2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg |
|
#95572 - 10/05/2008 06:20
Dårlig dating oplevelse
|
Anonym
Anonym
|
Hej, det lykkedes mig at friske min tro op og få det bedre med Gud, så mødte jeg over en datingside en kristen mand, som virkede sød. jeg har mødt ham med min sædvanlige venlighed, Lige pludselig, begyndt han at skrive mange stærke udtryk til mig, som dejlige, skønne, glæder mig vildt, - ja endnu større udtryk end sådanne. Og jeg havde ikke ens en gang mødt ham. Jeg fik uro følelser uden lige. jeg følt at han ville alt for meget alt for hurtig, på trods af, at jeg mente, jeg havde gjort klart at jeg ikke havde travlt. jeg var nødt tl at aflyse for jeg fik det så dårligt, og nu sidder jeg tilbage med den dårlige samvittighed over, at have aflyst vores møde. Jeg mener at sådan siger man simpelthen ikke, til en person man ikke engang mødt. jeg føler afsky, at det er klamt, desperation, tvang, pres og det, der er meget værre og har det virkelig dårligt. Siden er jeg ikke kommet i gruppen af fanatiske kristne. Jeg tror, men jeg er ikke radikal eller fanatisk. Der er jeg ikke sikker på, hvor jeg har ham. Jeg mener, man kan godt være virke leve som almindelige menneske. jeg følte ikke, at jeg havde noget valg. jeg fortalt ikke årsagen, bare at jeg havde det dårlig, for ellers ville jeg lyve og det ville jeg ikke, og jeg lyver ikke, når jeg siger at jeg har det dårlig. Men hvordan kan han være bekendt at presse sådan, at sige sådan? Gør mange kristne mænd det? For hvad? For desperation og sex? Forventer de bare for meget? Vi har jo kun skrevet nogle mails, nogle sms, synes ikke han kan være det bekendt. Har jeg gjort ret? Jeg var nødt til at lytte til mig selv og ikke tvinge mig selv. Advice please? Lige et par ord mere, han har netop sms’et til mig at, han har gået og glædet sig vildt, og var meget meget ked af det, men accepterede osv. og igen de stærke følelsesudtryk! Ih, hvor jeg føler skyld, pres, tvang og en følelse af at drukne. Gør han ikke forkert?
Ændret af Bloch (10/05/2008 15:04)
|
|
Til toppen
|
|
|
#95584 - 10/05/2008 15:04
Re: Dårlig dating oplevelse
[Re: Anonym]
|
Brevkasseredaktør
Bruger
Reg.: 15/06/2007
Sted: Rønne
|
Kære dig!
Jeg kan i høj grad forstå, at du føler ubehag ved denne situation. Det er ganske enkelt umuligt at vurdere et andet menneske ud fra et foto, selvom det kan sige meget. Ligeledes kan det vi skriver også udtrykke meget, men der er samtidig store muligheder for at lyve og fortegne virkeligheden. Hvad der er baggrunden for det du har oplevet, kan jeg selvfølgelig ikke vurdere. Måske er det en person, der håber at kunne opnå gratis sex, ved at bruge en mængde floskler. Det kan også være en person der er syg på anden vis, og måske har overdrevent brug for bekræftelse, eller noget helt tredje eller fjerde. Jeg kan godt forstå, at du får en mistanke til mænd, og ikke fordi jeg skal forsvare mænd, da jeg selv er en af slagsen, vil jeg alligevel sige, at det er en mindre grupper der er brodne kar. Desværre har de ofte en tendens til at søge den slags steder. Desværre er du heller ikke den eneste, der har oplevet ubehagelige ting gennem dating på internettet. Og ja, jeg mener du gør ret i, at trække følehornene tilbage. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at han er en rar fyr, og mener alt sammen godt, men jeg synes du skal være ærlig over for ham, og sige, at det var for meget, og du har brug for en tænkepause, og at du vil kontakte ham, hvis du ønsker at genoptage, men at han ikke skal sætte næsen op efter noget. Der er det problem, at han har din sms, og måske også din adresse? Er han en syg person, får du nok ikke så let ved, at få fred for ham. Hvis du virkelig ønsker at stoppe dette, kan det være nødvendigt, at du skifter tlf. nr. Det er aldrig noget godt udgangspunkt, at gå ind i et forhold p.gr.a. skyldfølelse. Skulle du en anden gang vove dette forsøg, så opret en midlertidig hotmailadresse, og vær ærlig om, at det er hvad du har gjort. Oplys ikke personlige oplysninger som telefon og adresse, før I har mødtes, og lad mødet foregå et offentligt sted. Du skal alligevel stadig bruge dit hoved, og lytte til dine egne følelser. Du må ikke have dårlig samvittighed fordi du siger fra, hvis du synes det er for meget. En enkelt sidste ting, for du nævner at du har droppet gruppen af fanatiske kristne. Jeg kan udmærket forstå, at du ikke har lyst til at komme i en gruppe af fanatikere, men nu ved jeg ikke, hvad du mener med det. Er det dating gruppen eller er det det kristne fællesskab. Jeg vil opfordre dig til, at overveje, om det er ret at droppe et kristent fællesskab på grund af dette, hvis det er, hvad du har gjort. Er det datingsiden, forstår jeg, at du har fået kolde fødder.
De bedste hilsner Jørgen Bloch
Jørgen Bloch
|
|
Til toppen
|
|
|
|