Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#9703 - 22/04/2003 14:47 Re: Er I bare misundelige på folkekirkens særstatus ?
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

næ så mener jeg bare ikke at man kan kalde det skabskristen, men søgende, eller kommende kristen, eller noget andet.. bare ikke kristen... det er et forkert ord.. for jeg mener ikke man kan være kristen, hvis man ikke kendes ved jesus.. et er at man måske engang til en fest kommer til at sige at man ikke er kristen, eller kommer til at benægte det.. men direkte lever som "skabskristen".. så er man ikke kristen..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#9704 - 22/04/2003 15:34 Re: Er I bare misundelige på folkekirkens særstatus ? [Re: MariaMaria]
Anonym
Anonym

Ok Maria.

Mkh søster B

Til toppen 
#9705 - 22/04/2003 19:11 Re: Er I bare misundelige på folkekirkens særstatus ?
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
hej Søster B.
Du har vhelt ret i, at en adskillese af kirke og stat ikke i sig selv løser noget problem. Det nytter heller ikke bare at hakke på statskirken. Hvis man er i den og er utilfreds, kan man sådanset bare gå. Vi har religionsfrihed i danmark, og der er ingen der tvinger nogen til at blive.
Problemet ved statskirken er for mig at se to ting
1. den kalder sig en evangelisk-luthersk kirke, på trods af at der er indført en hel del bibelstridig lære og den ikke længere står på de bekendelser, der kendetegner en evangelisk-luthersk kirke. det er simpelthen løgn, når den kalder sig det, og det forvirrer mennesker.
2. Der er evangelisk-lutherske kristne, der stadig uden problemer tilslutter sig denne kirke, selvom den ikke er en evangelisk-luthersk kirke. det forirrer blot billedet endnu mere.

Jeg vil altså heller påtale folkekirkens navn og at evangelisk kristne stadigvæk er medlem end at den er en statstkirke. For mig at se kan den få lov at beholde alle de privilegier den vil have, men den skal ikke kalde sig en evangelisk-luthersk kirke, når den åbent lærer i strid med bibelen og bekendelsesskrifterne. det er simpelthen hykleri.

Du har ret i, at folkekriken har gjort meget godt siden reformationen. Men allerde i syttenhundredetallet begyndte det at gå galt og der blev åbnet op for rationalistiske præster. Guds kirke er der, hvor ordet forkyndes ret og sakramenterne forvaltes ret., og det sker ikke længere i folkekekirken, så den evangelisk-lutherske kirke er ikke længere der. Den kirke, der bar troen er ikke længere der, fordi den lære, der bar den ikkelængere er der. Den kirke, der bar troen er nu et andet sted, selvom der stadig er små lommer i folkekirken, der burde forlade den.

mvh. Chemnitz

Til toppen 
#9706 - 22/04/2003 19:19 Re: Er I bare misundelige på folkekirkens særstatus ?
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Søs B

Jeg går ikke ud fra at du mener at den Katolske Kirke er uden problemer ....

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#9707 - 23/04/2003 19:46 Re: Er I bare misundelige på folkekirkens særstatus ?
Anonym
Anonym

Kære Malli

nej vi har også problemer hos os. Jeg skrev som jeg skrev, fordi de der kritiserer Folkekirken var fra frikirkerne, og jeg mente at de burde ordne sine egne fejl først.

Selvfølgelig må man sige noget om andres problemer, men bare ikke glemme sine egne og KUN snakke om de andres.

mkh søster B

Til toppen 
#9708 - 11/05/2003 14:39 Re: Farvel til statskirken..og hvad så ?????
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Det skulle, som jeg ser det, være meget nyttigt at skille stat og kirke.

Eksempel: Hvor tit ser man undere i folkekirken? Efter min mening er det lidt for spooky til en kirke hvor alle helst skal føle sig trygge,

Mange af kirkens traditioner er blevet noget man bare gør uden at tænke over hvad det betyder (for mange, ikke alle).

Man kunne så sætte en ledelse ved hjælp af bøn. Jeg hørte om en bibelskole i Skotland, hvor de havde brug for nye lærere. De søgte, og skrev at de gerne ville have billede af ansøgerne. Så satte de alle billeder op på en opslagstavle og bad for at Gud ville give vejledning til hvem der skulle ansættes.

Desuden er der for mange penge i folkekirken. Biskopper og præster for god løn og en stor præstebolig, det burde være den enkelte menighed der samlede ind. På den måde får man kun dem der føler de har et kald. DR sendte en dokumentar, der gik tæt på folkekirkens penge. Meget dyre orgeler og sognegårde blev bygget jævnligt, selvom de sjældent blev brugt (sognegårdene). De havde selvfølgelig fundet de værste tilfælde. Men alle og enhver kan vælges ind i et menighedsråd

Med hensyn til præsteuddannelsen kunne jeg godt tænke mig at der var mere bøn og sjælesorg.

De vranglærende præster skal have et spark! For de arbejder for Satan

Begravelser og bryllupper kan være for dem der kommer i kirken, men det nå den enkelte kirke vel selv om. Så længe der er tale om ægteskaber, som bibelen kan stå inde for!

En ledelse der holder præster og biskopper på rette spor? De kommer jo nok i en menighed, og det er den kristne menigheds fælles opgave til alle tider

Hvis der er en god præst, er det godt at komme i kirken. Men desværre er det ikke alle steder, og det er en fælles opgave for os at advare skarpt mod kirker, hvor vranglære florerer. Det har vi ikke været så gode til, tror jeg ikke. Men det er vi nødt til, for de kirker er Satans Legeplads!

Det vigtigste er at folk kommer til tro. Men vi må også forbedre vore egne muligheder for, at det sker. Og en kirke med politisk ledelse er ikke så god som en kristen ledelse.

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 
#9709 - 28/05/2003 20:14 3 Gode Grunde...
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#9710 - 29/05/2003 01:33 Re: 3 Gode Grunde... [Re: Lord Dean]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Lord Dean

Jeg synes at det er skræmmende !, men også at han i dén grad bakkes op af menigheden......det er nok ikke sjovt at være kristen der - omvendt vil de troende nok ikke komme i denne kirke, men hvad værre er, tænk på hvor mange mennesker en sådan gut kan nå at vildlede !

Men om jeg fatter det, at tænke sig at stå søndag efter søndag og forkynde det glædelige budskab - UDEN selv at tro på det

Ja, må Gud være os nådige! ! !

Med kærlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær