Kære fortvivlede pige!
Til lykke med, at du endnu slås, for at blive hos Jesus. At tro på Jesus, og at tro, at han kom for at bringe frelse og liv til mig, er et valg vi hele tiden må forholde os til.
Er du vokset op i et kristent hjem, og har lært om Jesus fra du var barn, vil der være en proces, hvor du må tage imod Jesus, fordi du selv ser, at du ikke kan frelses uden ham, og at du indser, at et liv uden Jesus blot er tomhed. Er du ikke vokset op med Jesus, siger det næsten sig selv, at du må tage stilling.
For nogen sker det ved en brat og markant oplevelse, som vi oftest betegner som omvendelse. For andre er det en lang proces, men dybest set, er det også omvendelse. Det afgørende er dog ikke, hvordan du kommer frem til, at du tror på Jesus, men at du gør det. Det er nemlig sådan, i den verden vi lever i, at vi alle møder angreb fra djævelen, for at få os væk fra Jesus. Det kan være, som jeg fornemmer du oplever det lige nu, at du oplever et næsten frontalt angreb, hvor der bliver sat store spørgsmålstegn ved, om du vil følge Jesus, eller det kan være listige dryp, hvor du blot ganske langsomt føres ind på en vej, som fører væk fra Jesus.
Det er derfor rigtig glædeligt at høre, at du råber på hjælp. Det er oftest det første skridt, for ikke at miste Jesus.
Du skriver, at du ikke rigtigt tør snakke med din kæreste om din tro på Jesus. Jeg kan meget let forstå, at det er svært, for du risikerer jo, at han gør grin med dig, eller måske slet ikke vil have med dig at gøre. Alligevel er jeg nødt til, at sige til dig, at du må træffe et valg. Som en hjælp til dig, vil jeg nævne to punkter du bør tage med i din overvejelse:
1: Hvis ikke din kæreste kan acceptere dig med det du rummer af holdninger, er han så alligevel værd at samle på. Han er uden tvivl en sød fyr i dine øjne (og jeg tror dig gerne), men er han så sød en fyr, hvis han ikke giver dig fuld respekt og agtelse?
2: Jesus siger: Enhver, som kendes ved mig over for mennesker, vil jeg også kendes ved over for min fader, som er i himlene. v33 Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil jeg også fornægte over for min fader, som er i himlene. Matt 10,32 – 33
Om du kan være en kristen med en ikke kristen kæreste, kan jeg ikke svare på. Kan du fastholde at være med i det kristne fællesskab? Kan du fastholde at være åben om dit liv med Jesus. Kan du fastholde, at du ønsker at vente med det seksuelle forhold, til ægteskabet? Kan du fastholde Jesus?
Disse spørgsmål, og sikkert mange flere må du overveje.
Hvis du har læst nogle af de andre af spørgsmålene her på siden, har du set, at vi ofte opfordre til at søge en personlig kontakt. Det tror jeg også vil være godt for dig. Du er velkommen til at maile både til Susanne eller mig. Vi vil respektere din anonymitet, og vi vil også meget gerne hjælpe dig med at finde en solid kristen person, som kan være en støtte for dig.
Må Jesus følge dig
Jørgen Bloch
Jørgen Bloch