Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kirkegænger) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93909 - 28/03/2008 21:26 Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte?
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Er det ikke lettere,at sige at ting er dæmoniske,når man ikke forstår dem? Gælder det alle emner,vi ikke kan forklare,som kristne? Er det den gængse måde? Kan vi gøre det når det er kristne?

Til toppen 
#93914 - 28/03/2008 23:15 Re: Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte [Re: Josefin]
Jalokin
Anonym

Hvem kalder ukendte ting for dæmoniske?

Til toppen 
#93916 - 28/03/2008 23:31 Re: Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte [Re: Josefin]
Underground
Bruger

Reg.: 19/03/2008
Sted: Viborg
Jeg er ikke lige med på hvad du mener??

Dæmoniske og ukendt?

Til toppen 
#93921 - 28/03/2008 23:56 Re: Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte [Re: Josefin]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
 Oprindeligt skrevet af: Josefin
Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte?

Oprindeligt skrevet af: Josefin
Er det ikke lettere,at sige at ting er dæmoniske,når man ikke forstår dem? Gælder det alle emner,vi ikke kan forklare,som kristne? Er det den gængse måde? Kan vi gøre det når det er kristne?

Det ville nok ikke være så heldigt hvis den kristne sagde at ting "automatisk" er dæmoniske hvis de er ukendte eller ikke kan forstås eller forklares sådan lige uden videre. De følgende bibelcitater fortæller tydeligt at kristendommen indeholder dimensioner som går ud over det kendte. Det ukendte, det skjulte, det som ikke kan ses er vigtige dimensioner:

Den ukendte gud:

ApG 17,23
For da jeg gik rundt og så nærmere på jeres helligdomme, fandt jeg også et alter med indskriften: For en ukendt gud. Det, I således ærer uden at kende det, det forkynder jeg jer.

Din far som er i det skjulte, din far som ser i det skjulte:

Matt 6,1-4
v1 Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i himlene. v2 Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker. Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. v3 Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør, v4 for at din almisse kan gives i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.

Matt 6,6
Men når du vil bede, så gå ind i dit kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.

Matt 6,18
v17 Men når du faster, så salv dit hoved og vask dit ansigt, v18 så du ikke faster synligt for mennesker, men for din fader, som er i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.

Guds hemmelige visdom, som var skjult:

1 Kor 2,6-7
v6 Dog, visdom taler vi om blandt de fuldkomne, men ikke en visdom, som er af denne verden eller fra denne verdens forgængelige herskere. v7 Hvad vi taler om, er Guds hemmelige visdom, som var skjult, men som Gud allerede før tidernes begyndelse havde bestemt skulle føre os til herlighed.

Det som ikke kan ses:

2 Kor 5,7
– for vi lever i tro, ikke i det, som kan ses.

Hebr 11,1
Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#93931 - 29/03/2008 03:53 Re: Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte [Re: ]
Josefin
Bruger

Jeg kan tage et eksempel,så at I bedre forstår,hvad jeg mener. Jeg så en recension af en bog, om tarotkort,som nogle kristne brugt som personlig udvikling,uden at blande ind noget åndelig i det,og det virkede fint for dem.Men de havde mange skyldfølelser,fordi mange kristne virkede fordømmende og stemplede det som dæmonisk. Men enlig bogen,kunne man ikke med sikkerhed sige det, og ikke heller vide om det var dæmoner.Ej heller ha ret at fordømme på den måde. There you go. bare et eks.

Til toppen 
#93943 - 29/03/2008 11:47 Tarotkort [Re: Josefin]
Jalokin
Anonym

Lige præcis mht. tarotkort er det vel ikke så underligt, hvis folk anser det for dæmonisk, idet historien og brugen af kortene (til fx. spådom) lægger op til det.

Til toppen 
#93953 - 29/03/2008 13:18 Re: Tarotkort [Re: ]
Josefin
Bruger

(ikke for at jeg bruger dem) men er det ikke at skære alle over een kam?

Til toppen 
#94213 - 04/04/2008 18:30 Re: Er det letter at sige dæmonisk,til det ukendte [Re: ]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
 Oprindeligt skrevet af: Jalokin
Hvem kalder ukendte ting for dæmoniske?

Jeg har også prøvet at blive kaldt dæmonbesat eller under dæmonisk påvirkning pga. min livsstil (naturist).

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær