Hej Kefas:
Jeg er godt nok ikke "Dansker" mere men jeg foelger godt med i hvad der gaar for sig i Danmark.
Danmark har godt og vel seks millioner mennesker og jeg maa gerne sige at Dannmark har en masse gode social programmer, ingen kommer til at sulte og enhver kan gaa i skole. Langt de fleste Danskere har arbejde med et eller andet, og de fleste af dem arbejder fra Kl. 8.00 til 17.00.
Og Danmark er et dejlig sted at bo, saa naer som i vinter hvor det har vaeret lidt ubehageligt med vejret. Hvis ikke man er tilfreds med det man har saa kan man bare flytte et andet sted hen i det samme land.
Her i landet har vi ca 35 millioner mennesker og en masse gode social programmer. Ingen behoever at sulte eller finde en varm seng, nogen goer det alligevel, det er deres ret.
Kina er knap saa stor som Canada, men har over en Milliard af mennesker og langt de fleste har arbejde og goer det i 8 timer, seks dage i ugen. Selv ville jeg ikke bo i Kina men det er fordi jeg ikke kender sproget og at de har spisevaner som jeg ved ikke om jeg kunne blive vaennet til, og der er andet som jeg ikke misunder dem. De er Jordens aeldste folk og sjaelden vil de skifte til Vestens maade at leve paa, saa der er de jo lisom mig, jeg vil ikke skifte til deres maade.
I Danmark er der mennesker som vil protestere (at the drop of a hat) vi har samme problem i Canada. I har 6 millioner, vi har 35 millioner mennesker. hvis bare ,0002 pro cent af dem protesterer paa een gang saa har i, lisom os et stort problem og noget man kan laese om i aviser og blade i ugevis. Hvis ,0002 pro cent af Kina's befolkning protesterer, det ville saa vaere det samme som at hele befolkningen i Canada gik amok.
Ja, vi laeser meget om hvad der foregaar i Kina, og jeg er sikker paa at meget af det er u-ret, men myndighederne SKAL vaere myndige for at holde styr i landet.
Taenk sig hvis der var ingen Politi i Danmark, hvor mange ville miste livet i protest til, for exempel et ungdomshus, hvor mange biler og bygninger braendt, hvor mange kvaestelser?
Politi slaar med knippel, ja de goer, det goer de osse her og i Kina.
Hvorfor skulle man taenke at folk i Tibet er anderledes? I oejeblikket 'bruger' de OL og alt der hoerer med, til at protesterer for nu ved de at hele Verden vil se det fra deres side.
Ja, i maa undskylde men jeg kan slet ikke vaere enig i at hverken folk eller fae skal lide ondt i en protest. Ild skal slukkes med vand, ikke ild, og indtil det bliver opdaget eller fundet ud af vil der vaere uro i landet.
That's my opinion

Mvh Bluerover1