Det skulle, som jeg ser det, være meget nyttigt at skille stat og kirke.
Eksempel: Hvor tit ser man undere i folkekirken? Efter min mening er det lidt for spooky til en kirke hvor alle helst skal føle sig trygge,
Mange af kirkens traditioner er blevet noget man bare gør uden at tænke over hvad det betyder (for mange, ikke alle).
Man kunne så sætte en ledelse ved hjælp af bøn. Jeg hørte om en bibelskole i Skotland, hvor de havde brug for nye lærere. De søgte, og skrev at de gerne ville have billede af ansøgerne. Så satte de alle billeder op på en opslagstavle og bad for at Gud ville give vejledning til hvem der skulle ansættes.
Desuden er der for mange penge i folkekirken. Biskopper og præster for god løn og en stor præstebolig, det burde være den enkelte menighed der samlede ind. På den måde får man kun dem der føler de har et kald. DR sendte en dokumentar, der gik tæt på folkekirkens penge. Meget dyre orgeler og sognegårde blev bygget jævnligt, selvom de sjældent blev brugt (sognegårdene). De havde selvfølgelig fundet de værste tilfælde. Men alle og enhver kan vælges ind i et menighedsråd

Med hensyn til præsteuddannelsen kunne jeg godt tænke mig at der var mere bøn og sjælesorg.
De vranglærende præster skal have et spark! For de arbejder for Satan

Begravelser og bryllupper kan være for dem der kommer i kirken, men det nå den enkelte kirke vel selv om. Så længe der er tale om ægteskaber, som bibelen kan stå inde for!
En ledelse der holder præster og biskopper på rette spor? De kommer jo nok i en menighed, og det er den kristne menigheds fælles opgave til alle tider

Hvis der er en god præst, er det godt at komme i kirken. Men desværre er det ikke alle steder, og det er en fælles opgave for os at advare skarpt mod kirker, hvor vranglære florerer. Det har vi ikke været så gode til, tror jeg ikke. Men det er vi nødt til, for de kirker er Satans Legeplads!
Det vigtigste er at folk kommer til tro. Men vi må også forbedre vore egne muligheder for, at det sker. Og en kirke med politisk ledelse er ikke så god som en kristen ledelse.
Rasmus