Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#96198 - 29/05/2008 01:10 Drømme
Joss
Bruger

Reg.: 17/12/2007
Hvor vidt skal vi stole på vores drømme ?
vi ved jo at gud har åbebaret sig gennem drømme.
- men hvor vidt skal vi følge vores drømme ? eller skal vi tage det hele med et gran salt ? ikke fordi jeg er skeptisk på nogen måde. men det er jo ikke alle drømme som giver mest mening.

Til toppen 
#96200 - 29/05/2008 01:53 Re: Drømme [Re: Joss]
Jalokin
Anonym

Tja, jeg drømmer af og til noget temmelig weird, så det er ikke noget jeg stoler på. Men det er da meget underholdende at reflektere lidt over de skøre drømme - hvis man ellers kan huske dem!

Det kan selvfølgelig være at en drøm er et budskab fra Gud. Men men - selv om du kan læse en del eksempler i Bibelen, så betyder det ikke, at det på nogen måde skal være hverdagskost for dig og mig. Vi har trods alt ikke det samme kald som Maria, David, Josef og Paulus.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#96220 - 29/05/2008 18:22 Re: Drømme [Re: ]
Joss
Bruger

ja men de fleste drømme som jeg delvis følger minder for det meste mere som dejavu end noget andet..

- Ja det kan du selvfølgelig have ret i . at vi ikke er kaldet på samme måde som Maria, David, Josef og Paulus.

Til toppen 
#96221 - 29/05/2008 18:23 Re: Drømme [Re: Joss]
Joss
Bruger

- Men hvis der altså er nogen som har fået en åbenbaring gennem en drøm ville det være fedt hvis i gad og dele det med os andre .. jeg synes nemlig det er ret interessant..

Mvh Joss

Til toppen 
#96224 - 29/05/2008 19:22 Re: Drømme [Re: Joss]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: Joss
- Men hvis der altså er nogen som har fået en åbenbaring gennem en drøm ville det være fedt hvis i gad og dele det med os andre .. jeg synes nemlig det er ret interessant..

Mvh Joss

Hej Joss

Gud kan godt give sig til kende i en drøm - men hvordan kan vi vide, om vores drømme er budskaber fra Gud eller ej?

Jeg er overbevist om, at vi ikke skal regne med at få noget nyt at vide om Gud gennem en drøm, for Gud har allerede åbenbaret sig i Kristus og vist os alt hvad vi behøver at vide til vor frelse.

Men der er eksempler på, at Gud taler til os gennem drømme i specielle, konkrete tilfælde, f.eks. når han vil advare os mod en fare, når han vil kalde os til mission, eller til at vi skal henvende os til en bestemt person -

Hvis vi er i tvivl om, om en drøm er Guds henvendelse til os, tror jeg godt vi kan regne med, at det er den ikke!

Jeg kender eksempler på (og ved at der er mange) at mennesker, som normalt ikke har adgang til at lære om kristendommen, som ikke kender Guds ord, som f.eks. lever i et muslimsk fællesskab, får drømme der i høj grad har karakter af åbenbaringer fra Kristus, og som gør et voldsomt indtryk på den og får dem til at ændre regning i deres liv.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#96229 - 29/05/2008 21:27 Re: Drømme [Re: Joss]
Jalokin
Anonym

Oprindeligt skrevet af: Joss
ja men de fleste drømme som jeg delvis følger minder for det meste mere som dejavu end noget andet..

Det er du ikke den eneste der oplever. Det gør jeg også, men det er der formentlig en helt naturlig forklaring på.

Til toppen 
#96244 - 30/05/2008 00:34 Re: Drømme [Re: kristina]
Joss
Bruger

nej jeg mener heller at vi får nok nyt afvide om gud .
- jeg mente bare at der er ting som kan relatere til vores hverdag gennem vores drøm med et budskab fra gud.

Til toppen 
#96245 - 30/05/2008 00:36 Re: Drømme [Re: ]
Joss
Bruger

ja . det siges vidst nok at det er fordi hjernen går på "standby" i nogle sekunder derfor føles det som om at man oplever det igen \:D

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær