Menu
Hvem er online
1 registrerede (LiMa) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116401 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#93673 - 26/03/2008 10:44 Vidnesbyrd
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Uforskyldt var jeg kommet i klemme økonomisk,ikke fået så mange penge der var regnet med, og alt gået op i regninger.
Sad lidt i klemme,indtil det bliver lønningsdag.
Det så rigtig sort ud,med yderst lidt at spise. Men jeg bestemt mig for at tro Gud. Jeg lagde det frem i bøn,og var overbevidst om,at Gud ikke svigter sit folk. Det varede ikke længe,før HelligÅnden ledt mig til en af min venner,og meget rigtig,han gav mig uden videre lige til at jeg kan klare mig igennem. Og han har enda sørget for ekstra gode tilbud. Med det der var tilbage har jeg enda mere,end forventet. Og ikke nok med det,jeg fik en stor dosis af Ånden,at jeg ikke kan sidde stille,og Hans glæde fylder mig.
Og alt sætter jeg i forbindelse med,at jeg sagt til Ham,at jeg vil gøre det jeg kan,selvom det er aldrig så lille.
Og hans glæde fylder mig ud så at jeg er så glad og Han har taget alt det svære. Og mig der lavet så mange fejl på det sidste.. der kan I bare se. Vi har en større Gud end vi nogensinde drømmer om. Og uanset,hvor småt det er,så ved at I FÅR svar.

Til toppen 
#99970 - 19/12/2008 13:56 Re: Vidnesbyrd [Re: Josefin]
livsgnisten
Bruger

Reg.: 19/12/2008
Hej Josefin.
Det glæder mig at du også oplever vidnesbyrd fra Gud .
Jeg er helt ny i dette forum, og har sikkert skrevet en alt for lang indlæg. Men ligesom dig dig lytter Gud til mine bønner, og hjælper mig på sin måde, således at mit liv er blevet betydeligt lettere for mig som enke.
Guds Helligånd - ja jeg kender følelsen af at blive fyldt af den man nærmest svæver afsted ikke sandt ?Og så bliver man fyldt op med så meget kærlighed og omsorg af Ham, at jeg faktisk slet ikke kan leve uden Ham mere - jeg elsker ham af hele mit hjerte.

Til toppen 
#100036 - 23/12/2008 22:47 Re: Vidnesbyrd [Re: livsgnisten]
Mathias_M
Bruger

Reg.: 24/10/2008
Sted: Sædding
Jeg takker Gud for at han sendte nogle til at tage sig at dig.
Det er rigtigt bekræftende at høre at Gud er aktiv og virksom.

Synes der skulle være en heltråd bar til vidnesbyrt omkring Guds nærvær i hverdagen.

"Kun døde fisk flyder med strømmen"
"Kristen lys kan ikke skujles"

Må helligåndens lys stråle gennem os alle så enhver kan se vi er kristne

Til toppen 
#100079 - 27/12/2008 01:28 Re: Vidnesbyrd [Re: Josefin]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Josefin,

Tak for dit vidnesbyrd. Det er dejligt og livsbekræftende at høre det. Gud hjælper os helt ned i de små ting. Jeg har selv for nyligt, i forbindelse med noget sygdom og smerte, oplevet at smerten blev fjernet og byrden taget af min ryg i forlængelse af min bøn til Ham om netop dette. Han hører vore bønner og besvarer dem. Det er også mit vidnesbyrd. Igen, tak.

Mvh
John

Til toppen 
#100233 - 01/01/2009 20:58 burde skrive om flere vidnesbyrd [Re: Mathias_M]
livsgnisten
Bruger

Hej . Jeg syntes også at der er brug for folk som måske har nogle vidnesbyrd de gerne vil dele med andre.
Ensomme eller folk der sidder derude uden håb, kan måske ligefrem blive muntret op af at vide at Gud er hos os, og at han gerne vil i kontakt med os.

Ude i samfundet bliver vi betragtet som halvskøre når vi taler om Jesus og Gud, som nogle af os lever sammen med hver eneste dag, så vi har lært at holde mund - og det er en skam, for hvorfor vente til den sidste time inden vi dør med at stifte bekendtskab med Ham ?

Til toppen 
#100236 - 01/01/2009 21:46 § [Re: livsgnisten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: livsgnisten
Hej . Jeg syntes også at der er brug for folk som måske har nogle vidnesbyrd de gerne vil dele med andre.
Ensomme eller folk der sidder derude uden håb, kan måske ligefrem blive muntret op af at vide at Gud er hos os, og at han gerne vil i kontakt med os.

Ude i samfundet bliver vi betragtet som halvskøre når vi taler om Jesus og Gud, som nogle af os lever sammen med hver eneste dag, så vi har lært at holde mund - og det er en skam, for hvorfor vente til den sidste time inden vi dør med at stifte bekendtskab med Ham ?

Hej livsgnisten !
Dejligt brugernavn du har valgt: livsgnist! - ja, lige præcis! \:\)

Vi er helt enige! -

- og tak for dit opmuntrende og trosstyrkende vidnesbyrd (til Carrie)!

Jeg håber, at det giver flere andre frimodighed og inspiration til at komme frem med deres egne erfaringer.
Vi kan aldrig få for mange!

Vi som tror har nok alle, hver især, vores personlige oplevelser som har overbevist om, at det er sandt, det der står skrevet ... \:\) - selv om det ikke kan rummes i vores små hjerner!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#100421 - 06/01/2009 19:36 leve sammen med herren jesus kristus. [Re: kristina]
livsgnisten
Bruger

Kære kristina.
Tak for dit rigtige gode svar til mig.
Jeg har valgt at leve sammen med Gud og jesus siden år 2007.
Han kom til mig, efter mange års lidelser, men troen på ham havde jeg i mit hjerte hele tiden - siden jeg var en lille pige.Jeg oplever jævnligt Hans mirakler og undere, og ikke mindst hans store kærlighed og retfærdighed til os som mennesker.
Guds grundlæggende plan for os alle, er stort set den samme:
Han ønsker at få os til at blive som Jesus. Og selv om vi hver især er unikke så er alle vores menneskelige svagheder bemærkelsesværdig ens ! Gud ønsker at opbygge visse egenskaber i os alle, og bruger gerne bestemte prøvelser til at opnå de egenskaber. ;\)
Guds veje kan godt virke kringlet eller indviklet for os mennesker, fordi at vi netop er så fokuseret på én retning.
Men jeg har fået hjælp af Gud op til flere gange, hvor jeg ofte ikke har kunne gennemskue hvad han ville opnå med hans vej og på hans vilkår eller vilje om du vil.
Men i undervejs i forløbet, tegner der sig et mere og mere tydeligt billede af hvad det er Han så ihærdigt hjælper mig med - det er helt utroligt hvad han er i stand til, og hvor langt han vil gå i sin enestående kærlighed til mig vil gøre.

Ofte går vi vores egne veje som dumme får, og søger i selvudvikling / Healere / fornøjelser / materialisme / karriere - mange måder at finde ud af hvem vi i grunden er.
Men vi opdager først sent i livet - at uden Gud - uden Guds tilstedeværelse og store kærlighed er vi som mennesker intet værd.
Og jeg taler af erfaring.
Hej så længe

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær