "fred og sikkerhed", så Obama gør præcis det samme som alle før ham, ergo er der ikke meget endetidstegn i det.

Og hvis du læser verset i kontekst, så handler det slet ikke om det i det hele taget at love fred og ingen fare.
Det handler om at love fred og ingen fare i forhold til dommedag.

Obama forsikrer ikke befolkningen om at der er lang tid til dommedag og det er netop det som bibelcitatet omhandler.

\:\)

Mvh
ChristianF

Selvføgelig har de det, og det vil de fleste præsidenter nok også have som et emne. Jeg syntes bare at det var lidt sjovt, at han næsten har brugt samme glose som bibelen siger.

Er ikke enig i, at nogen skal snakke om fred og sikkerhed i forbindelse med dommedag. Det kan ligeså godt være i forbindelse med terror, krige, etc. Det er heller ikke sikkert det eksakte udtryk "fred og sikkerhed" skal bruges, men mere, at folk tror der er fred og sikkerhed (endelig), og så vil enden komme.

Til toppen 
#100781 - 24/01/2009 00:11 Re: Bibelen.dk og søgefunktion. [Re: Laugesen]
angoradrenge
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Laugesen
Hej Angoradrengen

Helt Off topic i forhold til tråden.

Har du prøvet deres gamle søgefunktion ?

Det er personligt den jeg foretrækker, meget hurtigere! Det nye de har lavet er noget skrammel for at sige det rent ud..

Må Gud velsigne dig!
Kærligst Laugesen

Hey doode ;\)

Det vil jeg helt klart lige tjekke ud..

Og lige over..

Noget helt andet - Nogen der ved hvorfor min titel er "angoradrenge" og ikke "angoradrengeN" som er det jeg taster, når jeg skal logge ind? Er der mon fordi min titel er for lang.

Ændret af angoradrenge (24/01/2009 00:11)

Til toppen 
#100786 - 24/01/2009 15:44 Re: Tegn på jesu tilbagekomst [Re: angoradrenge]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Angoradrenge(n)(?). ;\)

Godt nok... håber du får hjælp af Laugesens link til søgefunktionen.
Og jo. Lækre sprog er der nok af. Spansk og latin fx. også. ;\)

Mvh. Anne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær