Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#9586 - 11/03/2003 09:51 Burde vi være her?
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej brødre og søstre i Jesus Kristus..

Andet Timotheusbrev kap. 2:

v23 Hold dig fra de tåbelige og hidsige diskussioner; du ved, at de kun fører til stridigheder, v24 og en Herrens tjener skal ikke strides med nogen. Han skal være venlig mod alle, være en god lærer og finde sig i ondt. v25 Han skal med mildhed irettesætte dem, der siger imod, om dog Gud vil få dem til at omvende sig, så de kommer til erkendelse af sandheden v26 og igen besinder sig og slipper ud af den fælde, hvor de holdes fanget af Djævelen, så de må gøre hans vilje.

Burde vi i det hele taget ikke være lidt mere obs på disse læresætninger fra Paulus, når vi er her på jesusnet.dk? Vi har i hvertfald været ude i mange tåbelige hidsige diskussioner..

Det var bare lige noget jeg faldt over i går.

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#9587 - 13/03/2003 17:57 Re: Burde vi være her? [Re: MariaMaria]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Det har du ganske ret i, at vi skal ikke diskutere. Når vi kommer med de store hamre for at slå hinanden oven i hovedet, for at fortælle at det ene troessamfund gør noget som man ikke "kan lide", ved at fastsætte at det er ubibelsk.

Der står jo med andre ord, at vi skal opmuntre hinanden i Jesus og viisdom i Guds Ord. Det kan man kun gøre ved at komme i møde og fortælle med kærlighed (INGEN negative ord) om hvordan man ser på det.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#9588 - 15/03/2003 10:47 Re: Burde vi være her? [Re: MariaMaria]
Anonym
Anonym

Hej MariaMaria

Det er kloge ord. (2. Tim. kap. 2).

Man kan også sige at den tålmodighed og den venlighed som er en selvfølge når vi taler med ikke troende, også bør være en selvfølge når vi taler med anderledes troende. Dvs. brødre og søstre i Kristus, som har valgt en anden kirke end vi selv.

Dog synes jeg egentlig at det går rigtig godt med kommunikationen herinde.

Så lad os fortsætte med at "be the change that we wanna see in the world", som Ghandi så klogt har sagt.

søster B

Til toppen 
#9589 - 15/03/2003 14:26 Re: Burde vi være her?
steincke
Bruger

Hej Søster B

Hvad skal vi med Ghandi.

Johannes 13, 35 : Deraf kan alle vide, at I er mine disciple: hvis I har kærlighed til hinanden HALLELUJA!!!!!

K.h.
Kim

Til toppen 
#9590 - 16/03/2003 00:17 Re: Burde vi være her? [Re: steincke]
Anonym
Anonym

Kære Steincke

tak for Bibelstedet.
Jeg er bare ikke så meget til at jonglere med Bibelsteder, men bruger gerne alle mulige kloge ord, Bibelske eller ej.

MKH
Søster B.

Til toppen 
#9591 - 16/03/2003 08:17 Re: Burde vi være her? [Re: steincke]
kristina52
Bruger

Reg.: 14/03/2003
Kære Kim,

Synes du virkelig, at vi ikke skal diskutere.?

Nej, jeg er sikker på, at det du mener er, at vi skal gøre det venligt og imødekommende, og ikke slå hinanden oven i hovedet og komme med negative
og ukærlige ord Og at vi skal være meget opmærksomme på at diskutere emnet/sagen og ikke blive personlige. Altså ikke noget med "du er dum / "det kan du selv være"!

Men når jeg ser mig rundt i Café Thomas synes jeg faktisk, at tonen som regel er venlig, og at vi har mange spændende og tankevækkende debatter, som jeg da selv har lært meget af, og at "Netiketten" stort set bliver fint efterlevet.

Nu nævner du ordet "ubibelsk" som et eksempel på et negativt ord.

Jeg ved ikke rigtig - hvis f.eks. nogen fremsætter den påstand, at alle bliver frelst og ingen går fortabt, så kunne jeg da godt finde på at sige, at det var et ubibelsk udsagn. Synes du det er helt uacceptabelt ?

Nu er det jo meget forskelligt hvor vores grænser går, og måske kan vi sommetider mistolke en ivrig eller humoristisk bemærkning og tage den mere personligt op end det var ment. Vi har hver vores sårbare steder.

Men så må vi også huske på det Paulus-ord, at vi skal optage alt i den bedste mening !

Hvis nogen føler sig såret eller trådt for nær, så er det måske en god ide at kontakte ordstyreren eller Netmissionæren i stedet for at brænde inde med frustrationer.

Hav en velsignet søndag allesammen !

kristina

Ændret af kristina52 (16/03/2003 08:34)

*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24

Til toppen 
#9592 - 16/03/2003 12:23 Re: Burde vi være her?
steincke
Bruger

Kære Søster B.

Jeg er heller ikke så god til skrift steder. Jeg husker kun hvad det er og må så bruge Biblen i elektronisk udgave, for at finde stederne.

K.h.
Kim

Til toppen 
#9593 - 16/03/2003 12:37 Re: Burde vi være her? [Re: steincke]
Anonym
Anonym

Okay

God søndag!!
søs B

Til toppen 
#9594 - 16/03/2003 13:30 Re: Burde vi være her? [Re: kristina52]
steincke
Bruger

Kære Kristina

Du har ganske ret i det du skriver. Når jeg siger at vi ikke skal diskutere, så er det på den baggrund, at en diskution er negativt hvor en debat er positiv, så det er på overfladen noget ord kløveri, men samtidig er en diskution en mulighed for ikke at holde netetiketten, hvor imod en debat vil overholde en sådanne, for hvis den ikke overholdes, så kan det heller ikke være en debat. For at gøre noget kort som nu er blevet lang , så er en debat at sige sin holdning, MEN samtidig at kunne høre på den modsattes holdning.

Du misforstår, at jeg mener ubibelsk er et negativt ord. Der er at bruge negative (negativitet), der er ubibelsk.

K.h.
Kim

Til toppen 
#9595 - 16/03/2003 13:32 Re: Burde vi være her?
steincke
Bruger

1000 tak og det samme til dig.

K.h.
Kim

Til toppen 
#9596 - 17/03/2003 11:30 Re: JA, vi bør være her! [Re: steincke]
kristina52
Bruger

Kære Kim, herligt så er vi helt enige om den sag, og jeg har forstået hvad du mener med henholdsvis diskussion og debat. Det er dejligt og nemt når man er enig, og faktisk er det netop det vi skal stræbe efter at være i alle ting, det er det vi, som Jesu Kristi legeme, har fået påbud om at være.

Men hvad så, når vi ikke er det? Mit bud på det er, at så må vi prøve at blive det!
Ikke ved diskussioner, hvor det bare gælder at få ret - den slags diskussioner ender altid med mindst én taber.

Heller ikke skal vi lade som om vi er enige, når vi ikke er det, så er det bare en gang sukkerglasur oven på uenigheden, og den smelter garanteret før eller senere.

Jeg synes vi skal fortsætte med at debattere, og i al kærlighed og respekt være så tydelige som muligt med hvad vi mener, og lytte til hinanden og prøve at forstå andres synspunkter. Måske ender det så med at vi bliver enige, måske ikke.

Men i alle tilfælde er der ingen tabere i sådan en debat, men luther vindere !

kristina
.

*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24

Til toppen 
#9597 - 17/03/2003 19:00 Re: JA, vi bør være her! [Re: kristina52]
Anonym
Anonym

Kristina..

Men i alle tilfælde er der ingen tabere i sådan en debat, men luther vindere !

ALTSÅ..............................................................................................................!

søster B.

Til toppen 
#9598 - 18/03/2003 01:04 Re: JA, vi bør være her!
kristina52
Bruger

Jeg var lige uopmærksom et øjeblik, og så skete det altså ...

kristina

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær