Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#95574 - 10/05/2008 07:03 kristne og dating!
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Jeg skulle møde en kristen mand,som jeg var fået kontakt med via en kristen dating site. Vi skrev nogle få mails,og eftersom det var svært af forskellige grunde,at holde kontakt,så fik han min mobil nr så vi kunne sms. Det varede ikke længe,før der gik ged i den, og han overrøste mig med store og intenst udtryksfulde ord så som skønne,smukke,dejlige,vidunderlige og lignende sætninger i selve sms erne. Jeg siger bare..helloo?? vi har ikke ens engang mødt! Vi har skrevet ikke meget..
Og han begynder allerede at være VILDT begejstret,mildt sagt
Ok,selvom man har ventet..så er den da helt langt ude..
(og jo,jeg mener,at jeg har gjort alt klart)
Jeg fik det så dårlig,da vi skulle mødes,at jeg var tvunget til at aflyse. Jeg kunne ikke klare at han gik så hurtig frem og følt afsky og væmmelse,for ikke tale om undren,stor undren, og sætter spørgsmålstegn ved det, og en følelse af at drukne. Og at det ikke er normalt. sån har ingen andre jeg datet eller været sammen med været,end ikke kristne.
endvidere skrev han at han ver meget,meget ked af det,selvom han accepterede det, og at han var glædet sig VILDT. Og IGEN kom alle de forskønnende ord han kunne lige så godt stillet sig og slikket mig lige som en hund i ansigtet,sån udtrykt han sig. Er det her virkelig normalt?
Jeg føler skyld over at ha aflyst, men jeg kunne simpelthen ikke holde det ud og at mødes når man har det skidt-næ.
Er der nogen som oplevet det?

Til toppen 
#95576 - 10/05/2008 09:28 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Du har bare været uheldig at finde frem til en der tilsyneladende lige er en kende for desperat tror jeg \:\)

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#95578 - 10/05/2008 09:56 Re: kristne og dating! [Re: JesusFreakDK]
Josefin
Bruger

har jeg?
Jeg nåede først at reflektere, når jeg stod liige for at mødes.. jeg er sån som følelserne kommer et stykke tid efter. Jeg vidst ikke ens engang,hvad der skete..det gik stærkt..nåede ikke tænke.skulle jo koncentrere mig om,at svare på sms ene og mails.. det blev bare mer og mer kraftige udtryk.. spekulerer på,om han i en eller anden forestillingsevne,troede at vi var gift???
Eftersom det kom snigende, så i starten-selvom det gik meget hurtig-syntes jeg ikke "det var så slemt".. eller så bortforklarede jeg.. så jeg stiller mig spørgende til hans IVER,rent ud sagt. Den er malplaceret.

Til toppen 
#95588 - 10/05/2008 18:03 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Jensen578
Bruger

Reg.: 09/12/2007
Store ord og etc er ganske ganske ganske normalt når man flirter og dater. Det gælder alle lag og klasser og etc.

De er ikke noget unormalt i at han kalder dig søde og smukke, det er faktisk meget typisk mænd, at være "komplimenterende og cassanova alike når det fliter".

Umiddelbart er min sympati med ham manden. Jeg regner med at man hopper på et datingsite for at finde en kæreste - at blive kærester og dates er noget følsomt noget, man kan altså ikke være 100% neutral og objektiv og realist og etc når man er på date - Fantasien og forventinger løber til tider af med en, og man har forventninger i forskellig art.
Der kommer ofte en fase a prebekræftigelse inden man skal mødes, og jeg synes det er helt normalt at han skriver en masse søde og store ting til dig, tænk på han også har en forventning - Hvis han som kristen mand ikke gik med til en date med dig, uden den ide at du evt var den store kærlighed og hans kommende kone, hvorfor egentlig gide at date overhovedet, så er det jo blot tidsspilde.

Hvis det går for hurtigt for dig, så snak dog med ham, eller prøv at lade dig smigre lidt af hans indsats for vinde dit hjerte.... Romantik og mænd der synger arier... come on \:\)

Til toppen 
#95589 - 10/05/2008 18:07 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Jensen578
Bruger

Kan man blive kærester ved at planlægge det som en pensionsopsparing?

Til toppen 
#95593 - 10/05/2008 18:34 Re: kristne og dating! [Re: Jensen578]
Josefin
Bruger

Det ved jeg ikke,men virker mere og mere på mig,som at han tænkt tanken. Hvordan i al verden, kan man sige sådan, uden at ens ha næsten snakket med vedkommende og ikke mødt?
Troede han,at vi var gift,bare for at han skulle mødes? klamt.

Til toppen 
#95595 - 10/05/2008 18:40 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Jensen578
Bruger

Nej jeg synes nu ikke det er særligt klamt, men ret normalt faktisk, så jeg kan ikke kritisere nogen for at være ivrige når det dater - du kunne jo blot fortælle ham dine følelser når det gik for stærkt, eller tænke: Hov han kalder mig søde, mon det er fordi han synes jeg er sød, og gerne vil gøre mig glad. - Kierkegaard> forventningens glæde er dog den største> og mon ikke din kære date fyr, havde en masse smukke forventninger til jer to.

Da jeg skrev pensionsopsparing, så var den henvendt til dig.
Havde du tænkt at dating er noget med at man aftaler 4 møder og har en dagsorden til hver af dem, efter 4 møder fortager i en evaluering og en fremtidstrategi for kommende investeringer? - I så fald tror jeg du gør fejl, fordi passion og dating, ikke er så rationelt endda..

Til toppen 
#95597 - 10/05/2008 18:41 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Kære josefin,

Har du overvejet at nøjes med at omgås de mennesker, du alligevel møder i din dagligdag?

Hvis du ikke møder ret mange i det liv, du lever p.t., ville det måske være godt at begynde på en eller anden "ufarlig" aktivitet med "normale", afslappede mennesker.

Så kan det jo være, at du finder en, som du har haft lejlighed til at se lidt an, før I bliver personlige venner, og som er kendt af alle de andre i kredsen. Det er alt andet lige mere trygt at møde en sådan person end ukendte fra datingsiderne.

Man skal i øvrigt ALDRIG give personlige oplysninger fra sig på internettet!!!!!!!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#95599 - 10/05/2008 18:46 Re: kristne og dating! [Re: LarsBj]
Jensen578
Bruger

Man skal afholde sig fra at give adresser og bankkonto koder og etc \:\)

Men man kan vel godt fortælle hvad ens yndlings film er, om man er til romantik eller andet og etc \:\) når man har pejlet sig frem kan man jo ringe og aftale et møde \:p

Til toppen 
#95600 - 10/05/2008 20:31 Re: kristne og dating! [Re: Jensen578]
Josefin
Bruger

jeg synes det er for meget,når man uden ens at kende vedkommende overrøser en med følelsesladdede udtryk,og nu er det meget mere ekstreme udtryk end kun søde.
Jeg kender ingen ikke kristne ihvertfald som vil reagere på den måde,når de ikke kender en. Jeg har heller ikke været ude for det før blandt kristne,måske en enkelt. så jeg synes det er at tage i og det var jo faktiskt inden jeg overhovedet mødt personen! Kan man så tale vedkommende ned på jorden,jeg tror ikke det. eller så ville det vel bliver svært,enten,fordi man har i hovedet alle de tåbelige ting han sagt og eller så når man er sån,hvad garanterer at han vil lytte?
lyder jo nærmest som overfaldsalarm..
og nej,det er da ingen person med sund fornuft tilbage,som ville tage belsutninger efter fire møder.

Til toppen 
#95606 - 10/05/2008 23:40 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Jalokin
Anonym

Undskyld jeg er lidt direkte: Hvis du får kontakt med en mand, der overøser dig med komplimenter uden at have mødt dig, så er der jo ikke så mange muligheder:

1) Han tager ikke dating og parforhold særligt seriøst.
2) Du kan ikke stole på det han siger, for han tænker slet ikke på sine ord.
3) Der er noget andet galt.

Uanset hvad, så hold dig væk!

Og giv ikke kontaktoplysninger til en, uden at du har et godt indtryk af, hvem han er. Det er i øvrigt ikke så svært. Brug din sunde fornuft og nysgerrighed (Google er opfundet).

Til toppen 
#95611 - 11/05/2008 02:32 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Bjarne1
Bruger

Reg.: 03/09/2002
Hejsa.

Jeg vil godt komme med mine erfaringer.

Jeg synes at det er vigtigt at man ikke er alt for nervøs for at give din mobilnr. Vi skriver lidt sammen og så er det tit at vi planlægger at mødes på et neutral sted. Vi har dog talt i mobil forinden.

Hvis det er noget skriver vi måske lidt mere på SMS mail og andet og mødes ved hinanden.

Tilsidst er det allerbedste råd jeg kan give at bruge sin sunde og følelsesmæssige fornuft. Hvis jeg blev udsat for dette vil jeg melde fra. Det er derfor ikke din skyld at det gik galt. Det er hans skyld. Jeg vil dog slå fast med 7 tommersøm at dette er ikke normalt.
Det er også vigtigt at du ikke bliver skræmt at det datingmiljø. Et andet råd jeg vil gi dig er at snakke med en god veninde om det. Bed og brug hende til at tale om det.
Alle mine nærer venner siger til mig at netdating er den bedste måde at møde hinanden på, og jeg er 99,9 % sikker på at det er den måde at jeg finde min fremtidige kæreste på.

Hav en god dag.

Hilsen

Bjarne

Til toppen 
#95612 - 11/05/2008 03:13 Re: kristne og dating! [Re: Bjarne1]
Josefin
Bruger

Ja og det ville jo være en helt anden sag, hvis vi havde mødt og helst et stykke tid,at komme med de store ord,så ville jeg forstå det, men jeg mener bare ikke,at man kan gøre det og heller ikke være det bekendt overfor den anden-og især ikke,hvis man er seriøs. ok,at man føler at man godt kan lide, men man må være realistisk, uanset ens grandiose planer,som slet ikke har noget med virkelighed at gøre,når man ikke har mødt-sådan opførsel får mig bare at tvivle på vedkommendes psykiske forhold! ja undskyld mig,men det gør det! og nu mener jeg min oplevelse
der kan ikke være rigtig,at jeg skal affinde mig med at det er normalt, når man ikke ens har set hinanden,og ikke ens snakket sammen andet end sms og mails i lidt mindre en måned! så langt fra virkeligheden må man simpelthen ikke være. jeg NÆGTER at tro på,at man kan vide noget om sin følelser på det stadie. om ikke andet,så er det blændverk.
romantisk pladder. fantasier. jeg mister respekten og troværdigheden indfor en sådan opførsel.
og jeg kan simpelthen ikke tro min øjne og jeg kan slet ikke forstå at nogle ikke kan forstå dette?
det er jo totalt virkelighedsfraværende.
jeg siger igen,jeg kender ingen andre,som siger sån noget til en de ikke mødt ens,eller som de mener det seriøst med. INGEN. aldrig. det skulle så være i byen og one night stand. Men ellers IKKE.
så jeg står tilbage rystet og kan simpelthen ikke tro at det er sandt,heller ikke at man kan tro at det er holdbart.

Til toppen 
#95613 - 11/05/2008 03:22 Re: kristne og dating! [Re: Jensen578]
Josefin
Bruger

Det er vel forskel på forventningens glæde og på klistrende,overrøsende,lagkagesød kvalmende ord?
og som sagt,vi har ikke mødt. vi har ikke ens haft kontakt en måned.tag det i betragtning.
og som sagt,nej jeg har aaaaaaaaldrrriiiig oplevet,at man gjort sån uden at ha mødt og kendt lidt til hinanden.aldrig.
og, jeg stødt ind i ham af en tilfældighed,det var slet ikke meningen,jeg bruger det forum til debat og venskab og chat ikke dating eftersom det er en sån side også.
og jeg har rigelige muliheder i levende live,så det var faktisk ikke meningen.
og jeg leder ikke med lys og lygte,jeg har det godt,og jeg har den indstilling at kommer det,så kommer det.
og jeg tager en date,et møde,for lige netop det,det er.et møde. et venskab.som kan udvikles-god knows where. det kan man ikke sie om. og bliver det det store,er det great.bliver det ikke,så bliver det ikke.sån har jeg det.
og mere synes jeg er urealistisk når man ikke har mødt og ikke lært hinanden lidt at kende.
ok man kan jo gøre sig nogen tanker om man overhovedet kan tænke sig vedkommende,hvis. men længere end sån kommer det ikke for mig. og så tidlig stadie er alt andet luftkasteller. når jeg var ung umoden teenager faldt jeg i grøften at ønske det store af drenge jeg ikke mødt elle snakket med. men jeg indså jo at det holder ikke.
og helt ærlig...det gør det IKKE.

Til toppen 
#95624 - 11/05/2008 12:08 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Er dating så farligt??

Ændret af Underground (11/05/2008 12:10)

Til toppen 
#95653 - 12/05/2008 19:25 Re: kristne og dating! [Re: Underground]
Josefin
Bruger

nej dating er ikke farlig, men som jeg siger,det er way out og line and proportions at opføre sig så klistret og sødsuppeagtig,og jeg siger dig,det kan mange ikke lide. det får os til at flygte!!!! jeg tænker bare,hvad bilder man sig ind,og selvom man har seriøse oprigtige intentioner,så er der altså forskel på at ha mødt hinanden,fået en relation op at stå,inden man begynder med alt sån der. jeg har til og med kun mailet med manden siden den 23 april, og sms ca halvanden uge.og så begynde sån. for mig at se lyder det virkelig unormalt,og desperat. jeg har datet før og jeg har aldrig oplevet lignende! jo jeg har mødt kristne,som villet i seng med en gang, det er så det,eller som tror jeg skal sidde og kæle i sofaen så snart jeg besøger dem! hvilket er lige så slemt,men ihvertfald, det er da mere normalt end det der. det kan man jo forstå. på en måde.
og sån opførsel har ikke noget med dating at gøre. især -især når man ikke kendt hinanden længere. det er en skændsel.

Til toppen 
#95654 - 12/05/2008 20:34 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Josefin

Jeg kan så sandelig godt forstå dig, det er da ikke normalt at overfuse en evt. date med overstrømmende søde ord og store armbevægelser inden man overhovedet har mødt hinanden!! Jeg løber selv skrigende væk når/hvis jeg møder sådanne typer, for det viser sig som regel at de ikke har noget reelt indhold, så foretrækker jeg altså at gå mere stille og roligt frem og se hinanden lidt an inden man begynder på det helt store kurmageri.
Og ja, til Underground og flere andre: Der findes også kvinder af den slags, og her gælder vel det samme som for mænd, at de kvinder der kun har store armbevægelser og søde ord at byde på som regel heller ikke er værd at holde på, så i og for sig gælder det vel bare for begge køn, at man går stille og roligt frem, alt andet kan virke skræmmnede og grænseoverskridende.

Hilsen Maijannes \:\)

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#95678 - 13/05/2008 17:28 Re: kristne og dating! [Re: Maijannes]
Jensen578
Bruger

Sikke en gang pladder at skrive at hvis man er stille og grå, og ikke er til de store armbevægelser så er man mere værd at holde på.
Det var da en kedelig og ukorrekt måde at se tingene på, det handler vel om temprement langt hen ad vejen..

Til toppen 
#95679 - 13/05/2008 17:33 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Jensen578
Bruger

Jeg kan ikke se noget forkert i at kæle i sofaen første gang man mødes, der er vel forskel på hvordan tingene udvikler sig fra personer til personer.

Jeg har ofte mødt mænd der giver den som Casanova med store ord, og som er meget direkte med hvadde vil og tænker, og det har da kun resulterede i positive oplevelser indtil videre \:\) Kan kun anbefales:)

Jeg forstår ikke hvorfor du opponere imod at der var en ivrig sjæl som vi så kan sidde og pege fingre af og bagtale som desperaret fordi han var ivrig, du kunne vel bare sige fra overfor ham.

Til toppen 
#95680 - 13/05/2008 18:11 Re: kristne og dating! [Re: Jensen578]
Bjarne1
Bruger

Hejsa.

Jeg er enig med dig i at det altid er forskelligt hvordan en date udvikler sig. Det er ligesom to mennesker der mødes.

For mig at se er det at date det samme som at mødes med et fremmed menneske og se om det er noget. Man mødes som to mennesker som er forskellige og skal derfor se om man kan få trådene til at nå sammen. At udleverer disse følsomme ord inden første date som Josefin har været udsat for er temmelig overgearet. Det er måske mere på sin plads efter et par dates, og man ved at kemien er der.

Det betyder ikke at man ikke flirter lidt med hinanden. Hvis man har interesse er det kun sundt at vise den.

Meget af det her er hvor ens sunde fornuft er og respekter hinandens grænser. Jeg har desværre mødt nogle piger som var meget tilbageholdne eks med knus. Jeg tror at det er vigtigt at man åbner op og viser interesse hvis man er det. Det viser også ærlighed i gennem sin måde at være på.

Hav en god dag.

KH

Bjarne

Til toppen 
#95682 - 13/05/2008 19:17 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej Josefin:
Ja det var betydelig lettere for din Far og Mor, de fik jo hinanden, men du skal ha en helt fremmed \:D

Til toppen 
#95683 - 13/05/2008 19:37 Re: kristne og dating! [Re: Jensen578]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Jensen

Nej, selvfølgelig er det ikke en kvalifikation i sig selv at man ikke er til de store armbevægelser, men mine erfaringer siger mig bare, at det oftest er sådan, jeg har desværre oplevet mænd med de store armbevægelser uden at have noget reelt indhold, så hellere en som ikke er så overstrømmende, det kan jeg ihvertfald bedre forholde mig til.

Og jo, selvfølgelig er det da ikke forkert at kæle og kisse misse på den første date, men det er heller ikke det som Josefin og jeg opponerer imod, men det med at komme med store ord og armbevægelser inden man overhovedet har mødt hinanden, DET er altså for grænseoverskridende for mig.

Maijannes \:\)

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#95721 - 14/05/2008 23:47 Re: kristne og dating! [Re: Josefin]
Bjarne1
Bruger

Hejsa.

Det er da vældig som du er uheldig med dating. Jeg kom til at læse nogle andre indlæg. Jeg har aldrig været i den situation. med dating. Jeg har oplevet en del gang at piger har lagt op til noget og når det så kom til stykket ville de intet alligevel. Jeg synes at jeg gik meget langsomt frem, men endte som en ven. Det er specielt sket i den kirke hvor jeg kommer. Det betyder at jeg holder meget lav profil der. Jeg har lært at accepterer det, og har sagt til mange at man ikke skal date nogen som kommer i ens kirke. Her skal man ligesom være fokuseret på det som kirken handler om.

Det betyder at jeg fokuserer på dating på nettet. Alligevel ar jeg holdt nogle pauser på det område. Nogle gange har tiden udenfor nettet fyldt meget og derved var tiden ikke til det. Jeg tror at det er vigtigt at man har et sundt liv udenfor datingsiden. Det betyder kirke, cellegruppe, microcelle samt venner fylder meget. Derved har man noget at give og ved også selv hvor man står, samt at man er et helt menneske med karrierer , venner og det sociale liv. Jeg tager ikke dating for mere end det er og det er at mødes og se om det skal udvikle sig.

Tilsidst vil jeg sige at jeg ser parforholdet som en gave som vi har fået og hvor Gud er med i det spil. Det er noget som jeg ønsker mig, men jeg ville også kunne accepterer det hvis jeg ikke fik den gave. Jeg vil så bare udnytte de andre muligheder som livet også giver mig mht karrierer, venner. Jeg tror at der er nogle muligheder jeg har som single som jeg ikke har i et parforhold. I stedet for at stirre sig blind på de manglende muligheder ved ikke at være en del af et parforhold skulle man måske se de muligheder som livet giver ved at være single. Det kune være at ens karrierer fik et boost. Det kunne være at man i en tid var meget international og var ude at rejse en del for at se hvordan mennesker lever i andre kulturer.
Iøvrigt har jeg tit tænkt på at jeg vil gerne se mere bredt end dem der lever i parforhold. Der er en tendens til at en del par (ikke alle), kun ser ind i hinandens øjne. Jeg vil gerne se og hører fra mange menneskers syn på tilværelsen. Det giver et lang mere bred livsanskuelse.

Jeg har en lille opfordring til dig. Find en af dine bedste veninder og fortæl hende hvordan du har det med alt i dit liv. Hun fortæller også om noget som hun kæmper med. Det er det som vi kalder mikrocelle. Tilsidst lægger i det hele frem for Gud. Det er rigtig sundt og få lidt retning i sit liv. ELler kan man godt ende med at stirre sig blind på de problemer man har.

Tilsidst vil jeg gerne dele et ord med dig. Prøv at læse Matt. 25 14ff

Hvilke talenter bruger du? Er du et lys som single?

Må Gud velsigne dig i dit liv.

Bjarne

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær