Kære Kim,
Synes du virkelig, at vi ikke skal
diskutere.?
Nej, jeg er sikker på, at det du mener er, at vi skal gøre det venligt og imødekommende, og ikke slå hinanden oven i hovedet og komme med negative
og ukærlige ord Og at vi skal være meget opmærksomme på at diskutere emnet/sagen og ikke blive personlige. Altså ikke noget med "du er dum / "det kan du selv være"!
Men når jeg ser mig rundt i Café Thomas synes jeg faktisk, at tonen
som regel er venlig, og at vi har mange spændende og tankevækkende debatter, som jeg da selv har lært meget af, og at "
Netiketten" stort set bliver fint efterlevet.
Nu nævner du ordet "ubibelsk" som et eksempel på et negativt ord.
Jeg ved ikke rigtig - hvis f.eks. nogen fremsætter den påstand, at alle bliver frelst og ingen går fortabt, så kunne jeg da godt finde på at sige, at det var et ubibelsk udsagn. Synes du det er helt uacceptabelt ?
Nu er det jo meget forskelligt hvor vores grænser går, og måske kan vi sommetider mistolke en ivrig eller humoristisk bemærkning og tage den mere personligt op end det var ment. Vi har hver vores sårbare steder.
Men så må vi også huske på det Paulus-ord, at vi skal optage alt i den bedste mening !
Hvis nogen føler sig såret eller trådt for nær, så er det måske en god ide at kontakte ordstyreren eller Netmissionæren i stedet for at brænde inde med frustrationer.
Hav en velsignet søndag allesammen !

kristina