2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg |
|
#95828 - 19/05/2008 13:18
Re: Kristen Rockmusik!
[Re: christiansj]
|
Bruger
Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
|
Hej christiansj. Jeg kan også godt lide kristen rock, og også rap. (Nu vi er igang.  ) Jeg kan specielt godt lide musikken Carman laver, og kan ikke se at der skulle være et problem med det. Sålænge det ikke er sataniske grupper, der har lavet det, men kristne med henblik på at ære Jesus, mener jeg at det er på lige fod med andet lovsang. Jeg tror det hele i bund og grund handler om smag og behag. 
Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.
|
|
Til toppen
|
|
|
#95830 - 19/05/2008 13:24
[Re: VNielsen]
|
Bruger
Reg.: 19/05/2008
|
Okay..:) det lyder godt:)
|
|
Til toppen
|
|
|
#95832 - 19/05/2008 13:57
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej christiansj. Hvilke skriftsteder bruger de som belæg - de, som mener at rockmusik er Satans værk ifølge Bibelen? Bare nysgerrig.  Mvh. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#95835 - 19/05/2008 14:02
|
Jalokin
Anonym
|
Men jeg har hørt fra andre at Rock er "satans værk", og at dette stod i bibelen. Jeg kan ikke selv finde det i bibelen, og kan ikke forstå hvis det skulle være "satans værk", da det er en smagssag hvilken musik man kan lide. Det står i hvert fald ikke i Bibelen. De holdninger skyldes nok, at mange forbinde rock o.lign. med en ugudelig kultur (syndigt budskab, fuldskab, stofmisbrug, osv.) og så bliver musikken kategoriseret på samme måde. Der er også nogle der er fortalere for det såkaldte 'åndsdogmatiske musiksyn', i følge hvilken musikken bærer på en ånd (sådan som jeg har forstået ikke en ond ånd, men en sindsstemning, idé, osv.) der påvirker i negativ retning. Nærmere kan jeg ikke forklare det, og jeg tror heller ikke der er så mange andre der kan... Mvh. Jalokin
|
|
Til toppen
|
|
|
#95848 - 19/05/2008 20:10
|
Administrator
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
|
Hej christiansj Du får også lige et par henvisninger til vores arkiv, hvor jeg har fundet nedenstående, som belyser det, du spørger om på forskellig vis: Mvh
|
|
Til toppen
|
|
|
#95866 - 20/05/2008 12:39
|
Bruger
Reg.: 09/12/2007
|
Kristen rock eller sekulær rock, begge dele er god musik, lyt og nyd det, og lad ikke folk smide deres frygt og fordomme over dig fordi de ser dæmoner og farer alle vegne..
|
|
Til toppen
|
|
|
#97872 - 20/08/2008 13:52
|
Bruger
Reg.: 17/01/2008
|
Altså god musik er jo god musik og for mig behøver det ikke være kristenrock.
Jeg er selv stor D-A-D fan og der er ikke noget specielt kristent ved dem, langt fra. Men det er god musik og folk der ønsker at underholde folk og det ser jeg intet ondt ved.
Men jeg hører dog også kristen rock, jeg kan især anbefale Superchick og i særdeleshed deres album Beauty from Pain. Det er et meget stærkt og livsbekræftene album og sangen We Live som du blandt andet kan finde på deres myspace eller Godtube er fænomenal.
Så hey, med mindre du kan høre på musikken og teksten at der er noget underligt okult eller nedladende musik, så synes jeg bare du skal høre det du kan lide.
mange hilsner Søren
Salmernes Bog kap 62 v6 Kun hos Gud finder min sjæl ro, for mit håb kommer fra ham. v7 Kun han er min klippe og min frelse, min borg, så jeg ikke vakler.
|
|
Til toppen
|
|
|
#97873 - 20/08/2008 14:39
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
|
Hør du bare noget bundrådt voldskramlende rockmusik med tunge grundrytmer, skrigende guitarer og growlende forbrølere!
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -
|
|
Til toppen
|
|
|
#98143 - 03/09/2008 21:15
[Re: Buus]
|
Bruger
Reg.: 04/12/2007
|
... Man kan som en tommelfingerregel sige at musik der inspirerer til oprørsk og utøjlet holdning, og somme tider endog til vold og usympatisk adfærd, kommer nedefra, mens musik der gør en glad og lys i sindet kommer fra lysets kilde.
Problemet med den slags udtalelser er bare, at der ikke findes en absolut objektiv vurdering af den slags. For mit eget vedkommende kan jeg blive glad og i godt humør af at høre dyster dødsmetal, mens det fx ikke er tilfældet for min mor...  Med andre ord er musik en smagssag, og jeg kan derfor kun opfordre trådstarter til at bruge sig musiksmag til at navigere med.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98198 - 08/09/2008 20:29
[Re: opzouten]
|
Bruger
Reg.: 17/12/2007
|
Jeg lavede engang en skriftlig opgave i skolen (godt nok i 8. klasse) som handlede om musik og især musikkens budskab. Indenfor heavy metal genren fandt jeg og min "makker" frem til, at mange rigtig hårde rock numre havde et skjult budskab, som ofte var satanistisk. budskabet kunne i nogle tilfælde kun høres hvis man spillede sangen bagfra. Men tanken er skræmmende syns jeg!! For mit eget vedkommende, er rock musik til en vis grad, en fed genre, men også kun noget som jeg kan høre i en vis mængde. Når jeg f.eks. høre lovsangs musik, mærker jeg Guds nærvær mere og det bygger mig på en måde op! rock er godt at høre, men giver mig ligesom heller ikke mere. hvis i forstår.  Jeg synes det er fint at starte et indlæg med, hvis bare der var lidt mere gang i den.  Hilsner fra sara.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98199 - 08/09/2008 20:58
[Re: sass]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Der har været megen snak om de skjuldte baglæns indspillede budskaber, blandet andet har Judas Priest ofte været nævnt i den sammenhæng...
Jeg har hørt nogle af disse såkaldte skjulte budskaber, og de findes det fornægter jeg ikke, men omfanget er meget begrænset, betydningen af dem ofte ordinær, og det er ingenlunde begrænset til at foregå indenfor den mere hårdtslående musik, ikke dermed forstået således at jeg finder det positivt at man forsøger at proppe et budskab ned i halsen på folk, men hvem kan forstå et budskab spillet baglæns, og er der ikke mere væsentlige problematikker at tage fat i, eksempelvis promoverer mangen latterlig lad popsang utroskab, fri sex, stoffer hver evig eneste dag i radioen uden at ret mange bekymrer sig om dette.
Hvad angår lovsangsmusik er der mange som er glade for denne stilart og det er da glædeligt, personligt er jeg helst fritaget fra både Gospel og Lovsang/praise genrene, finder mere glæde i at hoppe rundt til Volbeat eller tilsvarende.
Jeg ville personligt være glad hvis man i kristne kredse fik lidt mere bredde på musikken, mange snakker ofte om at orgel og klaver er for kedeligt og der skal mere til, desværre mener man med mere ofte gospel/praise, og antager at alle synes dette er fedt, men hvad med os stakler der hellere vil have den hårde dødsmetal, det fede Cypress Hill agtige beat eller melankolsk techno.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98200 - 08/09/2008 21:01
|
Jalokin
Anonym
|
Indenfor heavy metal genren fandt jeg og min "makker" frem til, at mange rigtig hårde rock numre havde et skjult budskab, som ofte var satanistisk. budskabet kunne i nogle tilfælde kun høres hvis man spillede sangen bagfra. Hvis det er kristen rockmusik, så giver det næsten sige selv, at der ikke er noget satanisk budskab, men derimod et kristent budskab (eller ville det jo ikke være 'kristen' musik). For mit eget vedkommende, er rock musik til en vis grad, en fed genre, men også kun noget som jeg kan høre i en vis mængde. Når jeg f.eks. høre lovsangs musik, mærker jeg Guds nærvær mere og det bygger mig på en måde op! Skal jeg forstå det sådan, at hvis vi tog det eksakt samme budskab og lod det akkompagnere af såkaldt 'lovsangsmusik' (lovsang har btw intet med genre at gøre, men det er en anden snak), så ville du føle Guds nærvær på en anden måde end hvis budskabet var ledsaget af rockmusik? Mvh. Jalokin
|
|
Til toppen
|
|
|
#98201 - 08/09/2008 21:12
[Re: Grev Lindgren]
|
Bruger
Reg.: 08/09/2008
|
Det er sørgeligt men sandt at man i disse dage ikke kan finde ordentlig musik. med ordentlig mener jeg selvfølgelig musik der prædiker den allerhelliges ord og villen. personlig lytter jeg kun til gospel og praise, da teksten for ikke er noget jeg kan abstrahere fra. så hvis jeg er til en fest hvor der bliver spillet "syndigt musik" hopper jeg straks over og sætter min cd med 20 salmer der lovpriser gud på.Det kan jeg danse til hele natten.
Jeg har iøvrigt hørt at hvis man spiller Kandis' "en SMS fra dig" bagfra siger Johnny "jeg ruller mig i rasp" på fransk!?!kan det passe???
|
|
Til toppen
|
|
|
#98202 - 08/09/2008 21:18
[Re: Nis_Carlos]
|
Jalokin
Anonym
|
Jeg har iøvrigt hørt at hvis man spiller Kandis' "en SMS fra dig" bagfra siger Johnny "jeg ruller mig i rasp" på fransk!?!kan det passe??? Man ved aldrig  I følge Google Translator er det Je me rouleaux panés. Bagfra er det senap xuaeluor em ej...
|
|
Til toppen
|
|
|
#98203 - 08/09/2008 21:24
|
Ordstyrer
Bruger
|
Jeg må nok indrømme at hellere et gedigent hedensk rocknummer end en fesen kristen efterligning, har det på samme måde hvad angår litteratur og kunst iøvrigt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98204 - 08/09/2008 21:24
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Bekræfter hvad allerede er kendt... Kandis er pisse farlige!
|
|
Til toppen
|
|
|
#98205 - 08/09/2008 21:35
[Re: Grev Lindgren]
|
Bruger
Reg.: 08/09/2008
|
Ja, jeg har altid ment at Kandis er gudsbespottere og burde brændes på bålet. især ham der Johnny. (er der i øvrigt nogen der ved hvor han bor?)
|
|
Til toppen
|
|
|
#98206 - 08/09/2008 21:53
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
|
Jeg har iøvrigt hørt at hvis man spiller Kandis' "en SMS fra dig" bagfra siger Johnny "jeg ruller mig i rasp" på fransk!?!kan det passe??? Man ved aldrig  I følge Google Translator er det Je me rouleaux panés. Bagfra er det senap xuaeluor em ej... Ja, hvad er en fransk uden senap.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98208 - 08/09/2008 22:33
|
Jalokin
Anonym
|
er der i øvrigt nogen der ved hvor han bor? Et eller andet sted i Jylland.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98209 - 08/09/2008 22:51
|
Ordstyrer
Bruger
|
Han er thybo fra Hurup og hans far er Bjørn fra Bjørn og Okay.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98217 - 09/09/2008 10:14
|
Bruger
Reg.: 17/12/2007
|
Hej Jalokin Hvis det er kristen rockmusik, så giver det næsten sige selv, at der ikke er noget satanisk budskab, men derimod et kristent budskab (eller ville det jo ikke være 'kristen' musik) I det tilfælde som jeg snakkede om, var det ikke kristent musik, så derfor forstår jeg ikke hvad du mener? er nu enig i, at hvis det ikke er kristen rockmusik, nej så har det nok ikke en kristens budskab! ret mig, hvis jeg forstår dit svar forkert. Skal jeg forstå det sådan, at hvis vi tog det eksakt samme budskab og lod det akkompagnere af såkaldt 'lovsangsmusik' (lovsang har btw intet med genre at gøre, men det er en anden snak), så ville du føle Guds nærvær på en anden måde end hvis budskabet var ledsaget af rockmusik? nej hvis budskabet om Gud findes i den rockmusik jeg lytter til, hopper jeg med glæde rundt og hopper og danser til denne musik også. Det er sådan set ikke selve musikken der betyder noget, men blot teksten der giver mig noget at tænke over, og dermed giver mig en tryghed ved guds nærvær. teksterne kan jo være lige så gode som at høre en god prædiken ell. Guds ord kan forkyndes på mange måder, og derfor nyder jeg bare en påmindelse ind imellem osv. hvis du forstår? man kan vel aldrig få nok af at høre om Guds kærlighed osv. 
|
|
Til toppen
|
|
|
#98278 - 12/09/2008 23:46
|
Bruger
Reg.: 17/01/2008
|
Jeg hører heller ikke Kristen Rockmusik, bare fordi det er kristent. Det er jo ekstra dejligt når der ligger værdier bag som man deler og sætter pris på. Når der så samtidig er tale om rigtig god rock, som også kan høres af andre end blot kristne så mener jeg det er suverænt. Netop derfor elsker jeg Superchick, det er godt skrevet og fantastisk spillet rockmusik, som indeholder både det meget alvorlige, og livets mørke men sandelig også lyse sider. Her et lille link til Godtube, et af de mere poporienterede numre, men tag ikke fejl der er masser af Rock i Superchick. http://www.godtube.com/view_video.php?viewkey=70f274e6775d4d60496d
Salmernes Bog kap 62 v6 Kun hos Gud finder min sjæl ro, for mit håb kommer fra ham. v7 Kun han er min klippe og min frelse, min borg, så jeg ikke vakler.
|
|
Til toppen
|
|
|
#98543 - 25/09/2008 12:57
[Re: Søren_24]
|
Bruger
Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
|
Jeg tror det hele bunder i frygt, når folk siger at det stammer fra Satan selv!! Jeg tænker mere: ophøjer det Gud? Der står i efeserbrevet 5 15: Derfor må I nøje overveje hvad det er I gør. Opfør jer ikke som de uvise, men lev klogt og besindigt. Udnyt tiden til at gøre det gode, for I lever i en ond verden. Vær ikke tankeløse, med prøv at forstå hvad der til enhver tid er Herrens vilje. Drik jer ikke fulde, for det får jer bare til at skeje ud. Nej, lad jer fylde af helligånden så opmuntrer I hinanden med lovsange, salmer og åndelige sange. Lovsyng Herren i jeres hjerter, og sig altid tak til Gud, Faderen, for alt hvad I har fået vores Herre, Jesus Kristus. Det er super stærkt, og jeg synes det siger en del  Ophøjer det Herren at høre rockmusik? Jamen det er vel individuelt. Vær blot vis, og prøv at gøre det gode  Jeg hører da masser af kristent musik. Også rock  Grunden til, at jeg kun hører kristent musik, er, at det har det smukkeste budskab for mig  Og når der nu er kristent musik i alle genrer, så kan jeg jo få det som Gud vil have det. (Bemærk: som Gud vil have det). Og som Gud vil have det, vil jeg have det!  Min kæreste hører forfærdelig musik (efter min mening  ) Musik der omhandler død, ulykke og depression! Jeg har sagt ham, hvorfor gør du det? Kommer du tættere på Gud af det? (det var et ledende spørgsmål  ) Og tænk sig. Knægten siger: JA! Nu har jeg aldrig!  (jeg er lidt ironisk nu) Han siger mig nemlig, "ja jeg kommer tættere på Gud, fordi jeg erkender at der findes mennesker, som har det rigtig skidt og som har brug for Gud! Mennesker som lever i depression, død og ulykke. Mennesker som jeg vil hjælpe." HM! Hvad kan jeg sige til det? Ingenting  For han er bevidst omkring det. Han prøver at gøre det gode, præcis som Bibelen har sagt os! Det jeg prøver at sige, er, at vi ikke kan lave en firkantet kasse som siger præcis, hvad vi kan og ikke kan! Jeg har måtte erkende, at min kæreste og jeg er forskellige, på mange områder! Og det er jo bare et af Guds mirakler. Han hører dog også kristent musik og elsker lovsang.  Bare lige som ekstra info 
<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3
In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti
|
|
Til toppen
|
|
|
#98736 - 04/10/2008 00:58
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
|
De der hævder at rock-musik er "satans værk" er enten bitre gamle mennesker som mener at den eneste musik der skal være tilladt er den fra Hjemlandstoner (eller ÅSS) og salmebogen, ELLER vanvittige konspirationsteoretikere, som finder på at sige noget i stil med at rock-musik er en del af Vatikanets/Illuminati's/Julemandens/whatever plan om at overtage verdensherredømmet.
Kan cafeens fastboende konspirationsteoretiker lige uddybe for os "uindviede"?
Der er så nogle som forholder sig lidt skeptiske (ud fra indtrykket af sekulær rock velsagtens?), som ikke hører til i nogen af ovenstående kategorier.
Selv har jeg intet problem med kristen rock. Eller kristen metal for den sags skyld. Så længe budskabet er det rigtige, og man ikke forsøger at snige det ind i højmessen, så kan jeg ikke se problemet.
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#99246 - 02/11/2008 03:22
[Re: JesusFreakDK]
|
Bruger
Reg.: 17/09/2008
|
gamle mennesker som mener at den eneste musik der skal være tilladt er den fra Hjemlandstoner (eller ÅSS) og salmebogen. Hey hey hey både ÅSS og salmebogen har nogle fantastisk gode sange, glem ikke det  og ja jeg er kun 23
|
|
Til toppen
|
|
|
#99670 - 21/11/2008 21:16
[Re: Jacob_LM]
|
Bruger
Reg.: 24/10/2008
Sted: Sædding
|
Jeg mener at det er en individuel afgørelse, om man bør/må høre det og det musik. Jeg er selv til meget forskellige genre,(Rock, techno m.m.) men generalt mest lovsang som Hillsong og Casting Crowns.. Men jeg kan åndelige få noget ud af instrumentale numre(fra kristen kunstner), da numrene giver mig en indre glæde, så teksten gør ikke det hele.
Jeg har også hørt nogle numre fra bands, som ikke er kristne, men skriver nogle tekster som jeg kan åndeligt få noget ud af.
Om man hører teksten eller ej, det tror jeg er ligemeget. Man påvirkes af musik/tekst lige meget hvad.
Det er IKKE lige meget hvad man hører af musik
Jeg bedømmer mit musik på om det fremme og opbygger mig i min tro, hvis nej, så lader jeg være med høre det. Også selvom musikken er neotral da jeg mener det langsomt trækker mig væk fra Gud.
Ændret af Mogensen (21/11/2008 21:17)
"Kun døde fisk flyder med strømmen" "Kristen lys kan ikke skujles"
Må helligåndens lys stråle gennem os alle så enhver kan se vi er kristne
|
|
Til toppen
|
|
|
#99680 - 23/11/2008 10:02
[Re: Jacob_LM]
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
|
Bestemt, der er mange smukke sange deri  Min pointe var også kun at det er forkert når der er nogen der hævder at alt andet er ugudeligt 
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
|