2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg |
|
#9429 - 09/03/2003 14:19
At gøre Guds vilje.
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Hej! Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn! Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud! Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort. Matt. 7, 21-27.
Hvad vil det sige at gøre Guds vilje?
Ved vi egentlig helt præcis, hvad hans vilje indeholde i forskellige situationer?
Jeg er altid i tvivl og HVER GANG må jeg have hjælp. Jeg må spørge Helligånden, om han vil lede mig til at gøre Guds vilje. Jeg må bede om hjælp til at gøre netop hans vilje i den rigtige rækkefølge og på det rigtige tidspunkt.
Vi må bestandig bede bønnen Ske ikke min, men din vilje Herre, for der er så mange fristelser, som vil få os væk fra bønnen og bibellæsning.
Helligånden og Guds ord (Bibelen) hører sammen. Det er en livslang opgave, at gøre Guds vilje og være villig til at gå ind under hans betingelser. At stille sig til rådighed som arbejder i Guds rige. Men det er det herligste liv, man kan ønske sig, og det er ganske ubeskrivelig, det må simpelthen opleves.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#9430 - 10/03/2003 17:36
Re: At gøre Guds vilje.
[Re: MDA]
|
Bruger
|
Hej! Lige en tilføjelse.
Fra bogen GUDS ARBEJDSHANDSKER af J. Rees-Larcombe har jeg læst følgende: At finde ud af, hvad der er Guds vilje, er noget af det sværeste for en kristen, og det eneste, jeg med sikkerhed ved, er, at han altid vil hindre os i at begå fejltagelser, hvis vi oprigtigt beder ham om det.
Vi bliver nødt til at leve på Jesu løfter til os. Selvom vi er svage, da forbliver han dog stærk, og han vil aldrig forlade os.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#9431 - 12/03/2003 23:59
|
Bruger
Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
|
At finde ud af, hvad der er Guds vilje, er noget af det sværeste for en kristen, og det eneste, jeg med sikkerhed ved, er, at han altid vil hindre os i at begå fejltagelser, hvis vi oprigtigt beder ham om det.
Egentlig er det vel så enkelt, at det drejer sig om ikke at være overhørig, når vi får den tanke at skulle invitere et menneske, eller ringe til - eller bare give os tid til at tale med et medmenneske. Jeg tror ikke, at der er så stor fare for, at vi skal komme til ikke at gøre det rigtige, begå fejltagelser, som der er for, at vi lader være med at gøre noget.... !
|
|
Til toppen
|
|
|
#9432 - 13/03/2003 16:56
[Re: ærten]
|
Bruger
|
Hej! Det jeg mener er, at Gud altid vil vejlede os, og ofte ser vi først bagefter, at vi var med i hans plan. Jeg synes bare, at ens udholdenhed nogle gange sættes enormt meget på prøve. Jeg tror ikke, at det er dårligt - bestemt ikke!, men jeg ser ofte, at uden Guds hjælp, kraft og Ånd ville vi ikke kunne gøre noget som helst efter hans vilje. M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#9433 - 13/03/2003 16:59
|
Bruger
Reg.: 22/01/2003
Sted: København
|
Hej MDE
Nej det tror jeg heller ikke, for så ville det jo bare være gætterier, for hvad der er guds vilje, hvis det ikke var pga Guds ånd og kraft.
MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#9434 - 19/03/2003 20:32
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Det må da være at hele tiden korrigere sig selv, for at se om man er på det rette spor. Ik´? Og som sagt, Jesus siger jo:"Ikke alle som siger...." mv. Det synes jeg taler tydeligt nok. Men i sidste indstans er det jo Jesus der skal dømme. Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#9435 - 20/03/2003 19:35
[Re: MariaMaria]
|
Bruger
|
Hejsan
Nogle gange kan man få vente længe før ens ønsker opfyldes. Kan I huske Nehemias, der var mundskænk? Han var tilfangetaget af Babylons konge og ville tilbage for at genopbygge Jerusalem. det kom til kongens kendskab, men efter lange bønner fra Nehemias. Hvornår fik Nehemias svaret fra Gud? Flere måneder efter! Efter hvad JEG har lært, så var hans bøn i Oktober måned, sådan ca, og han fik indfriet sit ønske i ca April måned. Med andre ord, det er vigtigt at være vedholdende i bønnen! Og ikke give tabt-så skal vi høste. Mange gange kan det føles svært og at vi ikke kan klare det. "Gud er større end os og kender alt". Og mange gange har svarene ikke været det man lige tænkt sig, men det har alligevel vist sig, at det var det bedste. Også det at "Den Gud holder af,tugter han"; og "Gud handler med jer som sønner, enhver tugter den søn han elsker, såsom Gud den Han holder af". Håber det kan hjælpe, Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#9436 - 21/03/2003 17:21
[Re: Josefin]
|
Bruger
|
Hej! Tak for dit indlæg og hvor er det sandt. Nogle gange skal vi vente længe på Guds svar.
Joni har engang skrevet følgende på engelsk. God's answer comes only through waiting. Why is it, God, That when I want to charge ahead, you insist I wait? And at other times when I feel like waiting you push me forward?
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#9437 - 24/03/2003 17:40
|
Bruger
|
Hejsan igen Jeg husker på skriftstedet "Hvem kan då blive frelst? ...men for Gud er alle ting mulige". Uanset hvor meget vi prøver, så går vi på et eller andet tidspunkt galt i byen... det er meget vigitgt med tillid til Gud og at "vente på Gud". Jeg har mange gange taget mig i det der, at ihhh ja, jeg har tillid, men da man så står ved prøven, så bagefter indser man, at man slet ikke havde den tillid, som man troede. Der ser man hvor den onde er snu, ik´! OG det viste sig, at den prøve/prøvelserne var med til at styrke en i den sidste slutende-forudsat at man holdt ud! Josefin (Hvilket i sin tur ledte til velsignelser)
|
|
Til toppen
|
|
|
|