Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115502 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93905 - 28/03/2008 21:15 Antikrist
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hvornår kommer han?Hun? Hvad er det for en størrelse?
Er vedkommende i verden nu? Eller hvordan skal det forstås?

Til toppen 
#93918 - 28/03/2008 23:47 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Montago
Anonym

hey...

undskyld jeg kommer for sent... jeg skulle lige ordne noget i mellemøsten.

det skal nok blive jeres tur ;-)

Til toppen 
#93919 - 28/03/2008 23:51 Re: Antikrist [Re: ]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Jeg betvivler ikke dit intellekt endsige din intelligens eller potentielle genialitet... men jeg tror dog ikke du er dygtig nok til at kunne kalde dig antikrist, og slutteligt så ville antikrist aldrig opgive sin identitet, hvem siger overhovedet at antikrist selv ved at han er det???

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#93928 - 29/03/2008 01:47 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Josefine

Du stiller mange spørgsmål som der ikke er et faktuelt svar på - sådan at man kan give dig en dato og et personnummer.

Jeg synes du skulle snikke snuden lidt i bøgerne og selv læse dig til mange af de svar du søger, og evt gå lidt i dybden \:\)

Antikrist har været sagt om mange ting igennem tidens løb, og vi finder helle tiden nye mål vi proklamere som antikrist.

Til toppen 
#93930 - 29/03/2008 03:49 Re: Antikrist [Re: Grev Lindgren]
Josefin
Bruger

Han ment vel det mest som en vittighed.
Siden hvornår blev det forbudt at stille de mest tåbelige spørgsmål? bare for at een synes,at det er så vil det ikke sige at det er sån,eller at det er mindre relevant.Hvem siger,at jeg ikke har "stikket snuden i bøgerne"? Hvem siger,at jeg ikke får endnu flere spørgsmål? eller bare vil høre andres synspunkter?som vel er meningen med et sådant her fora?

Til toppen 
#93934 - 29/03/2008 10:03 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Således opfattede jeg den skam også \:\)

Når det er sagt så forstår jeg ikke helt resten af dit indlæg?

Til toppen 
#93936 - 29/03/2008 10:15 Re: Grev Lindgren og Josefin [Re: Grev Lindgren]
Pauli
Anonym

Et gæt...

Tror kun første linje er henvendt til dig, mens resten er forbeholdt Underground, det der forvirrer er nok, at der laves en reply til dig, mens det meste af indholdet egentlig er til en anden...
_

Josefin har du set filmtrilogien "Left Behind"?

Til toppen 
#93939 - 29/03/2008 10:24 Re: Grev Lindgren og Josefin [Re: ]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

hmmm efter nærmere studie af tråden tror jeg du har ret

Til toppen 
#93940 - 29/03/2008 10:29 Re: Antikrist [Re: Josefin]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: Josefin
Hvornår kommer han?Hun? Hvad er det for en størrelse?
Er vedkommende i verden nu? Eller hvordan skal det forstås?

Hej Josefin,

Du kan her læse et svar på spørgsmålet Hvem er Antikrist?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#93950 - 29/03/2008 12:30 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Underground
Bruger

At stikke snuden i bøgerne er en positiv og ganske god ting \:\)
Hvis du som du påstår virkelig læser om emnet, kan du så ikke fortælle mig hvilke bøger du læser for tiden og forfattere?

Tak på forhånd \:\)

Til toppen 
#93951 - 29/03/2008 12:35 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Underground
Bruger

Jeg betvivler bare på dybden af hvor meget du lærer når du hele tiden stiller nye spørgsmål, istedet for at svare de indlæg du får, og gå i dybden der? Og så synes jeg, udfra hvad du skriver at jeg aner en usikkerhed om dit ståsted i de pågældende spørgsmål - dertil blot en venlig opfordring til at få læst lidt litteratur \:\)

Ændret af Underground (29/03/2008 12:36)

Til toppen 
#93955 - 29/03/2008 13:28 Re: Grev Lindgren og Josefin [Re: Grev Lindgren]
Josefin
Bruger

Jeg har læst en hel del bøger om dette og om andre emner,lige nu læser jeg ingen. Jeg ved dog at der råder forskellige meninger om dette emne,så det er mere derfor.. ;\) Det er vel kun i forhold til enkelte punkter,jeg kan være usikker,men i det store hele-nej.

Til toppen 
#93957 - 29/03/2008 13:31 Re: Grev Lindgren og Josefin [Re: Josefin]
Josefin
Bruger

Jeg tænker da endel over om antikrist mon er i verden nu? Eller om det bare sker bare lige sån-pof? Og hvorfor egentlig en han-kan det ikke lige så gerne være hun?
Nogle tolker det symbolsk. Som at det ikke er et menneske og aldrig vil være.

Til toppen 
#93960 - 29/03/2008 13:39 Re: Grev Lindgren og Josefin [Re: Josefin]
Josefin
Bruger

Ps nej jeg har ikke set Left behind serien

Til toppen 
#93976 - 29/03/2008 20:48 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Faidros
Bruger

Reg.: 12/02/2008
Sted: København
Hej Montago

Du har måske mere ret en du aner, ihvertilfælde i følge Første Johannesbrev kapitel 2 vers 22:

"Hvem er en løgner, om ikke den, der benægter, at Jesus er Kristus? Antikrist er den, der fornægter Faderen og Sønnen."

Vi snakkker her om en stor del af jordens befolkning, hvis vi bruger den definition kun,så du må dele titlen.

Mere seriøst diskuteres det vistnok om antikrist er en enkelt person eller en type af personer. Jeg mener navnet forbindes med dyret i johannes åbenbaring, men jeg har ikke lige kunne finde det. Dyret aka '666' (og muligvis aka antikrist) er muligvis kejser Nero, som er kendt for sine kristenforfølgelser.

Gyserfilmen 'tegnet/The Omen' (som skræmte livet af mig som knægt ), kan repræsenterer en moderne/populær tolkning af Johannes åbenbaringen og antikrist.

Til toppen 
#93977 - 29/03/2008 21:18 Re: Antikrist [Re: Josefin]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Som god lutheraner skal man vel mene at det er romerkirken der er antikrist? ;\)

Ej, spøg til side, som DRs underholdningsafdeling siger..
Antikrist er en uhyre svær fætter at regne ud, og jeg tvivler i øvrigt på at "han" kommer til at fremtræde på den måde som eks. Left Behind-serien siger det, mest fordi jeg savner sammenhægende bibelsk belæg for Left Behinds scenarie.

Men i øvrigt - gode film \:\)

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#93984 - 29/03/2008 21:49 Re: Antikrist [Re: JesusFreakDK]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Hej JesusFreak,
 Oprindeligt skrevet af: JesusFreakDK
Som god lutheraner skal man vel mene at det er romerkirken der er antikrist? ;\)

Står det egentlig ikke i Konkordiebogen? Det synes jeg, jeg har hørt ude i byen \:\)

Mvh. Steffen

Til toppen 
#93985 - 29/03/2008 21:55 Re: Antikrist [Re: steffenlaursen]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Det skulle bestemt ikke undre mig \:\)

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#93988 - 29/03/2008 22:44 Re: Antikrist [Re: ]
VNielsen
Bruger

Reg.: 01/02/2008
Sted: Esbjerg
 Citat:
hey...

undskyld jeg kommer for sent... jeg skulle lige ordne noget i mellemøsten.

det skal nok blive jeres tur ;-)

Var det en selverkendelse?? \:D

Nej fy, nu skal jeg nok være sød. ;\)

Rom. 14, 19: Lad os derfor stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse.

Til toppen 
#94084 - 31/03/2008 18:11 Re: Antikrist [Re: Underground]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Underground.

Bare til din orientering, så er alle slags spørgsmål velkomne her på nettet - og hvorvidt spørgeren har søgt information andre steder eller ej, kan vi jo ikke vide noget om, som Josefin også selv skriver.

Mvh. ordstyreren.

Til toppen 
#94087 - 31/03/2008 18:56 Re: Antikrist [Re: JesusFreakDK]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
 Citat:

Evangelisk-luthersk kirkelære er ikke for sjov. Det er vi nogen, der i ramme alvor har aflagt ed på.

Den lutherske lære om, at antikrist er en åndelig og ikke en verdslig modkristus, åbenbaret i romerkirkens fordømmelse af sand kristne tro, er i øvrigt meget mindre spekulativ end moderne ideer om en fremtidig verdslig antikrist.

Til toppen 
#94109 - 01/04/2008 15:46 Re: Antikrist [Re: AnnePande]
Jensen578
Bruger

Reg.: 09/12/2007
Man kan vel vide alt muligt, men jeg kan nu godt forstå det der med så mange spørgsmål virker ikke gennemtygget

Ændret af Jensen578 (01/04/2008 15:49)

Til toppen 
#94112 - 01/04/2008 16:52 Re: Antikrist [Re: Jensen578]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jensen578.

Nej det kan være, men man behøver jo heller ikke at have gennemtygget alt, før man debatterer her... en af meningerne med Café Thomas er jo også, at man i fællesskab kan tygge på nogle ting, eller finde stof til at gumle på alene. ;\)

Mvh. Anne.

Til toppen 
#94179 - 03/04/2008 12:02 Re: Antikrist [Re: Josefin]
Henriette
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
Hej!

Jeg har ikke tænkt sådan helt vildt meget på det her. Har tænkt og læst mere om de sidsste tider. Men ikke så meget om lige præcis antikrist. Alligevel så har jeg dog lidt tanker jeg gerne vil dele...

Der har også været snak om at antikrist kan være systemet der nu vil til at give os et nummer ind under huden. Og at det jo kan symboliseres som dyrets tal. Der er mange meninger.

Der er mange meninger. Og jeg ved ikke om antikrist er her. Har ingen anelse. Men umoddelbart vil jeg ikke tro man er i tvivl når han kommer. Måske er han her nu. Men når han begynder at være antikristagtig. Så tror jeg man vil høre det gennem pressen osv. Så jeg tror ikke du skal være bange for at møde ham på gaden Josefin:) Ej spøg til side.

Det kan godt være han er her. Men jeg er ikke i tvivl om at det ikke er på sit højeste. Det kan godt være antikrist er her nu. Men han er ikke begyndt at "regere".

Ingen ved hvem antikrist er. Ingen ved at "yes jeg har sandheden om antikrist" For jeg tror kun en ved det nemlig Gud. Derfor tænker jeg også det ikke er noget vi skal bekymre os om....

Left behind filmene sætter ting i perspektiv. Da jeg havde set den hvor der er det med de 2 som spreder ild ud af munden osv. det er den bedste. Jeg vil ikke udtale mig om om de sidste tider bliver sådan for jeg aner det ikke... Left behind er spændende film. Og jeg syntes de er gode til at sætte ting i perspektiv. De giver et bud på hvordan tingene kan være. Men der er ingen der siger det er rigtigt... Se dem hvis du vil se spændende film. Men lad vær med at ligge alt i dem og si at sådan bliver det...

Det er min mening...

Kærlgist Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#94189 - 03/04/2008 16:41 Re: Antikrist [Re: chemnitz]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: chemnitz
 Citat:

Evangelisk-luthersk kirkelære er ikke for sjov. Det er vi nogen, der i ramme alvor har aflagt ed på.

Den lutherske lære om, at antikrist er en åndelig og ikke en verdslig modkristus, åbenbaret i romerkirkens fordømmelse af sand kristne tro, er i øvrigt meget mindre spekulativ end moderne ideer om en fremtidig verdslig antikrist.

Magnus, er du helt helt sikker på, at Antikrist ikke kan være en såvel åndelig som verdslig hersker over "én verden eller ingen .. " - en i bogstaveligste forstand verdenshersker i dette mørke?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#94195 - 03/04/2008 19:09 Re: Antikrist [Re: kristina]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
Hej Kristina

Jeg mener også, at Antikrist har (eller har haft) verdslig magt. Men jeg er sikker på, at Skriften ikke har åbenbaret antikrist som en verdslig verdenshersker, der skal fremstå kort tid før Jesu genkomst. Læren om antikristen er ikke primært et lærepunkt indenfor eksatologien (læren omd e sidste ting) men indenfor ekklesiologien (læren om kirken), for ANtikristen er en stor vranglærer. I 1. Joh 2,18-25 og 1. Joh 4,1-3 fremstilles antikristen som kulminationen på mange antikrister, som alle er vranglærere, der vildleder de kristne og selv er udgået fra disse. Antikristens ånd er allerede på apostlens tid i verden.

I 2. Thess 2,3-12 beskrives lovløshedens menneske, som sætter sig i Guds tempel og udgiver sig for at være Gud. "Guds tempel" bruges af Paulus i både 1. Kor 3,16-17 og 2. Kor 6,16 om den kristne kirke, men det jødiske tempel er ikke mere Guds tempel. Antikristen skal altså sidde i kirken og give sig ud for at være Gud.

Der kan for mig at se ikke herske tvivl om, at disse profetier blev opfyldt i udviklingen af Romerkirkens paveembede, som har guddommeliggjort sig selv og tilsiddesat Guds ord til fordel for egen autoritet samt fordømt og forfulgt evangeliets sande lære.

Jeg er helt sikker på, at Paveembedet er antikrist og blev afsløret som sådan ved reformationen. En verdslig fyrste kan ikke gøre meget til at lede de udvalgte vild. En vranglærer, som forfører tusinder med sin forkastelse af den rene evangelium er langt farligere.

Enhver sand lutheraner bekender sig til det samme.

Mvh. Magnus

Til toppen 
#109036 - 12/01/2010 15:10 Re: Antikrist [Re: Underground]
Assyrianlion
Bruger

Reg.: 06/12/2009
Antikrist er her allerede her på jorden. Jeg kan nævne mange antikrist, men så bliver måske smidt ud eller bandlyst så jeg undlader det.

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#109047 - 12/01/2010 16:27 Re: Antikrist [Re: Assyrianlion]
JONAS_PALVIG
Bruger

Reg.: 10/07/2009
Sted: Hillerød
Oprindeligt skrevet af: Assyrianlion
Antikrist er her allerede her på jorden. Jeg kan nævne mange antikrist, men så bliver måske smidt ud eller bandlyst så jeg undlader det.

Der er ret højt til loftet i dette forum, så det tror jeg ikke du skal være bange for.

Antikrist er ham vi kender som dyret og fortabelsenssøn. Ham der samler jorden i det 5 rige fra Daniels bog. Han er ikke fremstået endnu, men det kan være han er født.

Der er mange idag der arbejder imod Jesus, og man kan med rette kalde dem "anti-Jesus" eller antikrist. Men Dyret (den rigtige Antikrist), er ikke fremstået endnu.

Tidens tegn taler for at han snart fremstår. Så det kan være at han allerede er født, og lever idag. Men vi ved ikke hvem han er.

Både Anders Fogh, Barak Obama m.fl. er blevet nævnt som en mulig antikrist. Jeg tror dog ikke det er/bliver nogen af dem.

Til toppen 
#109060 - 13/01/2010 08:43 Re: Antikrist [Re: JONAS_PALVIG]
Assyrianlion
Bruger

Jonas Palvig

Du har ret i at der er mange som arbejder imod Jesus og er anti-christ på den måde, det var også sådan jeg mente. Den rigtige anti-christ ved jeg ikke om er født endnu. Vedr Fogh og Obama hahaha det må være en spøg og mega grinagtigt, tror slet ikke at det er dem. Jeg har en stærk formodning om hvem anti-christ kunne være, men som sagt jeg undlader smil

IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.

Til toppen 
#109062 - 13/01/2010 09:02 Re: Antikrist [Re: Assyrianlion]
JONAS_PALVIG
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Assyrianlion
Jonas Palvig

Du har ret i at der er mange som arbejder imod Jesus og er anti-christ på den måde, det var også sådan jeg mente. Den rigtige anti-christ ved jeg ikke om er født endnu. Vedr Fogh og Obama hahaha det må være en spøg og mega grinagtigt, tror slet ikke at det er dem. Jeg har en stærk formodning om hvem anti-christ kunne være, men som sagt jeg undlader smil

Antikrist skal samle verden som 1 rige. Og skabe fred i mellemøsten.

Derfor er det muligt at Antikrist kommer fra Nato. Obama er ikke særlig begejstret for jøder. Derfor er han nævnt i nogen sammenhænge.

Men vi er enige om at det nok ikke er en af de 2. Og vi bør nok ikke gå og sætte navne på.

Til toppen 
#109073 - 13/01/2010 17:25 Re: Antikrist [Re: JONAS_PALVIG]
Assyrianlion
Bruger

Korrekt Jonas Palvig smil

Det derfor jeg undlader at sætte navne på, for det er kun et skud i tågen, for jeg ved ikke hvem anti-christ kunne være og jeg vil ikke dømme nogen, og prøver at tage ved lære af mine tidligere fejltagelser.

Fortsat god debatlyst smil

K.H AssyrianLion

Til toppen 
#109084 - 14/01/2010 13:08 Re: Antikrist [Re: Assyrianlion]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Jeg tog lige et kig i Åbenbaringsbogen for at se på det med dyrets mærke / tal.

Åb 13,16-17: Det får alle, store og små, rige og fattige, frie og trælle, til at sætte et mærke på deres højre hånd eller deres pande, v17 så ingen kan købe eller sælge undtagen den, der bærer dette mærke, dyrets navn eller dets navns tal.
Jeg har hørt, at tallet i den græske tekst skulle stå således: Sekshundredeseksogtres. Så vidt jeg forstår, er dette tal vist allerede på Dankot m.v. Så vi bærer alle rundt på tallet ?

Åb 14,9-11: v9 Og en tredje engel fulgte efter dem og sagde med høj røst: »Hvis nogen tilbeder dyret og dets billede og sætter dets mærke på sin pande eller hånd, v10 skal han også drikke Guds harmes vin, skænket ufortyndet i hans vredes bæger, og han skal pines i ild og svovl for øjnene af de hellige engle og Lammet. v11 Og røgen fra deres pinsler stiger op i evighedernes evigheder, og de har ingen hvile, hverken dag eller nat, de der tilbeder dyret og dets billede eller tager dets navn som mærke.
Så vidt jeg kan se, er det ikke et problem for os, at vi bruger Dankort. Men erstatningen, hvis vi skal have det siddende i hånden, er alvorlig.

Åb 20,4-5: v4 Og jeg så troner og nogle, der tog sæde på dem; de fik givet domsmagt. Og jeg så sjælene af dem, som var blevet halshugget på grund af Jesu vidnesbyrd og Guds ord, og alle, som ikke havde tilbedt dyret eller dets billede og ikke sat mærket på deres pande og hånd. De kom til live og blev konger med Kristus i tusind år. v5 De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme. Det er den første opstandelse.
Så 1000 års riget handler altså om, at nogle af os kommer til at leve i 1000 år som konger med Kristus. Hvad der kommer til at ske i den tid synes jeg det er svært at forstå. Det ser ud til, at der stadig vil være en civilisation ud over de hellige opvækkede, for efter denne 1000 års periode vil Satan få lov til at gå ud endnu en gang og forføre folkeslagene, hvilket han kommer til at gøre med succes.

Men såvidt jeg kan se er det ikke nødvendigvis modsætningen mellem at være konger, eller at brænde i ildsøen. Det vil være muligt at liste sig igennem, hvis man vil klare sig med "usikre" pengekort / kontanter. Men altså, vi kan vel blive enige om, at vi er ved at se Åb13 blive opfyldt nu.

Til toppen 
#109096 - 14/01/2010 19:29 Re: Antikrist [Re: Peter-sniksnak]
JONAS_PALVIG
Bruger

Oprindeligt skrevet af: P_sniksnak
Jeg tog lige et kig i Åbenbaringsbogen for at se på det med dyrets mærke / tal.

Åb 13,16-17: Det får alle, store og små, rige og fattige, frie og trælle, til at sætte et mærke på deres højre hånd eller deres pande, v17 så ingen kan købe eller sælge undtagen den, der bærer dette mærke, dyrets navn eller dets navns tal.
Jeg har hørt, at tallet i den græske tekst skulle stå således: Sekshundredeseksogtres. Så vidt jeg forstår, er dette tal vist allerede på Dankot m.v. Så vi bærer alle rundt på tallet ?

Så vidt jeg kan se, er det ikke et problem for os, at vi bruger Dankort. Men erstatningen, hvis vi skal have det siddende i hånden, er alvorlig.

Jeg tror ikke at alle bærer rundt på tallet 666. Der gik engang rygter om at 666 optrådte på alle stregkoder. Men det har jeg aldrig set. Det sker da der står 666 på en stregkode, men ikke oftere end andre tal.

Selve tallet 666 skal vi ikke være bange for. Heller ikke selvom det står på vores nummerplade, dankort m.m. Tallet 666 optræder lige så ofte som alle andre tal. Hverken mere eller mindre.
Dyret (antikrist) er ikke fremstået endnu, derfor skal vi ikke være bange for hans mærke. Da ingen kender det. Umiddelbart skal vi ikke være bange for at placere en chip i hånden. Først den dag når det SKAL være en bestemt type chip er det galt. Men der er vi kristne jo bortrykket, så det bliver "kun" et problem for dem der ikke er eller bliver frelst inden bortrykkelsen.
For nogle år siden skulle alle have chip i dankortet. Altså en ændring alle fik. Man kan forestille sig at en chip i hånden bliver normalt. Men så en dag går det gl. dankortnet ned, og man vil kun kunne stole på det net antikrist har. Der er ikke bibelsk belæg for det, men en teori.

Note: Hvis I mener der er bibelsk belæg for at man ikke skal placere et fremmedlegeme i sin krop, så lad os mødes over en åben bibel. Men jeg ser ikke nogen forskel på om det er silikone, eller en chip.

Citat:
Åb 20,4-5:
Så 1000 års riget handler altså om, at nogle af os kommer til at leve i 1000 år som konger med Kristus. Hvad der kommer til at ske i den tid synes jeg det er svært at forstå. Det ser ud til, at der stadig vil være en civilisation ud over de hellige opvækkede, for efter denne 1000 års periode vil Satan få lov til at gå ud endnu en gang og forføre folkeslagene, hvilket han kommer til at gøre med succes.

Men såvidt jeg kan se er det ikke nødvendigvis modsætningen mellem at være konger, eller at brænde i ildsøen. Det vil være muligt at liste sig igennem, hvis man vil klare sig med "usikre" pengekort / kontanter. Men altså, vi kan vel blive enige om, at vi er ved at se Åb13 blive opfyldt nu.

Opdelingen til 1000 års riget ser vi i matt 25 (verdensdommen).
De kristne (der har overlevet trængslen) lever videre i 1000 års riget, og de andre bliver taget væk. Og placeret i en slags venteposition. Ligesom de ikke-troende der er døde idag.

Så i 1000 års riget vil der være Jesus + os til at regere med ham. Nogle kristne, der vil få masser børn. De vil have optimale betingelser, og Jesus (og sikkert også os) vil kunne helbrede syge. Derfor vil der komme mange børn. Nogle af de børn vil afvise Jesus (ligesom børn af Noa), og der vil komme flere og flere der ikke er kristne. Og efter 1000 år vil Satan samle dem til oprør.

Hvorfor ved jeg ikke, men Gud har inddelt jorden i 4 tidsperioder.

1: Først tiden fra Adam til Noa (løst anslået 2000 år) hvor menneskene levede uden en lov.

2: Så tiden fra Noa (Abraham/Moses) til Jesus (løst anslået 2500 år) hvor menneskene levede under loven.

3: Så tiden fra Jesus til Jesus 2. komme (løst anslået 2000 år) hvor menneskene lever under nåden.

4: 1000 års riget, hvor Jesus regerer med et jernscepter. (Åb 19, Sl 2)

Det interesante er at menneskeheden under alle 4 former/perioder vender ryggen til Gud. Trist. Og jeg tror at Gud laver 1000 års riget, for at vi skal lære noget af det.

Jeg tror først at vi ser ÅB 13 blive opfyldt efter vi er bortrykket, men tiden og udviklingen viser at det nok sker indenfor en oveskuelig fremtid. Hvilket vil sige at vi bliver bortrykket inden for en overskuelig fremtid.

Til toppen 
#109149 - 18/01/2010 14:19 Re: Antikrist [Re: JONAS_PALVIG]
Peter-sniksnak
Bruger

Reg.: 26/10/2009
Oprindeligt skrevet af: JONAS_PALVIG
Jeg tror ikke at alle bærer rundt på tallet 666. Der gik engang rygter om at 666 optrådte på alle stregkoder. Men det har jeg aldrig set. Det sker da der står 666 på en stregkode, men ikke oftere end andre tal.

Selve tallet 666 skal vi ikke være bange for. Heller ikke selvom det står på vores nummerplade, dankort m.m. Tallet 666 optræder lige så ofte som alle andre tal. Hverken mere eller mindre.
Dyret (antikrist) er ikke fremstået endnu, derfor skal vi ikke være bange for hans mærke. Da ingen kender det. Umiddelbart skal vi ikke være bange for at placere en chip i hånden. Først den dag når det SKAL være en bestemt type chip er det galt. Men der er vi kristne jo bortrykket, så det bliver "kun" et problem for dem der ikke er eller bliver frelst inden bortrykkelsen.
For nogle år siden skulle alle have chip i dankortet. Altså en ændring alle fik. Man kan forestille sig at en chip i hånden bliver normalt. Men så en dag går det gl. dankortnet ned, og man vil kun kunne stole på det net antikrist har. Der er ikke bibelsk belæg for det, men en teori.

Note: Hvis I mener der er bibelsk belæg for at man ikke skal placere et fremmedlegeme i sin krop, så lad os mødes over en åben bibel. Men jeg ser ikke nogen forskel på om det er silikone, eller en chip.

Nu studerer jeg IT, og personligt vil jeg sige, banen er kridtet op for, at vi skal have puttet noget ind i kroppen. Så sent som i dag og i forgårs og i sidste uge har jeg modtaget 3 forsøg på phishing / hacking i min email.

Tidligere undrede jeg mig over, hvorfor det med IT-sikkerhed er sådan en hurtigt voksende branche, og hvorfor der åbenbart er folk som sidder fuldtidsbeskæftiget med at programmere virus m.v. Men på en måde kan man sige, antikrist (som du så siger ikke er kommet) har jo en interesse i at nødvendiggøre den indopererede identifikation.

Jeg ved ikke helt om jeg skal føle mig beroliget af dine ord ... blinke For mig at se kan det godt være et aspekt af "dyret", at vi er så afhængige af vores økonomiske systemer, så vi sværger til dem fremfor at sværge til Gud. Jeg synes ikke det er far-fetched, heller ikke når Jesus specifikt nævner mammon i sin tale om valget mellem de to herrrer.

Ændret af P_sniksnak (18/01/2010 14:20)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær